![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Proč koupit |
---|
Nízké ceny Dobrý vnitřní prostor Množství odkládacích míst Velmi dobrý výhled z vozu Silné motory |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/11718_430x0x75.jpg)
O vozidle
Co se motorů týče, na svou velikost dostalo Hyundai Matrix vcelku silné agregáty. Základem je motor 1,6 s výkonem 66 nebo 76 kW, který bude většině motoristů bohatě dostačovat. Motor je příjemně pružný a spotřebu paliva dovede držet v rozumných mezích. Silnější osmnáctistovka s výkonem 90 kW je tak vzácnější. Objevit se pod kapotou mohou i turbodiesely. Nejprve se dodával velmi nekultivovaný a hlučný tříválec 1,5 litru s výkonem 60 kW. Po prvním faceliftu se ovšem objevil modernější čtyřválec CRDi shodného objemu, jeho výkon je 75 kW, verze s proměnnou geometrií lopatek turbodmychadla pak má 81 kW.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Základní výbava Hyundai Matrix dnes už nijak nepřekvapí. Najdeme v ní čtyři airbagy, manuální klimatizaci a klasickou elektrickou sadu včetně vyhřívání zrcátek, moderní vymoženosti ovšem zůstávají Matrixu zapovězeny.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Hyundai Matrix je dalším malým MPV, které svým vzhledem příliš mnoho pozornosti neupoutá. Dost konzervativní tvary jsou trochu překvapivě dílem studia Pininfarina, automobilka Hyundai je ovšem dvakrát v průběhu modelového života změnila. První facelift přinesl ještě konzervativnější tvář, ten druhý naopak přece jen o něco líbivější – ta ovšem zase méně pasuje ke zbytku vozu.
Spotřeba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Hyundai Matrix má překvapivě v nabídce docela silné motory. Už základní šestnáctistovka tak plně dostačuje a je zdaleka nejoblíbenější motorizací, která zároveň přináší příznivou spotřebu paliva. Velmi úsporné pak budou turbodiesely, ani ty nejsou na trhu ojetin vzácné.
Jízdní vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Jízdní vlastnosti rozhodně nejsou parádní disciplínou Hyundai Matrix. Ne, že by chování bylo nějak záludné, to v žádném případě. Ovšem auto je výrazně nedotáčivé, a stopu v zatáčce tak příliš nedrží. A to navzdory relativně malým náklonům daným tužším odpružením.
Bezpečnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Nárazovými testy organizace Euro NCAP Hyundai Matrix nikdy neprošlo, takže o jeho opravdové bezpečnosti víme málo. Standardem výbavy je ovšem šest airbagů, takže by i přes možná trochu nemoderní vzhled mohla dobře fungovat i samotná karoserie.
Praktičnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Místa je na malé MPV v Hyundai Matrix více než dostatek a interiér překvapí i další praktičností a variabilitou. Zadní lavici lze posouvat ve velkém rozsahu 20 centimetrů, takže základní objem zavazadlového prostoru 350 litrů lze významně zvětšit. Zavazadelník má navíc hezky pravidelný a snadno využitelný tvar. V interiéru pak posádka ocení řadu praktických odkládacích míst i příjemných chytrých řešení.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Jízdní komfort Matrixu může zdánlivě omezovat tužší odpružení, které zamezuje výrazným náklonům v zatáčkách. Ale ve skutečnosti si podvozek s filtrací nerovností poradí docela dobře. Ve vyšších rychlostech ovšem může posádku obtěžovat větší aerodynamický hluk.
Provozní náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Hyundai Matrix je cenově dostupným malým MPV a ani jeho provozní náklady nebudou vysoké. Základní motor má vyváženou kombinaci síly a spotřeby paliva, je také spolehlivý. Celkově je na tom Matrix se spolehlivostí docela dobře a případné opravy nevyjdou draho.