




Proč koupit |
---|
Nízké ceny Dobrý vnitřní prostor Množství odkládacích míst Velmi dobrý výhled z vozu Silné motory |

O vozidle
Co se motorů týče, na svou velikost dostalo Hyundai Matrix vcelku silné agregáty. Základem je motor 1,6 s výkonem 66 nebo 76 kW, který bude většině motoristů bohatě dostačovat. Motor je příjemně pružný a spotřebu paliva dovede držet v rozumných mezích. Silnější osmnáctistovka s výkonem 90 kW je tak vzácnější. Objevit se pod kapotou mohou i turbodiesely. Nejprve se dodával velmi nekultivovaný a hlučný tříválec 1,5 litru s výkonem 60 kW. Po prvním faceliftu se ovšem objevil modernější čtyřválec CRDi shodného objemu, jeho výkon je 75 kW, verze s proměnnou geometrií lopatek turbodmychadla pak má 81 kW.
Výbava




Základní výbava Hyundai Matrix dnes už nijak nepřekvapí. Najdeme v ní čtyři airbagy, manuální klimatizaci a klasickou elektrickou sadu včetně vyhřívání zrcátek, moderní vymoženosti ovšem zůstávají Matrixu zapovězeny.
Design




Hyundai Matrix je dalším malým MPV, které svým vzhledem příliš mnoho pozornosti neupoutá. Dost konzervativní tvary jsou trochu překvapivě dílem studia Pininfarina, automobilka Hyundai je ovšem dvakrát v průběhu modelového života změnila. První facelift přinesl ještě konzervativnější tvář, ten druhý naopak přece jen o něco líbivější – ta ovšem zase méně pasuje ke zbytku vozu.
Spotřeba




Hyundai Matrix má překvapivě v nabídce docela silné motory. Už základní šestnáctistovka tak plně dostačuje a je zdaleka nejoblíbenější motorizací, která zároveň přináší příznivou spotřebu paliva. Velmi úsporné pak budou turbodiesely, ani ty nejsou na trhu ojetin vzácné.
Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti rozhodně nejsou parádní disciplínou Hyundai Matrix. Ne, že by chování bylo nějak záludné, to v žádném případě. Ovšem auto je výrazně nedotáčivé, a stopu v zatáčce tak příliš nedrží. A to navzdory relativně malým náklonům daným tužším odpružením.
Bezpečnost




Nárazovými testy organizace Euro NCAP Hyundai Matrix nikdy neprošlo, takže o jeho opravdové bezpečnosti víme málo. Standardem výbavy je ovšem šest airbagů, takže by i přes možná trochu nemoderní vzhled mohla dobře fungovat i samotná karoserie.
Praktičnost




Místa je na malé MPV v Hyundai Matrix více než dostatek a interiér překvapí i další praktičností a variabilitou. Zadní lavici lze posouvat ve velkém rozsahu 20 centimetrů, takže základní objem zavazadlového prostoru 350 litrů lze významně zvětšit. Zavazadelník má navíc hezky pravidelný a snadno využitelný tvar. V interiéru pak posádka ocení řadu praktických odkládacích míst i příjemných chytrých řešení.
Komfort




Jízdní komfort Matrixu může zdánlivě omezovat tužší odpružení, které zamezuje výrazným náklonům v zatáčkách. Ale ve skutečnosti si podvozek s filtrací nerovností poradí docela dobře. Ve vyšších rychlostech ovšem může posádku obtěžovat větší aerodynamický hluk.
Provozní náklady




Hyundai Matrix je cenově dostupným malým MPV a ani jeho provozní náklady nebudou vysoké. Základní motor má vyváženou kombinaci síly a spotřeby paliva, je také spolehlivý. Celkově je na tom Matrix se spolehlivostí docela dobře a případné opravy nevyjdou draho.