Proč koupit |
---|
Velký vnitřní prostor
Kvalitní zpracování i použité materiály
Kultivovaný turbodiesel
Dobré jízdní vlastnosti
Vysoký jízdní komfort |
O vozidle
Hyundai ix55 je velkým SUV pro přepravu až sedmi osob, velikostně se může měřit třeba s populárním BMW X5. Oproti němu je ovšem výrazně levnější, byť se v mnohém může klidně i prémiovým SUV rovnat. Ostatně, ix55 podobně jako X5 má svůj původ na americkém trhu, kde se prodávalo jako Veracruz. Možná jeho americký původ a celkově na evropské poměry hodně velké rozměry způsobily, že se ix55 na evropském trhu příliš dlouho neohřálo. Zatímco v USA se vůz prodával už od roku 2006, do Evropy přišlo ix55 až v roce 2009. Konec výroby přitom nastal v obou případech ve stejnou dobu, v roce 2012. Do Evropy se od té doby dodává trochu menší, ovšem neméně zajímavé SUV staronového jména Santa Fe. To se přece jenom lépe hodí na evropské silnice. Na druhou stranu mohou právě majitelé ix55 ocenit velkorysý vnitřní prostor tohoto původně zaoceánského SUV. Začíná to už při nastupování, dveře jsou opravdu velkorysé a umožní snadno a pohodlně nastoupit i opravdovým dlouhánům. Uvnitř je opravdu spousta místa ve všech směrech, překvapivě dobře použitelná je i třetí řada sedadel – sice to opět není na delší cesty pro dospělé, ale děti se tu usadí více než pohodlně.
Interiér se také může pochlubit velmi kvalitním a téměř luxusním provedením, které si v mnohém nezadá s prémiovými SUV věhlasnějších značek. Velmi dobrá výbava, kvalitní kůže i další použité materiály jsou dalšími přednostmi ix55. Posádka ocení celkově velmi dobrý jízdní komfort, podvozek zvládá filtrování nerovností skvěle. Ani mimo zpevněné cesty se ix55 úplně neztratí, díky světlé výšce 20 centimetrů a možnosti uzamknout pohon všech kol v režimu rozdělení točivého momentu 50 : 50 si poradí i se středně komplikovaným terénem. Opravdový off-road to pochopitelně není, což dokládají i silniční pneumatiky, které budou v terénu limitem. Na silnici jsou samozřejmě limitem hmotnost a výše položené těžiště. Podvozek je ovšem překvapivě agilní a v zatáčkách se ix55 nenaklání tolik, kolik by řidič čekal, nedotáčivost krotí systém ESP. Takže ani jízdním projevem ix55 za často prémiovější a dražší konkurencí příliš nezaostává. Příliš mnoho chvály si ovšem nezaslouží řízení, které je zbytečně přeposilované a zcela odtažité. Ve městě to může být příjemné, ale třeba při jízdě na dálnici tak řízení vyžaduje více pozornosti, než by bylo žádoucí.
Pod kapotou Hyundai ix55 se v Evropě objevil pouze jediný motor – kulitovovaný a silný třílitrový turobodiesel CRDi. Vidlicový šestiválec je tu překvapivě dobře utlumen a k velkému SUV se jeví být ideálním parťákem. Má výkon 176 kW, který i přes kombinaci s automatickou převodovkou dodává vozu solidní dynamiku. Průměrná spotřeba přitom rovněž zůstává ve vcelku rozumných mezích.
Výbava
Největší a nejdražší SUV korejské značky se může vcelku pochopitelně pochlubit velmi dobrou základní výbavou. Zcela v souladu s politikou nezdržování se s příplatkovou výbavou je už v základu ix55 velmi bohatě vybavený vůz, výbava jednotlivých ojetých exemplářů se nebude příliš lišit.
Design
Hyundai ix55 je pořádně mohutné SUV, které si zakládá na drsném vzhledu. Snad jen čelní maska chladiče je až překvapivě umírněná a obyčejná. Zbytek vozu je vyvážený a design můžeme považovat za nadčasový, rozhodně tu nenajdeme žádné pro korejské značky tak typické kudrlinky.
Spotřeba
Velké korejské SUV je k dostání pouze s jedním motorem, ovšem pro daný případ nejspíš tím zcela ideálním. Turbodiesel s výkonem 176 kW si s autem dobře poradí a přitom drží spotřebu na danou velikost auta v rozumných mezích. V celkovém pohledu je ovšem spotřeba pochopitelně vyšší.
Jízdní vlastnosti
I přes svůj americký původ se může Hyundai ix55 pochlubit překvapivě agilním jízdním chováním. V zatáčkách se ix55 nenaklání tolik, kolik by řidič čekal, nedotáčivost krotí systém ESP. Takže ani jízdním projevem ix55 za často prémiovější a dražší konkurencí příliš nezaostává. Příliš chvály si ovšem nezaslouží řízení, které je zbytečně přeposilované a zcela odtažité. Ve městě to může být příjemné, ale třeba při jízdě na dálnici tak řízení vyžaduje více pozornosti, než by bylo žádoucí.
Bezpečnost
Nárazovými testy Euro NCAP nikdy velké SUV značky Hyundai neprošlo, ovšem řídit se částečně můžeme výsledky amerických crashtestů, kde jak od organizace IIHS, tak NHTSA dostal americký model Veracruz maximální hodnocení. K němu přispívá robustní konstrukce a bohatá standardní bezpečnostní výbava.
Praktičnost
Hyundai ix55 je nebývale prostorný a velkorysý vůz. Začíná to už při nastupování, dveře jsou opravdu rozměrné a umožní snadno a pohodlně nastoupit i opravdovým dlouhánům. Uvnitř je spousta místa ve všech směrech, překvapivě dobře použitelná je i třetí řada sedadel – sice to opět není na delší cesty pro dospělé, ale děti se tu usadí více než pohodlně. Zavazadlový prostor standardně pojme 598 litrů nákladu, v sedmimístném uspořádání pak jen 148 litrů.
Komfort
Posádce přináší ix55 i velmi vysoký jízdní komfort. Ten je dán jednak samotným velkorysým prostorem, ale především celou řadou dalších faktorů. Výbava auta je bohatá, zpracování kvalitní a pocit z pobytu v interiéru tak vcelku luxusní. Sedadla jsou velkorysá a komfortní, stejně jako odpružení vozu. Velmi dobrá je také akustická pohoda při jízdě.
Provozní náklady
U svého velkého SUV si dala automobilka Hyundai pozor na celkovou kvalitu zpracování a ix55 patří mezi spolehlivé vozy. Ovšem vzhledem k jeho zařazení a velikosti je jasné, že servis nebude celkově levný, byť budou náklady o něco nižší než u prémiových soupeřů.