




Proč koupit |
---|
Elegantní design Dobrý vnitřní prostor Solidní jízdní vlastnosti Velký zavazadelník Zajímavé ceny |

O vozidle
Hyundai ix35 je nástupcem SUV Tucson a zároveň sourozencem nejnovějšího provedení Kie Sportage. Zatímco Kia se zaměřuje více na sportovní výraz, Hyundai hraje roli konzervativnějšího modelu s praktičtějším zaměřením. To ovšem neznamená, že by šlo o nudný automobil. Design ix35 se povedl, je líbivý a elegantní zároveň a vůbec se nelze divit, že je jedním z argumentů pro koupi ix35. Z vozu je o něco lepší výhled než z Kie s přikrčeným výrazem a užšími okny, celkově je karoserie trochu praktičtější. Interiér se nesnaží posádku tak obklopovat, což je poznat třeba na rozdílném uspořádání palubní desky. Cestující si v ix35 navíc rozhodně nebudou stěžovat na nedostatek místa, a to ani na zadních sedadlech, kde je technicky spřízněná Kia přece jen stísněnější kvůli výrazně klesající linii střechy. Zavazadlový prostor má solidní objem 465 litrů a je dobře přístupný. Kompaktní SUV značky Hyundai se také může pochlubit velmi solidními jízdními vlastnostmi, a to jak ve verzi s pohonem pouze předních, tak s pohonem všech kol. Ovšem Hyundai je z koncernové dvojice výrazně více zaměřené na komfort, a tak ix35 pohlcuje nerovnosti lépe než Kia, trochu odtažitěji je naladěno řízení. Opět platí, že není nutné se bát větších než základních šestnáctipalcových kol. Jízdní komfort totiž netrpí a výsledná ovladatelnost auta je lepší. Výlety do terénu budou u ix35 spíše sporadické, pokud ano, tak je potřeba počítat s omezenými schopnostmi. Hyundai láká české zákazníky mimo jiné i tím, že se ix35 krom slovenské Žiliny vyrábí také v českých Nošovicích.
Paleta nabízených motorů rostla postupně s náběhem výroby. Nejdřív se pod kapotou objevily silnější dvoulitrové motory – benzin s výkonem 120 kW a turbodiesel se 135 kW určené především pro verze s pohonem všech kol. Teprve ve druhém roku výroby se objevil základní agregát 1.6 GDI s výkonem 99 kW a také menší turbodiesel 1.7 CRDi VGT s 85 kW. Tyto motory jsou naopak určeny výhradně pro verzi s pohonem předních kol. Nastoupil také dvoulitrový motor CRDi s výkonem 100 kW. Ačkoli je ix35 relativně mladým modelem, počátkem roku 2013 už prošel mírným faceliftem. V paletě motorů došlo ke změně jen u základní zážehové jednotky, její výkon povýšil na 103 kW.
Výbava




Hyundai ix35 patří k rozumně vybaveným vozům za rozumnou cenu. V základu nelze očekávat kdovíjaké luxusní prvky, na druhou stranu třeba i boční a okenní airbagy jsou v základu, stejně jako centrální zamykání a elektrická výbava. Za klimatizaci se ovšem u základních modelů připlácelo.
Design




Hyundai ix35 se může pochlubit velmi líbivým designem, který zaujme široké spektrum zájemců. Typická maska a to, co Hyundai nazývá fluidním designem, kompaktnímu SUV sluší a zdá se, že vzhled by neměl příliš stárnout. Korejské automobilky jednoznačně zavedenou konkurenci dohnaly i v oblasti estetiky. To se projevuje i v interiéru, kde ovšem stále převládají tvrdé plasty.
Spotřeba




Žádná z pohonných jednotek v Hyundai ix35 není rozhodně příliš žíznivá, na druhou stranu benzinové motory přece jenom úplně úsporné nejsou. Záleží však na způsobu používání, pokud řidič nemá příliš vysoké dynamické nároky, i benzinové motory se odvděčí rozumnou spotřebou. Turbodiesely jsou na tom podstatně lépe, dynamičtěji založení řidiči by však měli rovnou přemýšlet o silnějších variantách, se základním motorem by totiž mnoho paliva neuspořili.
Jízdní vlastnosti




Hyundai ix35 je oproti sesterské Kii Sportage o něco komfortněji naladěno, ovšem jízdní vlastnosti jsou stále velmi dobré a jisté. Platí to pro verze s pohonem předních i všech kol. Zájemci se opět nemusejí bát volby ráfků větších průměrů, jízdní komfort tím neutrpí a jízdní vlastnosti jsou jistější.
Bezpečnost




Hyundai ix35 si v nárazových testech Euro NCAP vysloužila maximální hodnocení pěti hvězdiček. Potvrzuje to celkově robustní konstrukce vozu i solidní bezpečnostní výbava. Vyšší bezpečnost může zajistit i verze s pohonem všech kol, která se lépe hodí do nehostinných podmínek.
Praktičnost




Hyundai ix35 nabízí posádce dostatek vnitřního prostoru a to platí i na zadních sedadlech. Nikde se tak cestující nebudou tísnit, velmi pohodlná jsou i sedadla, která však trochu postrádají boční vedení. Zavazadlový prostor má solidní objem 465 litrů, což také není hodnota k zahození.
Komfort




Ačkoli se Sportage „vytahuje“ svými sportovními ambicemi, celkově je naladění vozu velmi komfortní. Příjemnému pobytu na palubě prospívá i elegantní provedení interiéru s kvalitními materiály i zpracováním. Jen v základu jsou materiály obyčejnější. Chválíme také sedadla, která jsou pohodlná a mají dobré boční vedení, na druhou stranu nemusejí vyhovovat robustnějším postavám.
Provozní náklady




Hyundai sice nenabízí tak velkorysé záruční podmínky jako sesterská Kia, avšak spolehlivost a kvality ix35 by měly být nadprůměrné. Zatím většina vozů případné potíže řeší v rámci záruky, která má nadstandardní délku 5 let. Pohonné jednotky se z hlediska spotřeby drží vcelku zkrátka, takže ix35 by neměl být provozně nákladný vůz.