




Proč koupit |
---|
Dobrá prostornost Příznivé ceny Pětiletá tovární záruka Hodnotný a kvalitní interiér Dobré jízdní vlastnosti Pružné motory |

O vozidle
Druhá generace Hyundai i30 přináší podobně jako sesterská Kia cee'd výrazná vylepšení. Mezigeneračně došlo k výraznému nárůstu celkové kvality vozu, což je u i30 nejvíce vidět na hodnotnějším interiéru s velmi dobrým zpracováním. Výraznou obměnou prošel i design, zatímco předchozí generace byla vyloženě konzervativní, nová i30 je podstatně dynamičtější. Celek působí velmi dobře, což možná u Hyundai vedlo i k tomu, že se rozhodli i u konzervativnějšího vozu z koncernové dvojice nabídnout i třídveřovou variantu. Ta je rozhodně nejhezčí ze všech provedení. U combi se automobilka rozhodla trochu změnit filozofii a namísto prodlouženého rozvoru a více místa pro cestující vzadu šla cestou většího zavazadelníku. Zákazníci to ocení, protože v i30 celkově pasažéři nebudou trpět nedostatkem místa, tak proč by měla trpět zavazadla, že?
Motorová paleta je velmi podobná té z předchozí generace, jen došlo u některých jednotek k vylepšení a vyřazen byl žíznivý a projevem nepříliš dynamický dvoulitr. U zážehových motorů stále platí, že Hyundai nepodlehlo módě downsizingu, a tak jde o klasické atmosférické agregáty. Základní čtrnáctistovka s proměnným časováním ventilů má výkon 73 kW, což je mimochodem méně než v předchozí generaci. Motor ale celkově dospěl, je pružný a podařilo se vylepšit jeho úspornost. Pro pohon i30 stačí, ale lepší, vlastně téměř ideální volbou je silnější šestnáctistovka. Ta se dodává ve verzi s 88 kW nebo přímovstřikové variantě se slušnými 99 kW. Turbodiesely reprezentuje typická paleta motorů 1,4 a 1,6 CRDi. Čtrnáctistovka má výkon 66 kW, šestnáctistovky nabídnou 81 a 94 kW. Všechny motorizace jsou podobně jako u Kia cee'd vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou.
Výbava




U i30 druhé generace opět platí, že přináší zajímavou výbavu za lákavou cenu, v případě ojetých vozů to platí dvojnásob, jejich cena klesá rychleji než u zavedených soupeřů. Ovšem kvůli opticky lákavé cenovce například v základní výbavě chybí klimatizace, takže u ojetin je lepší hledat vozy, které jí vybaveny jsou.
Design




Design Hyundai i30 druhé generace je na hony vzdálen první, konzervativně pojaté verzi. Nově je i30 podstatně dynamičtější, i když neopouští určitou vlnu solidnosti. Novinkou je třídveřový hatchback, který přináší až nezvykle dynamické linie, tradičně dravější Kia cee'd je pro i30 zdatným soupeřem.
Spotřeba




Koncern Hyundai zatím nepodlehl downsizingu, a tak jsou benzinové motory pod kapotou i30 atmosférické. Jejich spotřeba je vcelku rozumná, slušnou měrou k tomu přispívá i šestistupňová převodovka, která je ve všech verzích standardem. Její předností je fakt, že se nesnaží za každou cenu vyhovět evropským normám, a tak účelně využívá potenciál motoru a spotřeba v praxi není tolik odlišná od údajů uváděných výrobcem. Úsporné jsou pochopitelně vznětové motory, které jsou vzhledem k ceně méně častou motorizací.
Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti nové i30 výrazně pokročily a auto se v podstatě srovnalo se svým dynamičtěji zaměřeným koncernovým sourozencem. Celkově tak platí, že jízdní vlastnosti jsou na velmi dobré úrovni, jen trochu zaostávají za naprostou špičkou. Také i30 má ovšem podobně jako Kia nekomunikativní řízení.
Bezpečnost




Pět hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP se stalo u většiny vozů v podstatě nutností a Hyundai i30 druhé generace tuto povinnost plní bez potíží. Robustní konstrukce řadí auto k nejbezpečnějším ve třídě a navíc je také velmi ohleduplné k chodcům. Dobrá je i bezpečnostní výbava auta.
Praktičnost




Předchozí verze i30 dávala přednost většímu prostoru pro cestující před zavazadlovým prostorem, platilo to především pro verzi combi, která měla prodloužený rozvor a na poměry třídy menší zavazadelník. Nová i30 v tomto směru vyznává tradičnější koncepci. Zavazadlový prostor hatchbacku má objem 348 litrů a combi si tentokrát polepšilo na daleko lepších 528 litrů.
Komfort




Dobrá nabídka vnitřního prostoru a pohodlná sedadla jsou v kombinaci s komfortně naladěným podvozkem zárukou velmi dobrého jízdního komfortu. Ten se ovšem trochu zhoršuje na větších, sedmnáctipalcových kolech.
Provozní náklady




Úsporné motory, jejichž spotřeba se v praxi díky šestistupňové převodovce drží v mírách blízkých udávaných výrobcem, jsou předností i30. Celkově je i30 spolehlivý automobil s příznivými provozními náklady.