Proč koupit |
---|
Obratnost
Nenáročný provoz
Dobrý vnitřní prostor
Dobré jízdní vlastnosti |
O vozidle
Hyundai i10 patří do kategorie nejmenších vozů na trhu. Ty sice nejsou mezi českými motoristy tak oblíbené jako o kategorii větší malé vozy segmentu B, ovšem o to mohou být zajímavější volbou pro ty, kdo hledají vůz především pro městské využití. Přesně k němu se totiž Hyundai i10 perfektně hodí. Často přitom nemá jako ojetý vůz na kontě příliš velkou porci najetých kilometrů, což může být v konkurenci městských modelů výhodou. Malé auto nemá zrovna líbivou karoserii, úzká a relativně vysoká stavba je ovšem velmi praktická. Dovnitř se totiž celkem bez potíží narovnají i čtyři poměrně vzrostlí cestující, špatné to není ani s místem pro kolena vzadu. A i zavazadlový prostor je na danou třídu vcelku solidní. Interiér také působí dobře z hlediska estetického i ergonomického, levné použité materiály vozu této třídy vcelku snadno odpustíme. Kvalitativně je na tom i10 docela dobře a potěší fakt, že řada z ojetých vozů bude ještě kryta tovární pětiletou zárukou. To ovšem nedává důvod k tomu být při koupi ojetého exempláře méně obezřetný, spíše to jen znamená, že celkové provozní náklady se podaří o trochu delší dobu udržet na co možná nejnižším minimu.
V městském provozu ocení řidič velmi agilní chování i10 a ani překvapivě dobré jízdní vlastnosti nebudou nedoceněné. Malý, lehký vůz velmi ochotně zatáčí a dobře drží stopu, což se samozřejmě bude hodit nejen mimo město, ale právě i v městské džungli. Karoserie i10 je docela přehledná a s malým autem se velmi snadno parkuje, k čemuž pomáhají i příznivé ovládací síly. Řazení i řízení sice nedávají řidiči sportovní vjem, ovšem jsou solidní. Řadicí páka je umístěna trochu výše, takže je více po ruce než u řady soupeřů. Horší je to s jízdním komfortem. Tužší podvozek znamená trochu rozeskákaný projev a více rázů, než by bylo mnohým příjemné.
Ačkoli můžeme pod kapotou Hyundai i10 potkat více motorů, nejčastější pohonnou jednotkou a zároveň ideálem je základní čtyřválec o objemu 1,1 litru. Má výkon 48, 49 nebo v nejnovějších provedeních až 51 kW, je živý, kultivovaný, tichý a zároveň úsporný. Pro pohon malého a lehkého auta plně dostačuje a spotřeba se přitom dá udržet v mezích, které udává výrobce. Silnější alternativou je motor 1,25 litru s výkonem 57 kW nebo později 63 kW. Praktický rozdíl mezi jednotkami je minimální a toto provedení je na trhu spíše vzácností. Ještě větší raritou pak bude vznětové provedení, které má pod kapotou hrubý tříválec 1,1 CRDi s výkonem 55 kW. To se na našem trhu oficiálně nenabízelo, a tak budou případné exempláře pocházet vždy z dovozu ze zahraničí. Vzhledem k úspornému a spolehlivému základnímu benzinovému motoru ovšem nemá diesel příliš velký význam.
Výbava
Základní výbava i10 je opravdu jen základní, ovšem na trhu se můžeme relativně často potkat s lépe vybavenými vozy, které byly pořízeny v rámci některé z akčních nabídek. Některé vozy nemusejí mít ani posilovač řízení, v drtivé většině případů ovšem přítomen je, stejně tak jako není vzácností provedení s klimatizací.
Design
Hyundai i10 nepatří k nejpohlednějším malým automobilům, na druhou stranu má vcelku účelné a jednoduché tvary, které příliš nestárnou. V roce 2011 prodělal vůz facelift, který mu dodal modernější masku chladiče ve stylu větších typů, například i40. Dospěle ovšem i10 určitě nepůsobí, je to zcela jasně malé autíčko, které se snaží působit především sympaticky.
Spotřeba
Malý městský model Hyundai se může pochlubit velmi příznivou spotřebou paliva. S lehoučkým autem nemá základní motor mnoho práce a zároveň se daří držet spotřebu v mezích, které jsou velmi blízké hodnotám udávaným výrobcem. Ani silnější motor 1,25 není žíznivý. Velmi úsporný turbodiesel pak není častým zjevem, především kvůli tomu, jak šetří palivo základní agregát.
Jízdní vlastnosti
Hyundai i10 má velmi solidní jízdní vlastnosti. I přes vyšší stavbu se auto v zatáčkách díky tužšímu naladění podvozku příliš nenaklání. Držení stopy je docela dobré a auto je příjemně ovladatelné, ovšem řízení i řazení by si přece jenom zasloužily více preciznosti.
Bezpečnost
Nejmenší automobil korejské značky určitě nepatří k nejbezpečnějším vozům na trhu. Malá karoserie nedokáže posádku při závažnějším střetu příliš ochránit, základem mnohých výbav byl navíc pouze airbag řidiče. V crashtestech Euro NCAP získal vůz v roce 2008 čtyřhvězdičkové skóre.
Praktičnost
Na tak malý automobil nabízí Hyundai i10 až nečekaně dobrý vnitřní prostor. Vcelku pohodlně se sem usadí čtveřice i docela vzrostlých cestujících. Zavazadlový prostor s objemem 211 litrů je na danou třídu také velmi solidní.
Komfort
Jestli v některé oblasti i10 nevyniká, tak je to jízdní komfort. Základní motor je sice kultivovaný a tichý, celkově ovšem odhlučnění auta trochu pokulhává. To ovšem není jediné negativum, horší je to i se samotným odpružením. Tuhý podvozek znamená hodně poskakování a rázů pronikajících do kabiny.
Provozní náklady
Samo o sobě patří Hyundai i10 k nejmenším a nejlevnějším vozům na našem trhu, jednoduchá technika a úsporné motory pak znamenají velmi nenáročný provoz. Navíc řada dostupných exemplářů má za sebou poměrně malé porce kilometrů a mnohé vozy může ještě chránit pětiletá tovární záruka.
Hyundai i10