O vozidle
Hyundai Getz je automobilem, který tak trochu nenápadně zahájil výraznou vlnu nárůstu kvality korejských automobilů. Předchůdce současného typu i20 dostal moderní, i když trochu konzervativní design, kterým se může směle postavit zavedeným soupeřům své doby. Interiér auta sice působí trochu strohým dojmem a výhradně tvrdé plasty palubní desky nepotěší, ovšem na druhou stranu Getz nijak výrazně kvalitou nezaostává za věhlasnější evropskou konkurencí. Té se snad nevyrovná jenom šířkou celkové nabídky variant a motorů. Getz je k dispozici výhradně v pětidveřovém provedení, je to jediná karosářská varianta. Sázka na jednoduchá řešení a jednoduchou skladbu nabídky se ovšem vyplatila z hlediska spolehlivosti. V této disciplíně patří Getz především mezi staršími ojetinami k výrazně lepší části automobilového spektra.
Ve třídě patří Getz ke spíše trochu menším modelům, prostornost je celkově průměrná a zavazadlový prostor pojme průměrných 254 litrů nákladu. Ve třídě tedy najdeme auta s větší přepravní kapacitou. Posádka si sice může užívat dobře naladěného podvozku, který solidně filtruje nerovnosti a přitom autu dodává dobré jízdní vlastnosti. Horší je to ovšem z hlediska odhlučnění, motory i zadní náprava jsou utlumené méně než u řady konkurentů.
Základním motorem pro Getz je čtyřválec 1,1 litru se třemi ventily na válec. Má výkon 49 kW, ale je solidně pružný, takže vyloženě slabý není. Hodí se však spíše do městského provozu, kde dovede být i příjemně úsporný. Další pohonné jednotky už představují vcelku výrazný výkonový skok. Čtrnáctistovka má výkon 71 kW, šestnáctistovka pak dokonce 78 kW, což je na malý a vcelku lehký Getz hodně solidní porce výkonu. I když jsou tyto motory solidně úsporné, nabízelo Hyundai i úspornější alternativu v podobě vznětového motoru 1,5 CRDi VGT. Na malé korejské auto až překvapivě pokročilý agregát nabídne výkon 65 nebo 81 kW a opravdu nízkou spotřebu paliva.
Výbava




Hyundai Getz je malý automobil za dobré peníze, což se v době jeho aktivního modelového života projevovalo trochu omezenou základní výbavou. V úplném základu byl například jediný airbag, komfortní prvky zastupoval posilovač řízení nebo otáčkoměr. Manuální klimatizace byla dostupná od druhého a vlastně zároveň nejvyššího stupně výbavy. Centrální zamykání bylo vždy za příplatek, podobně jako třeba trochu překvapivý komfortní prvek – tempomat.
Design




Hyundai Getz patří k méně nápadným automobilům, což může být pro tento vůz vlastně lichotka. Ten tam je totiž korejský design, který neseděl evropskému vkusu. Tvary Getzu jsou jednoduché a nadčasové.
Spotřeba




Pohonným jednotkám Hyundai Getz jako by chyběla zlatá střední cesta. Ale v podstatě to vůbec nevadí, protože z hlediska spotřeby jsou na tom všechny motorizace velmi dobře. Platí to samozřejmě obzvlášť pro diesely.
Jízdní vlastnosti




Hyundai Getz se také může pochlubit dobrými jízdními vlastnostmi. Podvozek je sice spíše komfortněji naladěn, ale jízdní chování auta je dobře čitelné a nezáludné. V zatáčkách drží Getz dobře stopu a nedotáčivost přichází postupně a je snadno korigovatelná.
Bezpečnost




Hyundai Getz se vyrábí už od roku 2002, nárazovými testy Euro NCAP však prošel až v roce 2004. Tehdy vůz získal hodnocení čtyř hvězdiček, což je na dobu vzniku auta solidní výsledek. Vzhledem ke kategorii a věku vozu je ovšem potřeba počítat s tím, že z dnešního hlediska je to jen průměrně bezpečné auto. Vždyť v základní výbavě byl jenom jeden airbag.
Praktičnost




I přesto, že je Getz menším z vozů své třídy, nabízí solidní vnitřní prostor, který odpovídá místu u většiny konkurentů. Mírně se deficit velikosti projevuje v zavazadlovém prostoru, jehož objem 254 litrů je už lehce pod průměrem obvyklým ve třídě.
Komfort




Hyundai Getz nabízí solidní jízdní komfort daný rozumným tlumením nerovností. Getz rozhodně nezaostává za evropskou konkurencí. Úroveň komfortu snižuje jen trochu strohé provedení interiéru a s tím trochu související horší celkové odhlučnění vozu.
Provozní náklady




Hyundai Getz je konstrukčně jednoduchý a provozně nenáročný automobil. Použitá technika se projevuje na solidní spolehlivosti auta, které patří obzvláště mezi staršími ojetými vozy k těm lepším ze své třídy. I motory jsou slušně úsporné, takže Getz rozpočet příliš nezatíží.