Proč koupit |
---|
Atraktivní design
Výkonné motory
Dobré jízdní vlastnosti
Příznivé ceny |
O vozidle
Tradiční sportovní kupé značky Hyundai přijalo od roku 2009 i v Evropě pojmenování Genesis – tedy jméno, které náleží největším a nejluxusnějším modelům značky. Má na to právo, oproti předchozím generacím tento model dospěl a rozhodně se mnohem lépe může postavit konkurenci, jakou je třeba Nissan 370Z. Oproti němu se může pochlubit nejen výrazně nižší cenovkou, ale také širší nabídkou verzí. Genesis se může pochlubit atraktivním designem, což platí především pro provedení po faceliftu, kterým vůz prošel na evropských trzích v roce 2012. Facelift je poměrně výrazný, od předchozích spíše oblých a svalnatých tvarů sází na výraznou masivní masku chladiče a větší souznění s fluidním designem současných modelů značky. Dle našeho názoru se facelift mimořádně povedl, auto hodně proměnil a dává mu agresivnější výraz, který si sportovní kupé zaslouží. Ani předfaceliftové provedení ovšem není z estetického hlediska vůbec špatné, jen najednou vedle faceliftu vypadá trochu usedleji. Provedení interiéru se při faceliftu změnilo také, kdo by ovšem čekal vytříbené materiály a špičkové zpracování, bude trochu zklamán. Ne, Genesis Coupé není uvnitř nekvalitní, ale podobně jako konkurenční Nissan se soustředí na jiné oblasti. Byť v interiéru to občas znamená trochu zbytečné a v praxi nepříliš užitečné detaily. Hlavní jsou tu však sedadla s výborným bočním vedením. Za těmi předními je ještě nouzová dvojice, dospělé cestující sem ale usadíte jen velmi těžko.
Genesis Coupé je především o emocích a jízdním projevu. Podvozek se podařilo oproti předchozím generacím posunout opět o něco dál. Pohon zadních kol a silné motory slibují bohaté možnosti dovádění v zatáčkách, drifty nejsou s tímto autem problém. Co se ovladatelnosti a preciznosti podvozku týče, tady kupé od Hyundai za špičkou přece jenom trochu zaostává. Na rovné vozovce je ovladatelnost a projev auta perfektní, rozbitá silnice však přináší nervozitu jak do podvozku, tak řízení, v zatáčkách má záď tendenci odskakovat.
Pod kapotou Genesis Coupé najdeme výkonné motory. Před faceliftem šlo o přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 154 kW jakožto základní verzi a šestiválec o objemu 3,8 litru a výkonu 223 kW jakožto verzi opravdu sportovní. Čtyřválec je opravdu spíše jen solidním základem a k opravdovým sportovním výkonům je nutné volit šestiválec. Důkazem je i hodnota zrychlení, čtyřválec umí stovku za 8 sekund, šestiválec už stejnou disciplínu zvládá za 6,4 sekundy (s manuálem, verze s automatem je pochopitelně pomalejší). Zajímavější výkony nabídne verze po faceliftu. U ní totiž dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec dostal přímé vstřikování paliva GDI a to zvedlo jeho výkon na více než solidních 202 kW. To pomohlo ke zrychlení na stovku za 7,4 sekundy. Šestiválec pak posílil, a to na 255 kW, což přináší zrychlení na stovku za 5,9 sekundy. Nový osmistupňový automat pak zrychlení nijak nedegraduje.
Výbava
Výbava sportovního Hyundai je na velmi solidní úrovni, ovšem auto se dodává v podstatě jenom v jediném provedení. Šestiválec má výbavu lepší, příplatkové prvky byste ovšem hledali téměř marně. Při koupi ojetiny tak není nutné zkoumat výbavu jednotlivých verzí.
Design
Hyundai Genesis Coupé už svým vzhledem vzbuzuje velká očekávání. Dynamicky tvarované auto nenechává nikoho na pochybách, že je to opravdový sporťák. Provedení po faceliftu vyráběné od roku 2012 je přitom ještě výrazně dynamičtější.
Spotřeba
Spotřeba není silnou stránkou sportovních kupé. U Genesis sice můžete palivo uspořit s dvoulitrovým přeplňovaným motorem, pak ovšem jízdní výkony zaostávají za očekáváním a spotřeba přitom stále není nízká. Šestiválec opravdu úsporný není, zato nabídne patřičně dynamické svezení.
Jízdní vlastnosti
Z hlediska jízdních vlastností můžeme od Genesis Coupé očekávat agilní projev s příjemně přetáčivou charakteristikou v zatáčkách. Jenže řízení má trochu horší zpětnou vazbu a na rozbité vozovce podvozek mírně znervózní, což řidičské zážitky lehce otupuje.
Bezpečnost
V nárazových testech Euro NCAP se kupé od Hyundai neobjevilo, v testech amerického úřadu NHTSA si však kupé vedlo vcelku dobře. Určitě nebude patřit k nejbezpečnějším vozům své kategorie, ale minimálně docela bohatá bezpečnostní výbava pomůže k dobré ochraně posádky.
Praktičnost
Hovořit u sportovního kupé o praktičnosti je asi trochu zbytečné. Hyundai se snaží u Genesis bodovat dvojicí zadních sedadel, ta jsou ovšem opravdu jen nouzová a moc se na nich jezdit nedá. Zavazadlový prostor má na sportovní vůz slušný objem 330 litrů.
Komfort
Jízdní komfort u Genesis Coupé rozhodně není ničím, na co by byl kladen důraz. Na rozbitých silnicích navíc komfortu neprospívá nervóznější chování podvozku. O komfort se tak stará především vcelku dobrá výbava a spolu s ní i výborná sedadla.
Provozní náklady
Pokud to se sportovní jízdou myslíte vážně, má u Genesis Coupé význam hledat šestiválcovou verzi, která se pochopitelně provozně prodraží. Ani benzinový dvoulitr nebude na provoz úplně levnou záležitostí. Hyundai má sice příznivější ceny dílů i servisu než konkurence, avšak celkově patří Genesis u značky k nejnákladnějším vozům.
Hyundai Genesis