Proč koupit |
---|
Nízké ceny Zajímavý design Praktický zavazadelník Dobré jízdní vlastnosti |
O vozidle
Výbava
Ve své době bylo Coupé od Hyundai solidně vybaveným vozem, dnes ovšem více než klimatizaci a obvyklou elektrickou výbavu očekávat nemůžeme. Najdeme tu samozřejmě i některé další drobnosti, ale vzhledem k věku ve výbavě rozhodně nic nepřekvapí.
Design
Svalnatý a dynamický design je dodnes jednou z předností prvního Hyundai Coupé. Verze před faceliftem, ke kterému došlo v roce 2000, je elegantnější díky jednoduššímu řešení předních světel. Interiér je uspořádán okolo řidiče a i tady je estetika stále překvapivě dobrá.
Spotřeba
Sportovní Hyundai nemá sice kdovíjak výkonné motory, ovšem jejich dnes již starší konstrukce znamená, že spotřeba při běžné jízdě je docela vyšší. Při sportovní se ovšem rozdíly vůči modernějším vozům stírají.
Jízdní vlastnosti
Hyundai Coupé se mohlo ve své době pochlubit překvapivě dobrými jízdními vlastnostmi. Dnes představuje opravdu levný způsob, jak si pořídit auto se zábavným a docela dobře komunikativním podvozkem. K dobré ovladatelnosti přispívá i tuhá konstrukce karoserie.
Bezpečnost
Nárazové testy Euro NCAP kupé od Hyundai nikdy neabsolvovalo, ostatně sportovní vozy se v nich objevují jen zřídka. Z dnešního pohledu nebude bezpečnost vozu kdovíjak dobrá, ovšem tuhá karoserie dovede přece jenom posádku alespoň trochu ochránit.
Praktičnost
Interiér Coupé není příliš prostorný, což trochu překvapivě platí i pro sedadla vpředu. Sem se totiž vyšší řidič nebo spolujezdec sice posadí, ale mohou mít hlavu v kontaktu se stropem. Na zadní sedadla se velmi špatně nastupuje a navíc je tu opravdu málo místa, jsou spíše nouzová. Překvapí ovšem zavazadlový prostor, který je překvapivě objemný, má však vysokou nakládací hranu.
Komfort
Kupé dovede docela dobře snášet i české silnice, velký jízdní komfort od něj ovšem neočekávejte. Potíží je také to, že dopředu se vyšší řidiči nebo spolujezdci posadí jen tak tak, a pozice ve voze jim tedy nemusí být příjemná.
Provozní náklady
Sportovní Coupé má techniku levného modelu Lantra druhé generace, takže běžný servis nebude nákladný a problematický. Horší to ovšem bude v případě nutnosti výměny dílů karoserie nebo některých jiných specifických součástí.