




Proč koupit |
---|
Nízké ceny Dobrá protikorozní ochrana Jednoduchá technika Živé motory s rozumnou spotřebou |

O vozidle
Výbava




Hyundai Accent umí nabídnout i překvapivě dobrou a kompletní výbavu. Ta ovšem není běžná u všech kusů, základní provedení postrádala dokonce třeba i posilovač řízení nebo pravé zpětné zrcátko, lepší modely se ovšem mohou chlubit klimatizací, ABS, elektrickou výbavou (včetně ovládání zrcátek) a dalšími příjemnostmi. Narazit na takto vybavená auta přitom není nijak složité.
Design




Zakulacené Hyundai Accent sice nepůsobí zrovna nejmodernějším dojmem, ovšem vzhled vozu dnes rozhodně neurazí. Zdá se, že Accent první generace stárne trochu méně než jeho nástupce. Věk je poznat i v interiéru, ale ani tady není estetika špatná, jen použité materiály jsou laciné a zpracování spíše podprůměrné.
Spotřeba




První generace Accentu se dodávala výhradně se zážehovými čtyřválci o objemu 1,3 nebo 1,5 litru. Motory jsou pružné a pro pohon auta dobře stačí, takže se vyznačují vcelku solidní spotřebou paliva. Je ovšem pravdou, že i mezi soudobými soupeři můžeme najít úspornější vozy.
Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti nepatří k přednostem Accentu. Podvozek auta je sice docela tuhý a eliminuje náklony v zatáčkách, na druhou stranu držení stopy nebo způsob, jakým se vyrovnává s nerovnostmi, nejsou na příliš dobré úrovni. Dojmy také kazí méně přesné a odtažité řízení.
Bezpečnost




První generace Hyundai Accent se objevila i v nárazových testech Euro NCAP. Výkon ovšem předvedla nevalný, získala pouhé dvě hvězdičky, z nichž jedna byla škrtnuta. Z dnešního hlediska je bezpečnost auta minimální.
Praktičnost




Mezi soupeři Accentu najdeme i o něco praktičtější auta. Méně místa je tu jak na zadních sedadlech, tak i v zavazadlovém prostoru. Jeho variabilita může trpět tím, že základní provedení Accentu nemělo dělená opěradla zadních sedadel, takže šlo opěradlo sklopit jenom celé.
Komfort




Vzhledem k tužšímu naladění podvozku nelze od Hyundai Accent první generace očekávat příliš dobrý jízdní komfort. K tomu nepřispívá ani trochu stísněnější kabina v zadní části nebo její samotné zpracování, které dnes způsobuje spoustu pazvuků. A i odhlučnění by mohlo být lepší.
Provozní náklady




Z hlediska provozních nákladů bude Accent příjemným automobilem. Technika je totiž jednoduchá a vcelku spolehlivá, jen převodovky mají kratší životnost – zhruba 100 000 kilometrů, pak je nutné vyměnit ložiska. Díly jsou celkově docela levné a servisní úkony nenáročné.