![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Proč koupit |
---|
Nízké ceny Dobrá protikorozní ochrana Jednoduchá technika Živé motory s rozumnou spotřebou |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/11760_430x0x75.jpg)
O vozidle
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Hyundai Accent umí nabídnout i překvapivě dobrou a kompletní výbavu. Ta ovšem není běžná u všech kusů, základní provedení postrádala dokonce třeba i posilovač řízení nebo pravé zpětné zrcátko, lepší modely se ovšem mohou chlubit klimatizací, ABS, elektrickou výbavou (včetně ovládání zrcátek) a dalšími příjemnostmi. Narazit na takto vybavená auta přitom není nijak složité.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Zakulacené Hyundai Accent sice nepůsobí zrovna nejmodernějším dojmem, ovšem vzhled vozu dnes rozhodně neurazí. Zdá se, že Accent první generace stárne trochu méně než jeho nástupce. Věk je poznat i v interiéru, ale ani tady není estetika špatná, jen použité materiály jsou laciné a zpracování spíše podprůměrné.
Spotřeba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
První generace Accentu se dodávala výhradně se zážehovými čtyřválci o objemu 1,3 nebo 1,5 litru. Motory jsou pružné a pro pohon auta dobře stačí, takže se vyznačují vcelku solidní spotřebou paliva. Je ovšem pravdou, že i mezi soudobými soupeři můžeme najít úspornější vozy.
Jízdní vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Jízdní vlastnosti nepatří k přednostem Accentu. Podvozek auta je sice docela tuhý a eliminuje náklony v zatáčkách, na druhou stranu držení stopy nebo způsob, jakým se vyrovnává s nerovnostmi, nejsou na příliš dobré úrovni. Dojmy také kazí méně přesné a odtažité řízení.
Bezpečnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
První generace Hyundai Accent se objevila i v nárazových testech Euro NCAP. Výkon ovšem předvedla nevalný, získala pouhé dvě hvězdičky, z nichž jedna byla škrtnuta. Z dnešního hlediska je bezpečnost auta minimální.
Praktičnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Mezi soupeři Accentu najdeme i o něco praktičtější auta. Méně místa je tu jak na zadních sedadlech, tak i v zavazadlovém prostoru. Jeho variabilita může trpět tím, že základní provedení Accentu nemělo dělená opěradla zadních sedadel, takže šlo opěradlo sklopit jenom celé.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Vzhledem k tužšímu naladění podvozku nelze od Hyundai Accent první generace očekávat příliš dobrý jízdní komfort. K tomu nepřispívá ani trochu stísněnější kabina v zadní části nebo její samotné zpracování, které dnes způsobuje spoustu pazvuků. A i odhlučnění by mohlo být lepší.
Provozní náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Z hlediska provozních nákladů bude Accent příjemným automobilem. Technika je totiž jednoduchá a vcelku spolehlivá, jen převodovky mají kratší životnost – zhruba 100 000 kilometrů, pak je nutné vyměnit ložiska. Díly jsou celkově docela levné a servisní úkony nenáročné.