Proč koupit |
---|
Spolehlivost Prostorný a variabilní interiér Dobré jízdní vlastnosti Pohodlná sedadla |
O vozidle
Honda Jazz první generace také mnohdy přicházela o zákazníky kvůli absenci vznětového motoru v nabídce. K dispozici byly pouze zážehové čtyřválce. Slabší motor 1,2 s výkonem 57 kW je solidním základem a loudat se s ním nemusíte ani po dálnici. Přitom se vyznačuje opravdu příznivou spotřebou paliva. Druhou a poslední volbou je motor 1,4 s výkonem 61 kW, který je u nás vcelku vzácný, zákazníci jej totiž volili málokdy a výrobce jej po čase stáhl z nabídky pro český trh.
Výbava
Základní výbava Jazzu není nijak rekordně bohatá, ovšem na trhu by neměl být problém narazit na lépe vybavené modely, které naopak mohou množstvím prvků a funkcí příjemně překvapit. Automatická klimatizace, vyhřívaná zrcátka a další vymoženosti byly k dispozici od druhého stupně výbavy.
Design
Honda Jazz vypadá trochu jako malé MPV, ale MPV to není, ideově se může porovnávat třeba s Fordem Fusion nebo Nissanem Note. Oproti nim má vyváženější proporce a elegantní karoserii s dynamickým nádechem. Japonský původ tvarů se ovšem nezapře, a tak se nemusí Jazz zamlouvat zdaleka každému.
Spotřeba
Honda Jazz byla k dispozici pouze s dvojicí zážehových motorů, to ovšem neznamená, že by museli majitelé na benzinové pumpě sahat hluboko do kapsy. Spotřeba vyspělých agregátů od Hondy se totiž drží v překvapivě příznivých mezích, u obou motorů se v průměru můžete snadno vejít do šesti litrů na 100 kilometrů.
Jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti jsou ozdobou Hondy Jazz, podvozek je velice jistý a dovolí i hodně dynamické průjezdy zatáček. To vše navzdory vyšší stavbě karoserie i zbytečně přeposilovanému řízení, u kterého musí řidič situaci více odhadovat.
Bezpečnost
V nárazových testech organizace Euro NCAP získala Honda Jazz v roce 2004 slušné skóre čtyř hvězdiček z pěti možných. Podíl na tom má i solidní bezpečnostní výbava, která zahrnuje už od základu dvojici airbagů, výjimkou ovšem nejsou ani verze s bočními airbagy.
Praktičnost
Na malém půdorysu postavila Honda v podobě modelu Jazz až nečekaně prostorné auto. Už základní objem zavazadlového prostoru 380 litrů je v dané kategorii vysoce nadstandardní. Sklopením zadních sedadel, u kterých zajíždí sedák do podlahy a opěradlo pak vytvoří zcela rovnou ložnou plochu, vznikne podstatně větší prostor. Po střechu pojme Jazz hodně solidních 1320 litrů nákladu. Pochvalu si zaslouží i množství praktických odkládacích míst v interiéru.
Komfort
Jízdní komfort Jazzu je na velmi solidní úrovni. Podvozek zvládá docela dobře filtrovat nerovnosti vozovek, pochvalu zaslouží také odhlučnění vozu. Ke komfortu přispívají také velmi pohodlná sedadla a celkově hodnotné provedení interiéru.
Provozní náklady
Honda Jazz je velmi spolehlivý automobil, a ačkoli pod kapotou najdeme pouze zážehové motory, ani spotřeba nemusí majitele trápit. Přesto mohou být provozní náklady vyšší než u některých běžných vozů této třídy. Honda si totiž nechá více zaplatit jak za náhradní díly, tak za servisní úkony.