OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Honda CR-V (2007–2011)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Prostorný a praktický interiér

Vyspělý pohon 4x4

Atraktivní design

Absolutně spolehlivé benzinové motory

Kultivovaný vznětový motor

Jisté jízdní vlastnosti

v zatáčkách

Výborná výbava

Kvalitní zpracování

Velký zavazadlový prostor

O vozidle

Honda s modelem CR-V hned zkraje zachytila vlnu popularity kompaktních SUV. Japonský model se stal jedním z nejpopulárnějších vozů této kategorie a jeho v pořadí třetí generace v úspěších pokračovala. Oproti prvním dvěma provedením se ale trochu změnilo zaměření auta, z robustního CR-V se stalo čistě silniční SUV, které se do terénu moc nehodí. Většina zákazníků tuto změnu přivítala, třetí generace CR-V tak dostala například velmi jisté a čitelné jízdní vlastnosti, kterým vévodí překvapivá ochota vrhat se do zatáček. Naopak automaticky přiřaditelný pohon zadní nápravy reaguje pomaleji a jízdní komfort je průměrný.

CR-V třetí generace je stále atraktivní SUV, u kterého nemají zákazníci mnoho možností výběru variant. Základní verzí bylo provedení s dvoulitrovým benzinovým motorem o výkonu 110 kW. I na relativně velký a hmotný vůz je to vcelku dostačující pohonná jednotka, která ale nepřináší kdovíjak oslnivou dynamiku ani spotřebu paliva. V omezeném množství byla na českém trhu k mání i zážehová motorizace 2,4 litru s výkonem 122 kW, která má sice ještě o něco vyšší spotřebu, ale přináší lepší dynamické parametry a určitou výkonovou rezervu. Ideální volbou pro CR-V je ale turbodiesel CDTi s objemem 2,2 litru a výkonem 103 kW. Papírově se sice výkon nejeví jako oslňující, přísun točivého momentu a kultivovaný projev oceňovaného agregátu od Hondy však v praxi přinášejí zdaleka nejpříjemnější jízdní projev. Navíc je pochopitelně nejúspornější variantou. Vzhledem k vlastnostem této motorizace je právě turbodiesel zdaleka nejrozšířenější verzí, kterou lze jako ojetou zakoupit. S relativně úsporným turbodieselem získají majitelé kvalitní SUV s velkorysou nabídkou vnitřního prostoru. Interiér také potěší propracovanými detaily, které ještě zvyšují jeho praktičnost. Například objemný zavazadlový prostor lze rozdělit na dvě patra, sklápění sedadel snad už nemůže být jednodušší a dvojitá odkládací schránka před spolujezdcem je hezky prostorná.

Výbava

Honda CR-V patří ve svém segmentu k autům, které se rozhodně nepodbízejí cenou. Vyšší základní cenovce nového vozu ale odpovídá vcelku bohatá výbava. Na trhu je na výběr dostatek vozů s koženým čalouněním, navigačním systémem či xenonovými světlomety. Velmi populární volbou byla automatická převodovka, bohužel až do roku 2010 se nenabízela pro dieselový motor.

Design

Honda CR-V se ve své třetí generaci z hlediska designu od prvních dvou modelů výrazně odchýlila. Vzhled auta lze popsat jako odvážný, přitom ale design není tak kontroverzní jako u hatchbacku Civic. Celkově tak lze CR-V popsat jako atraktivní SUV pro ty, kteří hledají nápadnější a vzhledově zajímavější vůz.

Spotřeba

Honda CR-V patří mezi ty větší z kompaktních SUV, a proto je potřeba také počítat s tím, že relativně těžší vůz nemusí být příliš úsporný. Pro benzinové verze to platí beze zbytku, průměrné spotřebě 8,1 litru na 100 kilometrů u dvoulitru se ale dá přiblížit. Podobně je tomu u turbodieselu, vznětové provedení má podle údajů výrobce spotřebovat 6,7 litru.

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti CR-V patří k tomu nejlepšímu ve třídě, vysoká Honda si překvapivě dobře poradí se zatáčkami, do kterých se vrhá s nebývalou ochotou. Vykoupeno je to celkově trochu tužším naladěním podvozku, které může vést k mírným nejistotám na zvlněném povrchu.

Bezpečnost

Vysoká stavba a vyšší posaz dělají z CR-V automobil, který je příjemné řídit, což se pozitivně projevuje na bezpečnosti. Řidič má dobrý přehled o dění kolem sebe. V nárazových testech Euro NCAP získala Honda CR-V čtyři hvězdičky.

Praktičnost

Ačkoli na to díky tvarům karoserie vůbec nemusí CR-V vypadat, interiér vozu je velmi praktický a prostorný. Zavazadlový prostor potěší objemem 524 litrů a možností být rozdělen na dvě patra. Snadné je sklápění zadních sedadel a i užitečná hmotnost 509 kilogramů vypovídá o výborných přepravních schopnostech auta.

Komfort

Tužší podvozek, který CR-V dodává na jistotě v jízdních vlastnostech, znamená mírné omezení komfortu jízdy. Ten je celkově spíše průměrný, pro posádku CR-V zůstává stále vcelku příjemným vozem. Nepříjemné dovedou být rázy, které se přenášejí do kol od děr na našich silnicích.

Provozní náklady

Hondy se tradičně řadí mezi spolehlivá auta a nejinak je tomu u CR-V. Náklady na servis CR-V nejsou přehnaně vysoké, avšak je potřeba počítat s místy vyšší cenou náhradních dílů. Benzinové verze mají vcelku vysokou spotřebu paliva, naftová je spořivější, ale v konkurenci najdeme i úspornější vozy. 

Názor odborníka

Pokud jde o odvážný design, luxusněji pojatý interiér a různé elektronické systémy (např. radarový tempomat), hraje nejnovější CR-V oproti svým předchůdcům úplně jinou ligu. Pod kapotou první generace Hondy tlouklo vždy výhradně benzinové srdce, druhá generace dostala v roce 2005 konečně diesel. U současné třetí generace se už zájemce o benzinový agregát musí při hledání v bazarech hodně snažit. Zhruba 80 % nabízených vozů jsou totiž diesely. Jedním z důvodů hovořících ve prospěch benzinu byla možnost spojení s automatickou převodovkou, diesel ji dostal až v roce 2010. Dieselový motor vlastní produkce platí za povedenou a spolehlivou jednotku, ale stejně jako u všech ojetin zde platí, že kdo chce minimalizovat riziko drahých poruch, koupí si raději benzin, který je obvykle o 30 až 50 tisíc levnější. Oba motory ale mají rozvody poháněné řetězem, kupující má tedy alespoň o starost méně. Dieselové Hondy prodané jako nové v ČR naštěstí neměly filtr pevných částic, individuálně dovezené kusy ale zpravidla ano. Po faceliftu v roce 2010 ale už byl filtr montován standardně.

Honda CR-V

Další vozy


Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 25 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.