O vozidle
Výbava




Honda CR-V patřila ve své době k velmi dobře vybaveným vozům, a to jak v rámci své kategorie, tak celkově. Dnes už ovšem nepřekvapí, prvky výbavy jsou vcelku standardní. Vzhledem k prodávaným provedením není nutné příliš rozlišovat konkrétní výbavu vozu, ta bývá hodně podobná. Časté jsou i verze s automatickou převodovkou.
Design




První generace Hondy CR-V dnes už možná paradoxně nevypadá tak, jak si moderní motoristé kompaktní SUV představují. V době svého vzniku to však byl model, který se oproti terénním autům vyznačoval nebývalou civilizovaností a elegancí. Na voze se trochu podepsal zub času, avšak nikoli příliš negativně, jen vedle aktuálních modelů prostě vypadá více jako off-road.
Spotřeba




Spotřeba paliva je jednou z horších stránek CR-V. Honda totiž toto populární SUV nabízela pouze s dvoulitrovým benzinovým motorem, který má se zhruba 1,5 tuny těžkým vozem docela dost práce. Lepší je hledat vozy vybavené modernějším agregátem s proměnným časováním ventilů, u kterých je přece jenom snazší spotřebu kontrolovat.
Jízdní vlastnosti




Podvozek CR-V je vcelku měkce odpružený, ovšem chování je překvapivě čitelné a jisté. V zatáčkách tak CR-V může příjemně překvapit. Ovšem rozhodit vůz dovede náhlé připojení zadní nápravy, které může nedotáčivé chování změnit na mírně přetáčivé.
Bezpečnost




Nárazovými testy Euro NCAP první generace CR-V nikdy neprošlo. Vzhledem k solidnímu jízdnímu chování, pohonu všech kol a vcelku slušné bezpečnostní výbavě můžeme bezpečnost CR-V z dnešního hlediska hodnotit maximálně průměrně.
Praktičnost




První generace Hondy CR-V se do povědomí motoristů zapsala velmi dobrou prostorností. Vysoká stavba karoserie umožňuje vcelku přímý posaz posádky. Ta tak má dostatek místa jak pro kolena, tak stále i nad hlavou. Interiér má i slušnou míru variability a dobré množství odkládacích prostor. Zavazadlový prostor pojme 374 litrů zavazadel, což je průměrná hodnota.
Komfort




Podvozek CR-V je naladěn na komfortní notu, v zatáčkách se vůz docela naklání. Jízdní komfort je ovšem na dobré úrovni, podvozek zvládá dobře filtrovat nerovnosti. K dobrému komfortu přispívá i solidní vnitřní prostor, naopak rázy od připojování zadních kol trochu komfort snižují, stejně jako vyšší hluk při jízdě na dálnici.
Provozní náklady




Honda CR-V je i po letech vcelku spolehlivý vůz, který nemusí svého majitele trápit mnoha problémy. Je ovšem nutné přihlédnout k věku vozu a vybírat automobil, o který se předchozí majitel dobře staral. Vyšší spotřeba bohužel náklady trochu zvyšuje.