O vozidle
U desáté generace modelu Civic sáhla automobilka Honda ke sjednocení modelové řady po celém světě. Zatímco předchozí provedení se mohla na různých trzích a kontinentech výrazně lišit, desátá generace je opět skutečně globálním modelem a pro jednotlivé trhy se liší jen v různých specifických oblastech a drobnostech. Ovšem výrazný a pro někoho až odvážný design desáté generace teď znají motoristé po celém světě. Výrazný vzhled, který Civic odlišuje od zbytku konkurentů a světové produkce je jedním z nejčastějších argumentů pro koupi tohoto vozu. Že se design opravdu povedl naznačují různé ohlasy i to, že facelift z roku 2020 byl jen decentní.
Ohledně ohlasů na design je zajímavé, že obecně není desátý Civic vnímán tak kontroverzně, jako předchozí dvě „UFO“ provedení, přitom stále dovede vzbudit vášně. Hondě se jednoduše vzhled opravdu povedl. K trochu extrémním tvarům navrací desátou generaci sportovní provedení Type-R, které si neodpustí například výrazné spojlery. Konzervativnější je pak karosářské provedení sedan, které se nabízí běžně i na evropských trzích, ale u zákazníků tu jednoznačně vede pětidveřový liftback, který může v mnohém konkurovat i českému etalonu Škoda Octavia.
Civic si kromě designu také zakládá na kvalitním zpracování a tradiční spolehlivosti modelu, ne nadarmo patří tento model v kompaktní třídě snad téměř k prémiovým modelům. Interiér desáté generace je hezky prostorný a praktický, i když se na rozdíl od předchozího provedení už nemůže pochlubit vzhůru výklopnými sedáky zadních sedadel. Ovšem liftback láká na nadstandardní zavazadlový prostor o objemu 478 litrů především jeho výtečnou využitelnost. Sedan se pak chlubí 519 litry objemu.
V desáté generaci se také Honda Civic navrátila ke svým kořenům řidičského auta a dovede tedy potěšit i ty, kdo kromě klasického pohodlného cestování občas rádi auto řídí pro zábavu a tedy sportovnějším stylem. Mezigeneračně k tomu pomohla výrazná změna architektury vozu, který je oproti předchozímu provedení o 20 mm nižší, 30 širší a celých 130 delší. Řidič také může sedět o mnohem níže a zaujmout tedy za volantem perfektní sportovní pozici. Ukotvení sedadel je tu vyřešeno opravdu dobře, takže podobně sportovní posaz snad v dané třídě žádný jiný z konkurentů nenabídne.
V rámci všech těch výrazných mezigeneračních změn asi ani nepřekvapí, že desáté vydání Hondy Civic se vydalo výhradně cestou přeplňovaných motorů, kterým se ještě u předchozího provedení Honda bránila. Jenže vyčkávání se vyplatilo a Honda dovedla připravit nesmírně povedené a charakterní přeplňované jednotky, které se jistě v mnohém poučily z chyb konkurentů. I proto jim nadále nechybí například chuť po otáčkách pro Hondu tak typická, byť k ní samozřejmě přidávají tentokrát i zátah v otáčkách nízkých. Benzínové motory jsou v základní nabídce dva: tříválec 1,0 litru s výkonem 93 kW a čtyřválec 1,5 litru s hezkou porcí 134 kW. Vzácněji lze narazit i na vznětový čtyřválec 1.6 i-DTEC s výkonem 88 kW. Alternativou k šestistupňovým manuálním převodovkám je CVT automat. Samostatnou kapitolou je samozřejmě provedení Type-R s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 235 kW, který se stále přenáší jen na přední poháněnou nápravu.
Výbava
Honda Civic desáté generace patří mezi svými konkurenty k trochu lepšímu zboží a tomu odpovídá i výbava, která je typicky o něco bohatší. Civic desáté generace byl například jedním z prvních kompaktních modelů, který mohl mít i takový komfortní prvek, jako vyhřívání zadních sedadel. Na trhu ojetých vozu většinou najdeme opravdu bohatě vybavené vozy.
Design
Design desáté generace Hondy Civic je opravdu hodně specifický a rozhodně si tento vůz nespletete s žádným z konkurentů, ale ani s jakýmkoli předchozím provedením kompaktní Hondy. Auto působí dynamicky a i když není design na první pohled tak extravagantní, jako u předchozích generací přezdívaných „UFO“, stále dost vybočuje z řady a nejspíš konzervativní zájemce neosloví.
Spotřeba
Špičkové moderní motory, které Honda vyvinula speciálně pro desátou generaci Hondy Civic se mohou chlubit opravdu nízkou spotřebou a to nejen tou na papíře, ale i v praxi. A je celkem jedno, o který z agregátů jde, i benzínové motory umí být úsporné, diesel 1.6 i-DTEC je ale samozřejmě v praxi nejúspornější. Ale také asi nejvzácnější.
Jízdní vlastnosti
I o Hondě Civic se traduje, že má zábavné jízdní vlastnosti, ale právě desátá generace znamená z tohoto hlediska ten správný návrat ke kořenům. Výrazně nižší těžiště i stavba karoserie, širší rozchod kol a celkové naladění znamenají, že Civic umí být velmi zábavným vozem. O dobré propojení řidiče s autem se starají i skvělá sedadla, ve kterých lze zaujmout příjemnou sportovní pozici.
Bezpečnost
Jak důležité jsou bezpečnostní testy Euro NCAP se mimo jiné ukázalo i u Hondy Civic desáté generace. Ta totiž při prvním testu v roce 2017 získala „jen“ čtyři hvězdičky a to kvůli mírně horšímu výsledku při ochraně dětí na zadních sedadlech při bočním nárazu. Automobilka následně konstrukci vylepšila a při opakovaném testu získal vůz plný počet pěti hvězdiček.
Praktičnost
Relativně dlouhý liftback Honda Civic nabízí na svou třídu nadstandardní zavazadlový prostor o objemu 478 litrů. Provedení sedan pak nabídne dokonce 519 litrů, na druhou stranu lilftback je praktičtější z hlediska přístupu k zavazadlům a také při sklápění sedadel a snaze využít vnitřní prostor na maximum.
Komfort
Honda Civic sice patří k autům, které kladou důraz na špičkové jízdní vlastnosti, ale zároveň rozhodně neustupují v oblasti jízdního komfortu. Civic je tedy příjemný i na rozbité silnici, pomáhá tomu jak naladění podvozku, tak tuhá karoserie, která se nerozvibruje. Pochvalu zaslouží i odhlučnění a posádka má také na všech místech dostatek prostoru.
Provozní náklady
Civic patří v nižší střední třídě k obecně dražším vozům, ale z hlediska provozních nákladů nijak zásadně nevybočuje z obvyklých mezí. Motory jsou naopak velmi úsporné a spotřeba paliva tedy příjemně nízká, v ostatních parametrech je na tom Honda velmi podobně jako konkurence.