Proč koupit |
---|
Povedené motory
Příznivá spotřeba
Dobrá spolehlivost
Příznivé ceny
Dobré jízdní vlastnosti
Mimořádně dynamická verze Type-R |
O vozidle
I sedmá generace Hondy Civic potvrzuje krátký životní cyklus jednotlivých modelů, vyráběla se jen v letech 2001–2005. Jde o poslední model, který vznikl s konzervativnějším designem, nastupující osmá generace (a současná devátá) přišla s výrazným, extravagantním designem. Z hlediska kvalit vozu je Civic sedmé generace často nedoceněným vozem, který dovede překvapit jak nabídkou vnitřního prostoru, tak výkonnými a úspornými motory a velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Oproti novějším modelům je také sedmá generace podstatně lehčí a z řidičského hlediska celkově hravější. Kdo tedy hledá dynamický a kvalitní vůz za rozumnou cenu, najde v sedmém Civicu překvapivě dobrého společníka. Vůz se prodával celkem ve čtyřech karosářských provedeních. Tří- a pětidveřový hatchback přitom mají opět trochu jiný design než čtyřdveřový sedan a podstatně vzácnější dvoudveřové kupé. To je dáno tím, že sedan a kupé vycházejí z modelu pro americký trh.
Zajímavostí je, že i tří- a pětidveřové provedení se od sebe docela liší. Vůz s menším počtem dveří dál nese vlajku sportovně založených modelů, zatímco pětidveřové provedení se stalo opravdovým prostorným rodinným hatchbackem. Nabídka místa tu byla v době vzniku hodně nadstandardní a ani dnes se Civic neztratí. Pro kompaktní Hondu nadále platí, že má dynamické pohonné jednotky a jejich temperament dobře zvládá i podvozek, který však v civilních provedeních není zbytečně tvrdý. V interiéru překvapí umístění řadicí páky blíže k palubní desce, což může být trochu nezvyklé, avšak z hlediska ovládání vozu je to praktičtější a příjemnější řešení než tradiční umístění u podlahy.
Základní pohonnou jednotkou je čtrnáctistovka s výkonem 66 kW. Není to motor pro dynamicky založené řidiče, avšak pro klidnou jízdu bohatě stačí. Ideální volbou je šestnáctistovka s výkonem 81 kW, která je dynamická a přitom drží spotřebu v příznivých mezích. Dvoulitr s výkonem 110 kW už je možná trochu zbytečný a vyhoví dynamičtěji založeným řidičům. Pro ty je ovšem tím pravým lákadlem sportovní varianta Type-R, která disponuje dvoulitrem s výkonem 147 kW. Toto provedení je k dispozici pouze v třídveřové variantě. Méně obvyklou pohonnou jednotkou je turbodiesel 1,7 CTDi, který není špatný, ale kvalit benzinových motorů nedosahuje. Výkon 74 kW je slušný, spotřeba v podstatě také, ale konkurence umí dosahovat i lepších hodnot. Vzácností na trhu může být hybridní provedení sedan s benzinovou třináctistovkou a elektromotorem o kombinovaném výkonu 69 kW. Specialitou dvoudveřového kupé je pak motor 1,7 VTEC s výkonem 92 kW a opět velkou chutí po otáčkách a také rozumnou spotřebou.
Výbava




Výbava Civicu sedmé generace oproti předchozím provedením pokročila, zvláštnosti a extrémní zajímavosti v ní však nehledejte. Celkově však platí sedmá generace kompaktní Hondy za dobře vybavený a hodnotný vůz.
Design




Honda Civic sedmé generace má možná jen jednu výraznější slabinu. Tou je až příliš nenápadný a obyčejný vzhled auta s celkem vysokou stavbou karoserie – to platí pro hatchbacky. Sedan a kupé mají klasičtější proporce, ale design vychází z amerických modelů a také není příliš atraktivní.
Spotřeba




Ačkoli je Civic sedmé generace moderním kompaktním hatchbackem, v nabídce najdeme jen jeden vznětový motor. Agregát 1,7 CDTi není špatný, ale spotřebou nijak nepřekvapí. Vzhledem ke kvalitám benzinových motorů ovšem není potřeba truchlit. Jejich spotřeba se totiž drží v příznivých mezích, a to i přes jejich dynamický projev.
Jízdní vlastnosti




I přes relativně vysokou stavbu karoserie má Civic sedmé generace velmi dobré jízdní vlastnosti. Podvozek skvěle drží stopu i při velmi razantních průjezdech zatáčkami a případné trochu vyšší náklony karoserie tomu vůbec nevadí. Chování auta je velmi dobře čitelné a hravé.
Bezpečnost




V nárazových testech Euro NCAP získal Civic sedmé generace v provedení pětidveřový hatchback čtyři hvězdičky z pěti možných. Je to vcelku standardní výsledek, který je podpořen přítomností čelních a bočních airbagů a právě velmi dobrým jízdním chováním.
Praktičnost




Civic sedmé generace je překvapivě prostorný vůz, je to dáno jak vyšší stavbou karoserie, tak netradičním umístěním řadicí páky. Sedmý Civic standardně nemá středový tunel, namísto něj tu může být vestavěna prostorná schránka pro úschovu všemožných předmětů. Obojí platí pro hatchbacky, sedan a kupé mají tradiční uspořádání interiéru. Ani zavazadlový prostor není špatný, 370 litrů u hatchbacku a 450 nebo 441 u sedanu a kupé vystačí většině uživatelů.
Komfort




Oproti předchozím generacím podvozek Civicu v té sedmé výrazně dospěl. Nabízí výborné jízdní vlastnosti, a přesto zachovává velmi dobrý jízdní komfort. Neplatí to však pro sportovní verzi Type-R, která má podvozek řádně přitvrzený. Ani v ní se však posádka nebude cítit špatně, především díky pohodlným sedadlům a dobrému prostoru.
Provozní náklady




Honda Civic sedmé generace patří mezi spolehlivé automobily, které když už, tak trápí většinou jen drobnější poruchy, jejichž odstranění není nijak nákladné. Náhradní díly mohou být trochu dražší než u odpovídajících evropských vozů, avšak rozdíly nebudou závratné. Navíc lze počítat s úspornými motory.
Honda Civic