




Proč koupit |
---|
Spolehlivost Výborný turbodiesel Velký vnitřní prostor Cestovní komfort Bohatá výbava Výborné jízdní vlastnosti |

O vozidle
Japonské automobily střední třídy bývají na evropském trhu trochu podceňovány. Přitom jak dokazuje například Honda Accord, jejich kvality jsou opravdu vysoké. Accord již sedmé generace vyráběný v letech 2003–2008 tak patří ve své třídě na absolutní špičku. Vůz, který se prodával jako combi nebo sedan, zaujme jednoduchými a nestárnoucími tvary, výbornou nabídkou vnitřního prostoru a kvalitním zpracováním interiéru. To jsou ovšem jenom první dojmy, Accord toho na straně kladů ukrývá ještě více. To ale zájemce odhalí až při svezení s vozem. Accord má totiž výborný podvozek, který nejenom že skvěle zvládá tlumení nerovností, ale nechá si líbit i ostřejší jízdní styl. Zůstává za všech okolností jistý, stabilní a dobře čitelný. S dynamikou podvozku korespondují dobře i nabízené pohonné jednotky.
Sedmý Accord byl prvním modelem vybaveným vlastním turbodieselem značky Honda. Agregát 2,2 i-CTDi patřil v době svého vzniku na absolutní špičku třídy především v kultivovanosti projevu a ochotě zrychlovat do otáček. V těchto disciplínách jej dodnes málokterý vznětový motor překoná. Věk se projevuje jen v na dnešní poměry už horším výkonu. Ovšem 103 kW bude v Accordu málo jen opravdu velmi dynamicky založeným řidičům. Motor má na rozpohybování auta více než dost síly a přitom se odvděčí velmi příznivou spotřebou paliva.
Jednoduchá paleta motorů nedává zákazníkům celkově příliš na výběr. Krom velmi povedeného dieselu už lze totiž vybírat jen ze dvou benzinových agregátů. Dvoulitr i-VTEC s výkonem 114 kW se bude líbit vyznavačům dynamické jízdy a motorů s ochotou vytáčet se do červeného pole s vysoko položeným maximem. Jenže takový jízdní styl je vykoupen relativně vyšší spotřebou. Dvojnásob to pak platí pro motor 2,4 i-VTEC s výkonem 140 kW.
Výbava




Accord sedmé generace je z hlediska výbavy typickým japonským automobilem. Výrobce nabízel jen několik verzí a množství příplatkových prvků bylo spíše symbolické. Už základní modely však měly velmi dobrou výbavu, takže ojetý Accord bude disponovat řadou komfortních prvků bez ohledu na to, kterou konkrétní verzi zvolíte.
Design




Honda Accord sedmé generace se vyznačuje jednoduchými a dynamickými linkami s přísně hranatou karoserií. Vůz stále působí moderně, pro někoho ovšem mohou být celkové linky příliš jednoduché. Velmi povedený je také interiér Accordu, který má elegantní design a přehledné uspořádání.
Spotřeba




Honda Accord má z hlediska spotřeby jeden hvězdný motor – je to turbodiesel 2,2 i-CTDi, který je nejenom velmi kultivovaný a má příjemný jízdní projev, ale je také příjemně úsporný. Trochu hůře jsou na tom benzinové motory. Ty sice dovedou jezdit se spotřebou přiměřenou svému výkonu, ovšem lákají k dynamičtějšímu jízdnímu stylu a tím spotřeba roste.
Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti Accordu patří k tomu nejlepšímu ve třídě. Relativně velký vůz je výborně ovladatelný a má přesné řízení. Nevadí mu ostřejší jízda, podvozek má limity hodně daleko a jeho chování je za všech okolností skvěle čitelné.
Bezpečnost




V nárazových testech Euro NCAP získala Honda Accord sedmé generace čtyřhvězdičkové hodnocení. Stalo se tak v roce 2003 a vůz tak vlastně nevylepšil skóre předchozí generace. Bezpečnost auta je dodnes solidní, rozsáhlá bezpečnostní výbava i robustní konstrukce posádku dobře ochrání.
Praktičnost




Accord sedmé generace patřil ve své době k větším vozům své třídy. Proto i nabídka vnitřního prostoru pro posádku je opravdu bohatá a cestující tu rozhodně nebudou trpět nedostatkem v jakémkoli směru. Zavazadlový prostor sedanu je spíše průměrný, pojme 460 litrů. To combi je na tom výrazně lépe, hodnota objemu 575 litrů patří ke špičkovým.
Komfort




Výborné jízdní vlastnosti nejsou u Hondy Accord rozhodně vykoupeny nepohodlím. Podvozek je naladěn tak, aby se nenechal ostrou jízdou rozhodit, filtraci nerovností také zvládá skvěle. K celkově dobrému cestovnímu komfortu přispívá také prostorná a kvalitně sestavená kabina a dobrá výbava.
Provozní náklady




Honda Accord platí dlouhodobě za velmi spolehlivý vůz a sedmá generace na tom není z hlediska spolehlivosti jinak. Přesto je potřeba počítat s mírně vyššími náklady na provoz – náhradní díly i servisní úkony jsou trochu dražší než u evropských konkurentů, benzinové motory mohou mít vyšší spotřebu. Diesel je však velmi úsporný a z tohoto důvodu na trhu také hodně populární.