




Proč koupit |
---|
Elegantní design Kvalitní zpracování Dobré jízdní vlastnosti Dynamické motory Přesné řazení |

O vozidle
Dynamickému vzhledu a schopnému podvozku sekundují také výkonné a dynamické motory. Honda u nich spoléhá na proměnné časování ventilů VTEC, takže mají většinou i hezky točivý projev. Základem byla osmnáctistovka s výkonem 100 kW. Už ta je z hlediska výkonu velmi příjemná a dobře stačí. Silnější dvoulitr přinese jen o něco větší porci navíc – konkrétně 108 kW, má ovšem ještě o něco větší chuť po otáčkách a přitom podobný apetit. Dalším stupněm je motor 2,3 s výkonem 113 kW, který ovšem funguje trochu proti tradici Hondy lépe v nízkých otáčkách a naopak v těch vysokých mu trochu dochází dech. Špičkou a dodnes milovníky dobrého svezení vyhledávanou záležitostí je pak Honda Accord Typer-R. Ta dostala agregát o objemu 2,2 litru s výkonem 156 kW, to vše při stále atmosférickém plnění. Nádherně točivý agregát s podmanivým zvukovým projevem přináší opravdu zajímavé jízdní zážitky i dnes. Kupé se dodávalo s dvoulitrem nebo s vidlicovým třílitrovým šestiválcem o objemu tři litry a výkonu 147 kW.
Výbava




Na svou dobu má Accord velmi solidní výbavu, však tehdy také patřil k dražším automobilům na trhu. Překvapivě se tu výrazně dbalo na bezpečnostní výbavu. Na druhou stranu, moderní vymoženosti tu očekávat nelze.
Design




Honda Accord šesté generace je na svůj věk příjemně elegantní a dynamické auto. Kupé naopak vypadá trochu konzervativněji, ale také dnes docela úspěšně věk maskuje. Rozdíl ve vzhledu vozů je dán odlišným původem obou verzí, sedan a liftback jsou totiž svébytným evropským modelem, kupé pochází z USA.
Spotřeba




Vznětové motory byste pod kapotou Hondy Accord šesté generace hledali marně. Japonská automobilka plně spoléhala na své atmosférické zážehové agregáty, které víceméně mohou překvapit relativně příznivou spotřebou paliva. Jen u provedení Type-R a šestiválcového kupé je nutné počítat s vyšším apetitem.
Jízdní vlastnosti




Podvozek Hondy Accord šesté generace patřil ve své době k tomu nejlepšímu ve střední třídě. I dnes je Accord krásně ovladatelný, i u silných motorů navíc překvapí velmi dobrá trakce přední poháněné nápravy. Auto se v zatáčkách nenaklání. U standardních modelů jenom trochu zamrzí malý průměr věnce volantu, který se tak nedrží úplně ideálně.
Bezpečnost




Na svou dobu měla Honda Accord překvapivě dobrou bezpečnostní výbavu. Sice stále chyběl stabilizační systém, ovšem standardem byla dvojice airbagů a celá řada vozů má i airbagy boční. I proto získal Accord v nárazových testech Euro NCAP čtyři hvězdičky. Boční airbagy nemá provedení Type-R, které dostalo sportovní sedadla (vaky byly zabudovány právě v opěradle sedadel) a také kupé s americkým původem a trochu jinou technikou.
Praktičnost




Vnitřní prostor Accordu byl na svou dobu veskrze průměrný, dnes se tu tedy může posádka cítit trochu stísněně. To ovšem rozhodně neplatí pro kupé, které má větší rozměry a z hlediska prostoru je velkorysejší. Ostatně i jeho zavazadlový prostor pojme více než u evropského běžného modelu – kupé naloží 467 litrů, sedan 427 litrů.
Komfort




Podvozek Accordu je tužší, ale jízdní komfort zachovává na velmi slušné úrovni. Co ztrácí v kvalitě odpružení, dohání v dobrém odhlučnění a příjemném zpracování interiéru. Pochvalu si zaslouží i pohodlná sedadla.
Provozní náklady




Šestý Accord je dodnes příjemně spolehlivým automobilem s prověřenou technikou, dokonce ani komplikovanější časování ventilů VTEC u motorů není zdrojem větších obtíží. Na druhou stranu, některé díly jsou méně obvyklé než u běžnějších evropských vozů a také některé servisní úkony zřejmě nezvládne každý opravce.