![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Proč koupit |
---|
Mechanická odolnost Nízké servisní a provozní náklady Bohatá nabídka verzí Provedení s pohonem předních, nebo zadních kol Solidní výbava Dobré jízdní vlastnosti |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/13529_430x0x75.jpg)
O vozidle
Užitkový vůz Ford Transit se v roce 2000 na trhu objevil už v šesté generaci. Tradiční pracant je k dispozici v nepřeberném množství variant. Snad žádný jiný užitkový vůz není k dispozici v tolika verzích. Jednoduše a elegantně řešený Transit se od roku 2000 vyráběl v provedeních furgon, polocombi, minibus, valník a podvozek pro speciální nástavby. V prodeji byly tyto verze navíc v celé řadě rozvorů a různých konfiguracích výšky a celkového provedení kabiny. Navíc je Transit k dostání ve verzích s pohonem předních, nebo zadních kol. Předokolky se hodí pro klasické lehčí rozvážkové úkoly, modely s pohonem zadních kol jsou určeny pro těžší nákladní aplikace. Na rozdíl třeba od konkurenčního Volkswagenu Transporter najdeme na trhu ojetých vozů Ford Transit častěji ve vyloženě užitkových provedeních, u Transporteru bývají obvyklé i různé verze pro přepravu pasažérů. Ty figurují v řadě Transit také, ale vyloženě velké luxusní MPV není v tomto případě obvyklou záležitostí. Přitom podobně jako u Transporteru platí, že jízdními vlastnostmi i možnostmi výbavy se Transit na přelomu tisíciletí přiblížil osobním automobilům.
Vzhledem k užitkovému zaměření auta je nutné u ojetin častěji počítat s výraznějším opotřebením. To bývá způsobeno přetěžováním vozu, vyskytovat se tak mohou vůle u ložisek kol i v uložení obou náprav, výjimkou nejsou ani vytlučené čepy přední nápravy. Co se motorů týče, nabídka je vcelku široká a tvoří ji v drtivé většině případů vznětové jednotky. Výjimkou je jediný zážehový čtyřválec 2,3 litru, který je však vcelku vzácnou motorizací. Ze vznětových motorů lze vybírat mezi dvoulitrovými agregáty Di s výkonem 63 nebo 74 kW nebo silnějšími motory 2,4 litru TDDi a TDCi. Základní motory překvapí dlouhou životností a spolehlivostí, na pohon dodávky dostačují. Ze silnějších variant jsou lepší modernější motory TDCi, u kterých se ovšem občas vyskytují potíže se vstřikovači. Agregáty TDDi ovšem častěji trápí nákladné poruchy vstřikovacího čerpadla.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Možnosti výbavy Transitů byly vcelku bohaté. Na trhu tak snadno narazíme na ojetiny vybavené nejen ABS, ale i airbagy, centrálním zamykáním nebo elektrickým ovládáním zrcátek. Snadno tu tak najdeme obdobný komfort jako u běžných osobních vozů.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Ford Transit šesté generace patří k moderním dodávkovým vozům, u kterých se automobilky krom užitné hodnoty zaměřily i na zajímavější a atraktivnější vzhled. Design auta tak odpovídá stylu osobních Fordů dané doby a mezi dodávkovými auty je vcelku elegantní.
Spotřeba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Pod kapotou Transitu šesté generace najdeme v drtivé většině případů vcelku úsporné a silné turbodieselové motory. Z hlediska spotřeby jsou nejvýhodnější základní čtyřválcové motorizace, objemnější jednotky je vhodné volit, pokud je počítáno s vyšším vytěžováním vozu a jeho využíváním na delší cesty.
Jízdní vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Ford Transit měl mezi dodávkovými automobily vždy nadprůměrné jízdní vlastnosti a platí to i pro provedení vyráběné od roku 2000. Stále je ovšem potřeba počítat s užitkovým charakterem vozu. Platí však, že jízdní vlastnosti jsou nezáludné a na Transit je spolehnutí.
Bezpečnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Klasický Transit nárazovými testy Euro NCAP neprošel, celkově ovšem svou koncepcí a vyšší úrovní výbavy patří k nadprůměrně bezpečným dodávkovým vozům. Kromě běžných airbagů lze lepší verze dovybavit i celou řadou dalších bezpečnostních prvků.
Praktičnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Velká a jednoduše řešená karoserie dodávaná v celé řadě rozměrů a konkrétních konfigurací kabiny je obrovskou výhodou Transitu. Transit je velmi oblíbený dodávkový automobil s variabilním interiérem. Ten je možno i detailněji přizpůsobovat potřebám jednotlivých zákazníků a široká je i nabídka různých speciálních nástaveb.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Ford Transit šesté generace přináší nejen nadbytek vnitřního prostoru, ale na dodávkový automobil také pečlivě a komfortně odladěný podvozek. Ve verzích pro přepravu osob se může jednat o velmi pohodlný vůz s vysokou přepravní kapacitou.
Provozní náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Ford Transit je trvanlivý dodávkový automobil, u kterého je však nutné počítat s vyšší úrovní opotřebení. Navíc se mu nevyhýbají některé chronické mechanické problémy, z nichž pro Ford tradiční bývá opotřebení klíčků a zámků, což vede k možnosti jejich snadného prolomení. Transit i kvůli možné korozi vyžaduje mírně větší pozornost. Pohonné jednotky jsou úsporné.