




Proč koupit |
---|
Bohatá nabídka verzí Silné motory Dobré terénní vlastnosti Příjemný komfort Bohaté možnosti příslušenství |

O vozidle
Ford Ranger je globální pick-up modrého oválu, který na rozdíl od jiných pick-upů značky oslovuje i zákazníky v Evropě. S délkou až téměř 5,4 metru je to na místní poměry skutečně velký vůz, který slouží především jako užitné a užitkové auto. Nicméně s růstem obliby pick-upů v uplynulých letech si Ranger oblíbilo i poněkud širší publikum zákazníků, řada z nich se rekrutuje ze zájemců o tradičnější SUV. Může za to mimo jiné i modernizace tohoto modelu, kterou prošel v roce 2015. Tehdy dostal Ranger modernější vzhled, který ho přiblížil k řadě SUV vozů a zároveň se zlepšilo i vybavení kabiny. Ta již není u většiny provedení tak utilitární, jako dříve a tak Ranger dovede hrát roli neskutečně univerzálního vozu, který na své korbě odveze prakticky jakýkoli náklad a přitom dovede svého majitele i důstojně reprezentovat.
I když se Ranger nabízel i v provedení s „krátkou“ kabinou pouze s předními sedadly, na trhu téměř bez výjimky najdeme varianty s dvojitou kabinou Double Cab, která je plnohodnotně pětimístná. Místa tu má dost i trojice cestujících na zadních sedadlech, sedí se tu ale vzpřímeněji, než v řadě SUV vozů, na druhou stranu jsou lavice a kabina hodně široká a tak nabízí dost místa i v oblasti ramen. Původní zaměření Rangeru coby užitkového vozu se v kabině projevuje přítomností bytelných a jasně identifikovatelných ovládacích prvků. Dotykový displej sice na palubní desce najdeme, ale na všechny důležité funkce tu jsou velká tlačítka, která jde snadno ovládat třeba i v rukavicích. Ranger tak může představovat i dobrou alternativu pro ty, kdo ovládání všeho přes dotykové displeje moc neholdují. Přitom třeba propojení se smartphonem není zejména u mladších kousků vůbec žádný problém.
O pohon Fordu Ranger se starají silné vznětové motory. Důraz je tu kladen na točivý moment a ne výkon. Vozy po modernizaci z roku 2015 mívají čtyřválce 2.2 TDCi o výkonu 96 nebo 118 kW, alternativou je pětiválec 3.2 TDCi se 147 kW a masivními 470 Nm točivého momentu. Novější varianty pak nasadily různé verze čtyřválce 2.0 EcoBlue, kde může výkon motoru v provedení Raptor dosahovat až 157 kW. Verze Raptor má díky upravenému podvozku ještě zlepšenou i průchodnost a jízdní vlastnosti v terénu, Ranger obecně disponuje přiřaditelným pohonem všech kol a zdolá i skutečně obtížné trasy. Rámová konstrukce vozu ho k tomu předurčuje. Jízdní komfort je na poměry pick-upů velmi dobrý, ale zejména bez nákladu je samozřejmě nezatížená zadní náprava trochu nervóznější, než jako tomu je u běžných SUV.
Výbava
Ford Ranger je dost utilitární automobil, který má tradiční ovládací prvky a je konstruován tak, aby vydržel i hrubší zacházení. To však neznamená, že nemůže mít i velmi dobrou výbavu. Obvyklé prvky jako klimatizace, elektrické ovládání okének a další záležitosti jsou samozřejmostí, novější vozy mají moderní infotainment s bohatými možnostmi konektivity. Výjimkou nejsou ani různé bezpečnostní asistenty, opět zejména u novějších provedení.
Design
Drsný vzhled je jasným základem designu Fordu Ranger. Právě modernizace v roce 2015 udělala z vozu auto, které se trochu přizpůsobilo stylu moderních SUV a zároveň si ponechalo určité kouzlo drsného dobrodruha, které právě mnohé zájemce tak láká. Ranger je pick-up se vším všudy, jeho uspořádání nedává příliš možnost vymýšlet v designu kdovíjaká kouzla, ale ve své kategorii rozhodně působí hodnotně a nadčasově.
Spotřeba
Velký pick-up se silnými vznětovými motory není na palivo nijak přehnaně náročný, nicméně očekávat u takového auta spotřebu na úrovni rodinných kombi opravdu nelze. Řada verzí udává kombinovanou spotřebu někde v rozmezí osmi a devíti litrů a za tyto hodnoty lze s klidnou pravou nohou skutečně i jezdit. Obvyklejší jsou ale v praxi hodnoty někde lehce přes 10 litrů nafty na 100 kilometrů.
Bezpečnost
Ford Ranger je pick-up klasické rámové konstrukce a s pořádným off-road podvozkem, takže jeho doménou jsou především nezpevněné cesty. Ale i na těch asfaltových se chová překvapivě civilizovaně, byť zejména nezatížená zadní náprava dovede být trochu nervózní.
Praktičnost
Velký pick-up je především o praktičnosti, ale zároveň musí prostě svému majiteli splňovat jeho nároky. Velká korba je skvělá pro převoz jakéhokoli nákladu, ale třeba drobný nákup vlastně převeze lépe jakékoli SUV.
Komfort
Podvozek Rangeru spolehlivě odfiltruje jakékoli nástrahy českých silnic, v tom je pick-up s rámovou konstrukcí opravdu skvělý. Ve své kategorii patří Ranger k vyspělým vozům. Ale vozy SUV umí být výrazně komfortnější, ať už po stránce naladění podvozku (ten tady musí unést i velkou porci nákladu), nebo odhlučnění.
Provozní náklady
Provozní náklady u Fordu Ranger jsou víceméně odpovídající dané kategorii. Je to velký a vlastně relativně drahý vůz, který má moderní techniku i motory a tomu odpovídají třeba i servisní nároky. Velké a relativně těžké auto má také trochu vyšší spotřebu paliva.