




Proč koupit |
---|
Nízké ceny Líbivý design Výborné jízdní vlastnosti Nízké provozní náklady Dynamický motor 1,7 |

O vozidle
Výbava




Výbava Pumy je také jen velmi základní, v době vzniku auta bylo technických vymožeností k dispozici stejně jen pramálo. Klimatizace by ovšem měla být vcelku obvyklou součástí výbavy tohoto malého kupé.
Design




Puma je dalším originálním Fordem z období okolo přelomu tisíciletí. Malé kupé má líbivé a dynamické tvary, které slibují svižné svezení. Dodnes vypadá Puma velice hezky, pokud tedy neprošla přehnanými úpravami nebo za sebou nemá vážnější nehodu, po které byl vůz jen ledabyle opraven. Palubní deska pochází beze změn z modelu Fiesta, což trochu překvapí, ale dnes to asi bude vadit málokomu.
Spotřeba




Sportovní vlastnosti Pumy lákají k říznému svezení, takže spotřeba motorů bude v praxi asi trochu vyšší než příjemné papírové údaje. Ovšem s Pumou lze jezdit i hezky úsporně, a to jak se slabší čtrnáctistovkou, tak v rámci možností i se silnějšími agregáty.
Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti jsou dodnes ozdobou tohoto miniaturního kupé od Fordu. Puma používá podvozek Fiesty, ovšem řádně přepracovaný tak, že se v zatáčkách minimálně naklání a pevně se drží zvolené stopy. Hranice nedotáčivosti leží hodně daleko a navíc je její příchod hezky pozvolný a čitelný, Puma se opravdu skvěle ovládá.
Bezpečnost




Nárazovými testy Euro NCAP nikdy malé kupé od Fordu neprošlo, ovšem nelze očekávat, že by ochrana posádky dosahovala kdovíjaké úrovně. Z dnešního pohledu bude i kvůli jen minimální bezpečnostní výbavě a starší konstrukci vozu opravdu jen základní.
Praktičnost




Od malého kupé nelze čekat velkou praktičnost, ovšem Puma dovede překvapit. Zavazadlový prostor pojme slušných 250 litrů nákladu a po sklopení jen nouzových zadních sedadel (opravdu tu nikoho vozit nechcete) se do malinkého kupé vejde hezkých 725 litrů.
Komfort




Jízdní komfort se od malého kupé neočekává a tuhý podvozek Pumy není ani na kdovíjaké filtrování nerovností připraven. Posádka tak logicky pocítí rázy od výmolů a dalších nepříjemností našich silnic, ale na druhou stranu se dá s Pumou vcelku snadno jezdit každý den.
Provozní náklady




Puma používá jednoduchou a osvědčenou techniku Fordu Fiesta, a tak není problém s jejím servisem. Většina dílů bude i příjemně levných, takže vyšší celkové výdaje poputují především směrem do nádrže, protože Puma láká k dravému jízdnímu stylu. Vzhledem k němu pak přece jenom některá mechanika více trpí a vyžaduje více pozornosti.