Proč koupit |
---|
Lákavý design
Kvalitní zpracování
Velmi dobré jízdní vlastnosti
Vynikající jízdní komfort
Dobrý vnitřní prostor
Dynamické motory |
O vozidle
Druhá generace Fordu Kuga přišla na trh možná dříve, než by vzhledem k povedenému prvnímu provedení mnozí čekali. Automobilka tu ctí globální strategii, druhá Kuga totiž nastoupila společně s americkým modelem Escape, se kterým je technicky totožná. Zákazníci, kteří tedy touží po relativně novém ojetém SUV, mají u Fordu možnost vcelku zajímavé volby. První generace Fordu Kuga je totiž menší a agilnější, druhá generace povyrostla a je prostornější a praktičtější. I druhá generace si ponechává velmi atraktivní vzhled, mnozí ji mohou považovat pouze za facelift prvního provedení. Není tomu ovšem tak, auto se změnilo výrazně více, než se na první pohled zdá. A to i přesto, že podvozková platforma zůstala v principu zachována, byť je Kuga druhé generace větší než ta první, rozvor náprav je shodný. Druhá Kuga je ovšem více zaměřena na komfort, prostor a praktičnost. Díky zvětšeným rozměrům se zvětšil i prostor pro posádku, byť jeho nárůst je možná výraznější, než by míry napovídaly. Především vnitřní šířka je o mnoho lepší a cestující vzadu už také nebudou naříkat na málo místa pro kolena – pohodlně se sem usadí i opravdu vysocí pasažéři. Nadále platí, že Kuga má velmi pohodlná sedadla, obzvláště ta příplatková kožená. Jen sedáky vzadu by mohly být delší, aby poskytovaly lepší oporu pro stehna. Interiér druhé generace je celkově mnohem vzdušnější, což umocňuje i možnost získat vůz s prosklenou střechou.
Z hlediska jízdního projevu se Ford Kuga druhé generace posunul více ke komfortu, nerovnosti tak podvozek dovede žehlit s ještě větší samozřejmostí než předchozí provedení. Ačkoli je to mírný ústupek z agilního chování předchozí generace, pro většinu zájemců o SUV je komfort přednější. Navíc jízdní vlastnosti nadále nejsou vůbec špatné, jen už prostě Kuga kvůli větším náklonům tolik neláká k dravému jízdnímu stylu. Přitom podvozek stále snese hrubší zacházení než u většiny soupeřů.
Proměnou prošla i paleta motorů, na rozdíl od první generace se tu ve větší míře objevují i zážehové motory. Základem je totiž přeplňovaný motor 1,6 EcoBoost s výkonem 110 kW, který tu je kombinován výhradně s pohonem předních kol. Silnější provedení se 132 kW už má povinně pohon všech kol a je kombinováno s šestistupňovým automatem. Pilířem nabídky jsou ovšem nadále pochopitelně turbodiesely. Základem je provedení 2,0 TDCi s výkonem 103 kW, které může mít pohon předních, nebo všech kol, čtyřkolka pak volitelně i dvouspojkovou převodovku PowerShift. Výkonnější verze motoru se 120 kW je kombinována výhradně s pohonem všech kol a opět je na výběr mezi manuálem a ústrojím PowerShift.
Výbava
I výbava se v druhé generaci Fordu Kuga o něco vylepšila, stále však platí, že řada zajímavých prvků zůstává vyhrazena příplatkovému ceníku. Na to je potřeba při koupi ojetého vozu pamatovat, konkrétní vybavení jednotlivých aut se může v lákavých detailech lišit.
Design
I druhá generace Fordu Kuga vypadá opravdu k světu. Auto se stylisticky změnilo jen málo, svalnaté a dynamické tvary mu zůstaly, celkově je teď Kuga ještě o něco líbivější. Kvalitně a hodnotně je proveden také interiér.
Spotřeba
Druhá generace Fordu Kuga trochu povyrostla, pohonné jednotky zůstaly v podstatě stejné jako u generace první. Opět tak platí, že v rámci konkurence můžeme najít i o něco úspornější modely a že je vůz spotřebou trochu více náchylný na konkrétní jízdní styl.
Jízdní vlastnosti
Ačkoli se u podvozku Kugy zdá, jako by ustoupil z výtečných jízdních vlastností, nadále patří i druhá generace v tomto ohledu na špičku segmentu. Pocitově není tak agilní jako předchozí provedení, stále však podvozek snese daleko více než u většiny soupeřů. Potěší i velmi citlivě nastavený stabilizační systém, který dravé jízdě nebrání.
Bezpečnost
Druhá generace Fordu Kuga má ještě tužší karoserii než ta první a bezpečnostní výbava byla rovněž vylepšena. Tak nějak samozřejmě tedy vůz v nárazových testech Euro NCAP získal v roce 2012 maximální pětihvězdičkové hodnocení, přičemž to by mu zůstalo i podle přísnějších kritérií platných od roku 2013.
Praktičnost
Druhá generace Fordu Kuga zapracovala na praktičnosti. Byť například složením zadních sedadel nevznikne v zavazadlovém prostoru rovná ložná plocha, nákladu pobere Kuga více než první provedení. Objem 456 litrů je v podstatě shodný, zavazadlový prostor má ovšem skvěle pravidelný tvar. Posádka má také více místa než u první generace.
Komfort
U druhé generace Fordu Kuga zaznamenal výrazný pokrok především jízdní komfort. Ne že by na tom předchozí provedení bylo špatně, to nové je ovšem ještě lepší. Vynikající je odhlučnění a měkčí podvozek filtruje nerovnosti opravdu s grácií.
Provozní náklady
I pro druhý Ford Kuga platí, že by měl být bezproblémovým vozem, u kterého lze vzhledem k věku očekávat spíše jen investice do běžného servisu, paliva a dalších s provozem vozidla spojených výdajů. Na druhou stranu, mírně vyšší spotřeba paliva i povaha vozu s sebou nesou přece jenom trochu zvýšené náklady.
Ford Kuga
Další vozy