Proč koupit |
---|
Přesné a citlivé řízení
Dobré jízdní vlastnosti
Stylový vzhled |
O vozidle
V roce 2008 nahradil Ford svůj malý model Ka druhou generací. Ta navazovala na velmi originální vůz a zhostila se nelehkého úkolu, který nakonec splnila spíše napůl. Druhé Káčko totiž vstupovalo na trh stylových malých aut, který vlastně pomohla první generace vytvořit a který se od té doby stihl zaplnit. Navíc mělo druhé Ka velkou nevýhodu. Vstupovalo na trh po boku po vzhledové stránce opěvovaného Fiatu 500. Aby to nebylo vůbec jednoduché, tak právě techniku Fiatu 500 Káčko druhé generace používá. To jej ovšem staví do nezáviděníhodné situace – pětistovka je oproti druhému Káčku daleko stylovější a nová generace malého Fordu se vzhledově trochu umírnila, takže neláká ani ty, kterým se zamlouvaly neotřelé tvary prvního provedení. Ka tak vsází na cenu, která patří mezi stylovými malými auty k nejzajímavějším. Přitom při pečlivém pohledu odhalíme elegantní auto, které v určité konfiguraci doplňků může působit opravdu originálně. Jenže takových vozů na trhu ojetin moc není a obyčejné verze nijak nevybočují z poměrně plné třídy miniaut. Oproti předchozí generaci se alespoň výrazně vylepšilo celkové zpracování auta a použité materiály. Interiér je také tentokrát přece jenom o něco prostornější, podepisuje se na tom právě platforma Fiatu 500 – a tedy vlastně základ Fiatu Panda. Stavba vozu je mírně vyšší, takže i dozadu se tentokrát cestující nasoukají, ovšem na delší cesty tu stále nebudou mít mnoho pohodlí. Zavazadlový prostor povyrostl na v této třídě solidních 224 litrů, po sklopení sedadel odveze Káčko až 747 litrů nákladu.
I druhá generace Káčka se může pochlubit velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Tentokrát za to vděčí výraznému přepracování podvozku oproti pětistovce. Auto dostalo výrazně měkčí pružiny, ale zato tužší tlumiče a na zadní nápravě přibyl zkrutný stabilizátor. Auto se tak chová stabilně a velmi předvídavě, ovšem hravost předchozí generace je bohužel ta tam. V Káčku také nebudou cestující trpět nedostatečným jízdním komfortem, a to i přesto, že má malé auto v této oblasti limity a podvozek stále dává přednost jízdním vlastnostem.
S nabídkou motorů si Ford tentokrát hlavu příliš nedělal. Je velmi jednoduchá a čítá pouze dva agregáty, prakticky však vlastně jenom jeden. Turbodiesel 1,2 Duratorq TDCi s výkonem 55 kW je opravdu vzácným jevem. Drtivá většina Káček druhé generace je tedy v benzinovém provedení 1,2 Duratec s výkonem 51 kW. Pro malý a lehký automobil je to dostatečný výkon, ovšem řidiči toužící po větší zábavě by i vzhledem ke kvalitám podvozků jistě ocenili více. Bohužel, taková varianta pro Ka neexistuje.
Výbava
U malého Fordu opět nemůžeme počítat s kdovíjakou základní výbavou, ta tak spíše odpovídá obvyklému průměru doby. Jsou tu dva airbagy, na rozdíl od předchozí generace samozřejmě i ABS, ovšem komfortní prvky přinášejí až vyšší stupně výbavy, které jsou trochu vzácnější.
Design
Druhá generace Fordu Ka není rozhodně tak neotřelá a originální jako ta první a ani zdaleka tak stylová jako Fiat 500, z jehož techniky vychází. To tak trochu odsouvá vůz na okraj zájmu, přitom karoserie dovede být s vhodnými doplňky opravdu líbivá. V základním provedení je ovšem trochu fádní.
Spotřeba
I když se do Ka dodával i malý turbodiesel, prakticky je vůz k sehnání jenom se zážehovým motorem 1,2 o výkonu 51 kW. Jeho spotřeba není špatná a v městském provozu se drží v příznivých mezích, ovšem na dálnici už výrazně roste.
Jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti druhého Káčka opět nejsou tak zábavné a hravé jako u prvního provedení, ale auto patří ve svém segmentu k tomu lepšímu. Chování je dobře čitelné a Káčko překvapuje velmi dobrou stabilitou a ovladatelností.
Bezpečnost
V oblasti bezpečnosti udělal druhý Ford Ka výrazný krok kupředu. V nárazových testech Euro NCAP získalo druhé Káčko skóre čtyř hvězdiček, což je dáno výrazně tužší konstrukcí karoserie. V základu najdeme ovšem jen čelní airbagy, boční přidává druhý stupeň výbavy a okenní ten třetí.
Praktičnost
Ford Ka druhé generace stále není z pohledu prostornosti a variability kdovíjak praktické auto. Zavazadlový prostor sice posílil na 224 litrů a po sklopení sedadel odveze Káčko až 747 litrů nákladu, ovšem i tak má posádka místa jen tak tak. Ka je opět spíše praktickým pokořitelem džungle městských dopravních zácp.
Komfort
Dobrý jízdní komfort nabízí Káčko i přesto, že se primárně snaží nabídnout co nejlepší jízdní vlastnosti. Odpružení tak posádku rozhodně nevytřese, ovšem i mezi malými automobily můžeme najít komfortnější vozy.
Provozní náklady
Druhé Káčko využívá opět vcelku jednoduchou a tentokrát i docela prověřenou techniku. Provozní náklady by se měly držet v rozumných mezích, jen spotřeba motoru by mohla být především v dálničním režimu nižší. Díly a servis drahé nejsou.
Ford Ka