![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Proč koupit |
---|
Vnitřní prostornost Skvěle variabilní interiér Komfortní a jistý podvozek Úsporné vznětové motory Přesné řazení |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/13536_430x0x75.jpg)
O vozidle
V roce 2006 přišla po dlouhých jedenácti letech na trh druhá generace Fordu Galaxy. Automobil tentokrát už nemá vůbec nic společného s vozy koncernu Volkswagen, druhé Galaxy vyvinul Ford vlastními silami. Aby trochu rozložil náklady na vývoj, připravil i trochu pozměněnou variantu S-MAX s nižší siluetou a menšími rozměry. Galaxy plní roli velkého plnohodnotného MPV a S-MAX je sportovnější variantou zaměřenou na mladší řidiče. Druhý Galaxy povyrostl a dostal podstatně kvalitnější a modernější provedení interiéru, celkový vnější tvar se přitom v podstatě zásadně nezměnil, auto jenom reflektuje designovou řeč Fordu z doby svého vzniku. Nepochybně je však vzhled atraktivnější než u předchozího provedení, a to má Ford v záloze ještě zmíněné provedení S-MAX. Co se interiéru týče, pobere Galaxy stále sedm cestujících a ani ve třetí řadě nebudou strádat nedostatkem místa. Oproti předchozí generaci narostl i přepravní prostor pro zavazadla, i v sedmimístném provedení totiž Galaxy pojme velmi solidních 435 litrů zavazadel. Po složení třetí a druhé řady vznikne zcela rovná ložná plocha.
Základní pohonnou jednotkou pro Galaxy je dvoulitrový benzinový motor Duratec s výkonem 107 kW, dalším stupněm pak 2.3 Duratec s výkonem 118 kW. Oba mají vyšší spotřebu a nejsou pro pohon velkého MPV příliš vhodné. Nejslabším naftovým motorem byl z počátku 1.8 TDCi s 92 kW, následoval dvoulitr se 103 kW a provedení 2.2 TDCi má výkon solidních 129 kW. Turbodiesely jsou lepší volbou jak z hlediska spotřeby, tak celkové dynamiky vozu. V roce 2010 prodělal Galaxy modernizaci, které se krom decentních změn ve vzhledu dotkla výrazněji právě motorové palety. Jako nejsilnější pohonná jednotka nastoupil přeplňovaný zážehový dvoulitr EcoBoost s výkonem solidních 149 kW, který rozhodně nemá s Galaxy mnoho práce a spotřeba víceméně odpovídá výkonu. Z nabídky zmizel nejslabší turbodiesel a naopak bylo přidáno prostřední provedení 2.0 TDCi s výkonem 120 kW. Dvoulitrový turbobenzin přinesl také dvouspojkovou převodovku PowerShift, kterou mohl mít dvoulitrový TDCi za příplatek. V rámci další modernizace se pod kapotu dostal také další motor EcoBoost, tentokrát přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 118 kW. Ta nahradila starší 2,3litrový Duratec a příjemně překvapí nejen tím, že pro pohon auta plně dostačuje, ale i tím, že má solidní spotřebu paliva. Ovšem je nutné, aby řidič krotil případné vášně, pak opět spotřeba výrazně roste. Motor 2.2 TDCi také výrazně posílil na 147 kW.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Velké MPV od Fordu působí až luxusním dojmem a to podtrhuje i velmi dobrá výbava. V té nemůže chybět klimatizace a standardem je třeba i rádio s CD přehrávačem a solidní sestavou deseti reproduktorů. Vyšší výbavy mohou mít opravdu vyloženě luxusní prvky a o dobře vybavené vozy není na trhu nouze.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Nový Ford Galaxy se může pochlubit atraktivním designem, a to jak v exteriéru, tak v interiéru. Auto má až téměř luxusní vzhled a povedený design nemusel příliš měnit ani facelift, který vůz prodělal v roce 2010. Navíc jednoduché tvary dané účelem vozu jsou vcelku nadčasové.
Spotřeba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
U velkého MPV je překvapením, že k motorům s rozumnou spotřebou paliva můžeme připočítat i zážehovou jednotku. Jde o šestnáctistovku EcoBoost, která při rozumném jízdním stylu drží spotřebu na solidní úrovni, ani dvoulitr EcoBoost není vyloženě žravý. Ovšem turbodiesely jsou pochopitelně úspornější a navíc jsou méně náchylné na zatížení vozu a jízdní styl, takže celkově zůstávají ekonomičtější volbou.
Jízdní vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Ford S-Max se může na vůz kategorie MPV pochlubit opravdu velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Podvozek je velmi jistý a jen tak něco jej nerozhodí, výborná je směrová stabilita na dálnicích a ani v zatáčkách se Galaxy nechová vůbec špatně.
Bezpečnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
V roce 2006 prošel Ford Galaxy nárazovými testy takzvaně bez ztráty květinky, tedy s pětihvězdičkovým hodnocením. Dobrá je jak bezpečnostní výbava vozu, tak robustní konstrukce. Úroveň bezpečí také zlepšují výborné jízdní vlastnosti vozu.
Praktičnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Interiér velkého MPV samozřejmě musí být praktický, u Galaxy to ovšem platí dvojnásob. I v sedmimístném uspořádání zůstává v zavazadlovém prostoru dostatek místa (435 litrů), po sklopení třetí řady je k dispozici 830 litrů a při složení i druhé řady a zarovnání nákladu po strop je k dispozici 2365 litrů prostoru. Navíc sklopením dvou řad sedadel vznikne zcela rovná ložná plocha. Manipulace se sedadly je snadná a Galaxy se také může pochlubit množstvím praktických odkládacích prostorů.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Velmi jistý podvozek auta nedělá kompromisy ani v pohodlí. To je tím hlavním, co je u Galaxy důležité. Galaxy tak nerovnosti filtruje velmi dobře, navíc má auto i kvalitní odhlučnění. Velmi pohodlná jsou také sedadla, která přitom nepostrádají boční vedení. Nabídka místa je tak dobrá, že v druhé řadě je ho vyloženě nadbytek a ve třetí nebudou strádat ani nadprůměrně vysocí cestující.
Provozní náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Oproti předchozí generaci je druhý Ford Galaxy výrazně spolehlivější, ve statistikách se řadí k lehkému nadprůměru, což je oproti minulé generaci velký pokrok. Velké MPV také příjemně překvapí solidní spotřebou nejen turbodieselových motorů, takže provozní náklady lze udržet na rozumné úrovni.