




Proč koupit |
---|
Vnitřní prostornost Skvěle variabilní interiér Komfortní a jistý podvozek Úsporné vznětové motory Přesné řazení |

O vozidle
V roce 2006 přišla po dlouhých jedenácti letech na trh druhá generace Fordu Galaxy. Automobil tentokrát už nemá vůbec nic společného s vozy koncernu Volkswagen, druhé Galaxy vyvinul Ford vlastními silami. Aby trochu rozložil náklady na vývoj, připravil i trochu pozměněnou variantu S-MAX s nižší siluetou a menšími rozměry. Galaxy plní roli velkého plnohodnotného MPV a S-MAX je sportovnější variantou zaměřenou na mladší řidiče. Druhý Galaxy povyrostl a dostal podstatně kvalitnější a modernější provedení interiéru, celkový vnější tvar se přitom v podstatě zásadně nezměnil, auto jenom reflektuje designovou řeč Fordu z doby svého vzniku. Nepochybně je však vzhled atraktivnější než u předchozího provedení, a to má Ford v záloze ještě zmíněné provedení S-MAX. Co se interiéru týče, pobere Galaxy stále sedm cestujících a ani ve třetí řadě nebudou strádat nedostatkem místa. Oproti předchozí generaci narostl i přepravní prostor pro zavazadla, i v sedmimístném provedení totiž Galaxy pojme velmi solidních 435 litrů zavazadel. Po složení třetí a druhé řady vznikne zcela rovná ložná plocha.
Základní pohonnou jednotkou pro Galaxy je dvoulitrový benzinový motor Duratec s výkonem 107 kW, dalším stupněm pak 2.3 Duratec s výkonem 118 kW. Oba mají vyšší spotřebu a nejsou pro pohon velkého MPV příliš vhodné. Nejslabším naftovým motorem byl z počátku 1.8 TDCi s 92 kW, následoval dvoulitr se 103 kW a provedení 2.2 TDCi má výkon solidních 129 kW. Turbodiesely jsou lepší volbou jak z hlediska spotřeby, tak celkové dynamiky vozu. V roce 2010 prodělal Galaxy modernizaci, které se krom decentních změn ve vzhledu dotkla výrazněji právě motorové palety. Jako nejsilnější pohonná jednotka nastoupil přeplňovaný zážehový dvoulitr EcoBoost s výkonem solidních 149 kW, který rozhodně nemá s Galaxy mnoho práce a spotřeba víceméně odpovídá výkonu. Z nabídky zmizel nejslabší turbodiesel a naopak bylo přidáno prostřední provedení 2.0 TDCi s výkonem 120 kW. Dvoulitrový turbobenzin přinesl také dvouspojkovou převodovku PowerShift, kterou mohl mít dvoulitrový TDCi za příplatek. V rámci další modernizace se pod kapotu dostal také další motor EcoBoost, tentokrát přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 118 kW. Ta nahradila starší 2,3litrový Duratec a příjemně překvapí nejen tím, že pro pohon auta plně dostačuje, ale i tím, že má solidní spotřebu paliva. Ovšem je nutné, aby řidič krotil případné vášně, pak opět spotřeba výrazně roste. Motor 2.2 TDCi také výrazně posílil na 147 kW.
Výbava




Velké MPV od Fordu působí až luxusním dojmem a to podtrhuje i velmi dobrá výbava. V té nemůže chybět klimatizace a standardem je třeba i rádio s CD přehrávačem a solidní sestavou deseti reproduktorů. Vyšší výbavy mohou mít opravdu vyloženě luxusní prvky a o dobře vybavené vozy není na trhu nouze.
Design




Nový Ford Galaxy se může pochlubit atraktivním designem, a to jak v exteriéru, tak v interiéru. Auto má až téměř luxusní vzhled a povedený design nemusel příliš měnit ani facelift, který vůz prodělal v roce 2010. Navíc jednoduché tvary dané účelem vozu jsou vcelku nadčasové.
Spotřeba




U velkého MPV je překvapením, že k motorům s rozumnou spotřebou paliva můžeme připočítat i zážehovou jednotku. Jde o šestnáctistovku EcoBoost, která při rozumném jízdním stylu drží spotřebu na solidní úrovni, ani dvoulitr EcoBoost není vyloženě žravý. Ovšem turbodiesely jsou pochopitelně úspornější a navíc jsou méně náchylné na zatížení vozu a jízdní styl, takže celkově zůstávají ekonomičtější volbou.
Jízdní vlastnosti




Ford S-Max se může na vůz kategorie MPV pochlubit opravdu velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Podvozek je velmi jistý a jen tak něco jej nerozhodí, výborná je směrová stabilita na dálnicích a ani v zatáčkách se Galaxy nechová vůbec špatně.
Bezpečnost




V roce 2006 prošel Ford Galaxy nárazovými testy takzvaně bez ztráty květinky, tedy s pětihvězdičkovým hodnocením. Dobrá je jak bezpečnostní výbava vozu, tak robustní konstrukce. Úroveň bezpečí také zlepšují výborné jízdní vlastnosti vozu.
Praktičnost




Interiér velkého MPV samozřejmě musí být praktický, u Galaxy to ovšem platí dvojnásob. I v sedmimístném uspořádání zůstává v zavazadlovém prostoru dostatek místa (435 litrů), po sklopení třetí řady je k dispozici 830 litrů a při složení i druhé řady a zarovnání nákladu po strop je k dispozici 2365 litrů prostoru. Navíc sklopením dvou řad sedadel vznikne zcela rovná ložná plocha. Manipulace se sedadly je snadná a Galaxy se také může pochlubit množstvím praktických odkládacích prostorů.
Komfort




Velmi jistý podvozek auta nedělá kompromisy ani v pohodlí. To je tím hlavním, co je u Galaxy důležité. Galaxy tak nerovnosti filtruje velmi dobře, navíc má auto i kvalitní odhlučnění. Velmi pohodlná jsou také sedadla, která přitom nepostrádají boční vedení. Nabídka místa je tak dobrá, že v druhé řadě je ho vyloženě nadbytek a ve třetí nebudou strádat ani nadprůměrně vysocí cestující.
Provozní náklady




Oproti předchozí generaci je druhý Ford Galaxy výrazně spolehlivější, ve statistikách se řadí k lehkému nadprůměru, což je oproti minulé generaci velký pokrok. Velké MPV také příjemně překvapí solidní spotřebou nejen turbodieselových motorů, takže provozní náklady lze udržet na rozumné úrovni.