




Proč koupit |
---|
Vnitřní prostor Dobré jízdní vlastnosti Příznivá spotřeba motorů Spolehlivost |

O vozidle
Ford Fusion je poměrně netradičním malým vozem. Technicky vychází z Fiesty páté generace, auto má ovšem mírně větší karoserii se zvýšenou světlou výškou i celkovou stavbou. Přitom auto stále nespadá do kategorie MPV ani mezi vozy SUV. Proto se tomuto specifickému vozu jen těžko hledá konkurence, snad jen Nissan Note je podobně zaměřený. I přes velký obchodní úspěch se však zdá, že Fusion zůstal vlastně ojedinělým projektem. Jeho náhradou se totiž stane plnohodnotné mini SUV Ford EcoSport. Vnější vzhled Fusionu vychází z designového jazyka Fordu té doby, auto působí vcelku jednoduše a konzervativně, což ve spojení právě s užitnými vlastnostmi a lákavou cenou imponovalo mnoha zájemcům. Interiér už je na tom o trochu hůře, alespoň do modernizace, kterou model prodělal v roce 2005. Do té doby byly použité materiály trochu obyčejné a nevzhledné, facelift ovšem situaci vylepšil. Jinak celkově si interiér zaslouží chválu. Je praktický a na danou velikost auta je tu opravdu hodně místa, což dokazuje i zavazadlový prostor o objemu 337 litrů. Drobnou kritiku si ovšem zaslouží sedadla, která mají trochu menší rozměry a nejsou příliš pohodlná, takže Fusion není úplně vhodný na dlouhé cestování. Výlety na chatu nebo chalupu ovšem zvládá skvěle a díky zvýšenému podvozku mu nevadí ani rozbité silnice nebo polní cesty.
Velmi dobře je na tom Fusion i v případě motorů. Ty jsou totiž zvoleny velmi vhodně k charakteru auta, což znamená příznivou spotřebu a uspokojivou dynamiku provozu. Základem byl motor 1.4 s výkonem 59 kW, který je pro pohon zcela dostatečný, výkonnější šestnáctistovka se 74 kW je možná už pro mnohé trochu zbytečná. V roce 2007 se objevil základní motor 1,25 litru s výkonem 55 kW, na trhu ojetých vozů však jednoznačně drtivě převládá čtrnáctistovka. Fusion byl k dispozici i se dvěma turbodiesely – 1.4 TDCi s 50 kW a 1.6 TDCi s 66 kW. Oba jsou opravdu úsporné, avšak vzácné, obzvláště silnější verzi na trhu ojetých vozů budete hledat těžko.
Výbava




Ford Fusion představuje slušný kus auta za dobrou cenu, navíc má i velmi dobře zvolené motory. K dosažení nižší ceny se ovšem někde šetřit muselo a bylo to na výbavě, která není příliš bohatá. Na druhou stranu centrální zamykání nebo čelní airbagy v základu jsou. Klimatizace však byla až ve třetím stupni výbavy.
Design




Ford Fusion má poměrně jednoduchý design, který rozhodně neměl za úkol zaujmout svými estetickými kvalitami. Jde spíše o účelné využití obestavěného prostoru, kdo touží po vzhledově atraktivnějším vozu, zvolí menší Fiestu. Oproti ní je Fusion mohutnější a působí robustnějším dojmem, což se také může líbit.
Spotřeba




Ford Fusion se může pochlubit vzácně vyrovnanou paletou motorů, které vozu opravdu sedí. Jejich spotřeba se ve všech případech drží v příznivých mezích, samozřejmě nejméně paliva spotřebují turbodiesely, které jsou sice poměrně vzácné, na druhou stranu nemusejí být nutně (většinou kvůli vyššímu nájezdu) dražší než stejně stará benzinová provedení.
Jízdní vlastnosti




Fusion zdědil podvozek od Fiesty, což dává předpoklad k velmi dobrému jízdnímu chování. A i přes mírně zvýšenou světlou výšku je chování Fusionu opravdu příkladné a auto dobře drží stopu a ochotně vykružuje zatáčky. Přitom nijak netrpí jízdní komfort.
Bezpečnost




V nárazových testech Euro NCAP získal v roce 2009 faceliftovaný Fusion skóre čtyř hvězdiček, což je solidní výkon. K úrovni bezpečí přispívají dobré a výborně čitelné jízdní vlastnosti i vcelku přesné řízení. Fusion je také trochu robustnější než většina ostatních malých aut. Bezpečnostní výbava je spíše průměrná.
Praktičnost




Fusion boduje na poměry malých aut nebývalou praktičností. Vnitřní prostor je opravdu nadstandardní, posádka se tu nebude tísnit. Zavazadlový prostor překvapí objemem, který je běžný spíše u vozů kompaktní třídy. Jeho 337 litrů je opravdu hodně nadprůměrná hodnota. Praktičnost vozu zlepšuje i vyšší světlá výška, která trochu usnadňuje nastupování a také umožní bez větších obav projet třeba nezpevněné cesty v chatových oblastech.
Komfort




I přes velmi agilní jízdní vlastnosti a trochu tužší odpružení zvládá podvozek Fusionu i velmi dobře tlumit nerovnosti. Auto sice není vrcholem komfortu, ale posádka tu najde dostatek pohodlí. To ovšem lehce snižují trochu poddimenzovaná sedadla, která nejsou ideální na dlouhé cesty.
Provozní náklady




Nízká spotřeba je jenom jednou stránkou přispívající k celkově nízkým a příznivým provozním nákladům Fusionu. Druhou stránkou věci je dobrá spolehlivost vozu, což znamená, že by majitel neměl být častým návštěvníkem servisu. A když už k návštěvě bude muset, výsledný účet by neměl být vysoký díky rozumným cenám dílů i práce.
Názor odborníka
Za volantem Fusionu většinou z brány autobazaru odjíždí ten, kdo přišel hledat auto s rozumnými provozními a servisními náklady, dostatečným vnitřním prostorem, solidními jízdními vlastnostmi a střízlivým designem. Jako bonus Fusion nabídne výše umístěné sedačky pro snadné nastupování a díky vyšší stavbě karoserie poskytuje uspokojivý komfort i pro rodinné využití. Zvýšená světlá výška umožňuje bez obav projet i polní cesty, což z Fusionu činí sen mnoha chalupářů, o oplastované stylové verzi Calero ani nemluvě. Navíc drtivá většina nabízených exemplářů disponuje klimatizací, což u ojetých malých aut v dané cenové relaci až donedávna rozhodně nebylo samozřejmostí. Na trhu ojetin je v současné době velmi pestrý výběr, a to především díky agresivní marketingové podpoře českého zastoupení Fordu v uplynulých letech. Takový prodejní úspěch, jaký tento model díky různým akčním slevám zaznamenal v ČR, neměl obdoby nikde jinde v Evropě. Kdo z nějakého důvodu nechtěl Fabii, koupil si ve většině případů právě Fusion.
Nejčastější a zároveň ideální motorizací je bezproblémová benzinová čtrnáctistovka. Oproti konkurenčním modelům je v případě Fusionu na trhu i poměrně hodně dieselových ojetin, které ale většinou pocházejí z dovozu. Obzvláště před těmi lákavě výhodnými je vhodné mít se na pozoru, často se totiž jedná o utrápené vozy například z italských autopůjčoven. Výhodou Fordu je poměrně levný značkový servis, a tak i bazarovým kusům lze dopřávat značkovou péči, o čemž svědčí převaha nabízených vozů s poctivě vedenými servisními záznamy. Vytknout lze Fusionu snad jen pocitově horší zpracování palubní desky, což ovšem platí jen do roku výroby 2005, kdy proběhl facelift. Po stránce spolehlivosti jde o mechanicky robustní auto bez výraznějších technických slabin, ani s korozí naštěstí nemá nijak zásadní potíže.