




Proč koupit |
---|
Variabilita Jízdní komfort Spolehlivost Hodnotný a kvalitně zpracovaný interiér Dobrý výhled z vozu Výborné jízdní vlastnosti |

O vozidle
Ve své druhé generaci se kompaktní MPV Fordu už jmenuje definitivně pouze C-MAX. Technicky je model opět spřízněný s Focusem, tentokrát s jeho třetí generací, se kterou sdílí podvozkovou platformu i pohonné jednotky. Design se také změnil a reflektuje aktuální linii Fordu, u C-MAXu se však nový kinetický design projevuje tak trochu bachratějším provedením. To může korespondovat s rodinným zaměřením auta, ale C-MAX tím zároveň tak trochu klame tělem. Jestliže by totiž bachraté tvary měly naznačovat vnitřní prostornost, ukazují něco, co není úplně pravda. Na poměry moderních kompaktních MPV totiž druhý C-MAX vnitřním prostorem zrovna nehýří. Zatímco v předchozí generaci ztrácel C-MAX na konkurenci jen trochu, tady je rozdíl přece jenom výraznější. Nedá se říci, že by v kompaktním MPV Fordu nebylo dost místa, je ho tu ale tak akorát, prostorem se tu nehýří. Snaží se to napravit nová verze Grand C-MAX, která je o 140 mm delší a může mít i sedm míst k sezení. Celkově však můžeme interiér modelu označit za útulný, je to i díky tomu, že design se rovněž posunul velmi kupředu. Ford totiž opustil strohé linky a ke kvalitním materiálům v nové generaci modelů přidal i atraktivní provedení palubní desky a celého vnitřku. Ergonomie přitom rozhodně netrpí.
Už první generace kompaktního MPV Fordu se mohla chlubit dobrými jízdními vlastnostmi, ta druhá je na tom ještě lépe a na rozdíl od té předchozí převyšuje v podstatě téměř všechny soupeře ve třídě. Podle některých jezdí C-MAX dokonce i lépe než mnoho běžných kompaktních hatchbacků, jízdní vlastnosti jsou dobře čitelné i přes komfortnější naladění podvozku a auto si celkově nechá líbit i velmi ostrou jízdu. Pod kapotou C-MAXu najdeme moderní motory, povětšinou s objemem 1,6 litru. Základem je atmosférický zážehový čtyřválec s výkonem 77 nebo 92 kW. Další zážehový motor je už přeplňovaný, je to šestnáctistovka EcoBoost s výkonem 110 kW. Nejsilnějším motorem je 123kW provedení téhož motoru. Tato verze přináší kompaktnímu MPV už opravdu velmi dobrou dynamiku a přitom si zachovává vcelku příznivou spotřebu paliva. Ještě úspornější jsou pochopitelně turbodiesely. Základem je 1,6 TDCi s výkonem 70 kW, silnější verze má výkon 85 kW. Stejný výkon může mít i dvoulitr TDCi, který je spjat výhradně s dvouspojkovým automatem TDCi. Jeho silnější verze má výkon 103 kW, a maximem je dokonce 120 kW. Pro tato provedení je dvouspojková převodovka volitelná.
Výbava




Výbava C-MAXu druhé generace je na velmi solidní úrovni. Manuální klimatizace je standardem, stejně jako bohatá elektrická výbava a mnoho dalších zajímavých prvků. Řidičům pomůže třeba i asistent rozjezdu do kopce. Ve vyšších stupních výbavy jsou pak k dispozici opravdu vysoce komfortní prvky.
Design




Druhá generace kompaktního MPV značky Ford dostala nový design ve stylu aktuálního směru kinetic. Je ovšem trochu bachratější než generace předchozí, a přišla tak o její lehkost. Na druhou stranu vypadá velmi moderně, a dvojnásob to platí pro interiér, který se oprostil od jednoduchých linek a nyní je kreativnější.
Spotřeba




Není málo kompaktních MPV, u kterých lze vcelku bez potíží i z hlediska spotřeby doporučit koupi verze s benzinovým motorem. C-MAX ovšem takovým vozem je, především s přeplňovaným motorem EcoBoost je dostatečně výkonný a přitom i slušně úsporný. Vznětové agregáty jsou ještě úspornější, ale ve srovnání s přeplňovaným benzinovým modelem nenabídne žádný z nich takovou dynamiku.
Jízdní vlastnosti




Svými jízdními vlastnostmi se druhá generace C-MAXu řadí k tomu nejlepšímu ve své třídě a mnohdy předčí i běžné hatchbacky stejné třídy. I přes elektrický posilovač řízení má toto kompaktní MPV přesné a komunikativní řízení a auto velmi dobře reaguje na pokyny řidiče. Chování v zatáčkách je i přes trochu větší náklony karoserie velmi dobře čitelné.
Bezpečnost




V nárazových testech Euro NCAP získala druhá generace Fordu C-MAX maximální počet pěti hvězdiček. Je to dáno robustnější konstrukcí karoserie i podstatně vylepšenou bezpečnostní výbavou, ve které nechybí od základu šest airbagů. K dobré úrovni bezpečnosti přispívají i výborné jízdní vlastnosti.
Praktičnost




Mezi svými soupeři patří C-MAX k méně praktickým vozům, místa tu není přebytek, ale posádka strádat nebude. Navíc je v nabídce i zvětšená verze Grand C-MAX, která je na tom z hlediska prostoru lépe. Zavazadlový prostor má standardně 461 litrů, u verze Grand je objem 543 litrů. Sklopením sedadel vznikne prostor 1723 litrů u běžné a 1774 litrů u prodloužené verze.
Komfort




U C-MAXu byl zachován i velmi dobrý jízdní komfort, podvozkářům Fordu se ovšem nepodařilo zcela vyrovnat s tlumením některých větších nerovností – o těch se posádka dozví především akustickou cestou. Velmi komfortní jsou sedadla, která mají i dobré boční vedení. Na druhou stranu, prostor v interiéru je jen dostačující.
Provozní náklady




Už předchozí C-MAX se řadil k nadprůměrně spolehlivým vozům a druhé provedení sem patří také. Navíc jsou provozní náklady příznivě ovlivněny nejen věkem auta, ale také novými moderními motory, které jsou úspornější než u předchozí generace. Platí to především pro zážehové jednotky a nejvíce pro jejich přeplňované varianty. Celkově jsou pochopitelně úspornější turbodiesely.