![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Proč koupit |
---|
Dobrý vnitřní prostor Elegantní design Kvalitní zpracování Dobrá výbava Spolehlivost |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/11704_430x0x75.jpg)
O vozidle
Paleta motorů se od Suzuki SX4 trochu liší. Základem je benzinová šestnáctistovka s výkonem 79 kW, která má slušnou dynamiku. Druhou variantou byl u prvních modelů turbodiesel 1,9 MultiJet 8v s výkonem 88 kW, který se chlubí nízkou spotřebou paliva, zrovna ovšem nepotěší zvukovým projevem. V roce 2009 prošlo malé SUV modernizací. Benzinová šestnáctistovka dostala vyšší výkon 88 kW, turbodiesel pak byl nahrazen novým agregátem. Tím je dvoulitrový agregát MultiJet s výkonem solidních 99 kW a podstatně kultivovanějším chodem než v předchozím provedení. Motor také dostal novou šestistupňovou převodovku. Vzhledem k ceně vznětových provedení se ovšem většinou setkáme s motorem 1,6. K dispozici jsou ve všech případech verze s pohonem předních nebo všech kol.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
I výbava Sedici se pohybuje na vcelku obvyklé úrovni s tím, že lépe vybavené verze příjemně překvapí některými nadstandardními prvky už v základní výbavě. Vzhledem k vyšším cenám jsou ovšem lépe vybavená provedení vzácnější.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Fiat Sedici je sourozenci Suzuki SX4 vzhledově velmi blízký, ovšem přece jen se v některých provedeních snaží více vypadat jako SUV. Design vozu je líbivý a hodně elegantní. Ani po letech výroby vzhled příliš nezastaral a Sedici působí stále svěžím dojmem. Důkazem toho je, že facelift, který model prodělal v roce 2009, byl v podstatě pouze kosmetický.
Spotřeba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Suzuki a Fiat se nepouštěly do žádných experimentů a pod kapotu malých SUV nainstalovaly osvědčené pohonné jednotky dostatečného výkonu. Výsledkem je dobrá spotřeba jak zážehových, tak vznětových verzí, což je společně s vysokou cenou i důvod, proč diesel není tak častou motorizací. První majitelé většinou nebyli ochotni zaplatit výrazný příplatek, který diesel představoval, přitom úspora paliva oproti benzinovým verzím není tak výrazná jako u mnoha jiných vozů.
Jízdní vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Podvozek Sedici je naladěn spíše na komfortní notu, ale jízdní vlastnosti nejsou celkově špatné. Jen je nutné počítat s charakterem auta a jeho vyšší stavbou. Vedení stopy je dobré jak na klikatých cestách, tak na dálnici. Elektronicky řízený pohon všech kol také funguje dobře a spolehlivě, takže dodává na jistotě při jízdě ve zhoršených povětrnostních podmínkách.
Bezpečnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Fiat Sedici sám nárazové testy Euro NCAP neabsolvoval, ale vztáhnout na něj můžeme výsledek Suzuki SX4. To si vysloužilo solidní hodnocení čtyř hvězdiček z pěti možných. Bezpečnostní výbava je v základních provedeních jen ta nejnutnější v podobě dvou airbagů, u lepších provedení jsou ale rovnou boční i hlavové vaky. K bezpečí přispívá také pohon všech kol, který ovšem nemají všechny vozy.
Praktičnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Oproti klasickým malým autům se může Fiat Sedici pochlubit nadstandardní nabídkou vnitřního prostoru, posádka nemá ani nedostatek místa nad hlavou, což bývá častý nešvar malých vozů. Zavazadlový prostor hatchbacku ovšem s 270 litry objemu patří spíše k průměru třídy.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Ani cestovní komfort u Sedici nijak výrazně netrpí, ostatně podvozek je naladěn především na pohodlí. K dobrému pocitu z cestování přispívá i kvalitně sestavený interiér, ve kterém sice převládají tvrdé plasty, ale zpracování to nijak neovlivňuje.
Provozní náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Fiat Sedici patří mezi nadprůměrně spolehlivé automobily a vzhledem k jeho jednoduché konstrukci nehrozí ani přehnané výdaje na případné poruchy. Dobrá je spotřeba paliva prakticky u všech motorů, takže celkově patří Sedici k provozně nepříliš nákladným vozům.