![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Proč koupit |
---|
Velký vnitřní prostor Široká nabídka verzí Dobrý komfort pro řidiče Na dodávkový vůz dobré jízdní vlastnosti |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/11762_430x0x75.jpg)
O vozidle
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Konstrukční původ v rodinném MPV dává Scudu oproti běžným dodávkám trochu lepší možnosti v oblasti výbavy, na druhou stranu z dnešního pohledu je výbava většinou i tak velmi základní. Projevuje se tu konstrukční věk Scuda.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Vzhled Fiatu Scudo první generace vychází z rodinného MPV Ulysse. Design je také zároveň společný se sesterskými modely Peugeotu a Citroënu. Dnes už asi hranaté tvary Scuda zaujmou málokoho, na druhou stranu z nich je cítit účelnost vozu.
Spotřeba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Vzhledem k době vzniku Scuda můžeme pod kapotou krom úsporných vznětových motorů potkat i benzinové agregáty s trochu vyšší spotřebou paliva. Ovšem diesely převládají a především u novějších modelů s agregáty HDI (označovanými u Fiatu jako JTD) je spotřeba opravdu nízká.
Jízdní vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Na poměry dodávkových vozů má i první generace Fiatu Scudo docela dobré jízdní vlastnosti. To je dáno jeho původem v rodinném MPV, které sice oproti osobním vozům neobstojí, ale oproti dodávkám je jízdně velmi dobře čitelné. Scudo těží i z příjemné pozice řidiče za volantem.
Bezpečnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
První generace Fiatu Scudo a příbuzných francouzských dodávek se do crashtestů Euro NCAP nikdy nedostala, stejná je situace i u jejich konstrukčních předobrazů, běžných rodinných MPV. Ovšem očekávat od užitkového vozu starší konstrukce vysokou úroveň ochrany posádky příliš nemůžeme.
Praktičnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Fiat Scudo první generace byl nabízen celkem ve čtyřech provedeních karoserie – k dispozici byla klasická skříňová dodávka, prosklené combi, osobní verze až pro 9 cestujících a také šasi s možností přípravy vlastní nástavby. Přepravní kapacita se podle rozvoru konkrétního provedení pohybuje mezi čtyřmi a pěti metry krychlovými, užitečná hmotnost přesahuje 900 kilogramů.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Scudo přináší pasažérům překvapivě dobrý jízdní komfort. Auto zvládá dobře tlumení nerovností i v nenaloženém stavu, cestující mají ve všech směrech dostatek místa. Překvapivě komfortní je Scudo pro řidiče, který si tu za volantem připadá jako v běžném MPV, a nikoli dodávkovém voze.
Provozní náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
První generace Fiatu Scudo má se vznětovými motory solidní spotřebu paliva, danou i na poměry dodávkových vozů dobrou aerodynamikou. Spolehlivost je sice spíše podprůměrná, použitá technika však jednoduchá a ceny dílů by neměly být příliš vysoké.