OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Fiat Punto (1993–1999)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Nízké ceny

Jednoduchá technika a snadné opravy

Nízká spotřeba

Dobrý vnitřní prostor

O vozidle

Ačkoli byl Fiat Punto první generace ve své době velmi populárním vozem, dnes už je spíše na okraji zájmu. Je to dáno jeho stářím a technikou, která dnes vyhoví v podstatě jen nenáročným motoristům. Ti dnes zajisté ocení velmi nízké ceny ojetých vozů a právě z dnešního pohledu velmi jednoduchou techniku s možností snadných oprav. Špatně na tom první Punto rozhodně není ani po estetické stránce, jeho umně zaoblené tvary jsou dodnes velmi líbivé a první generace možná vypadá sympatičtěji než druhé, hranatější provedení. 
 
Také interiér má dodnes obstojnou estetiku, zaujme především vrchní část palubní desky s jakousi poličkou nad výdechy větrání na středové konzole. Použité materiály ovšem dnes působí velmi laciným dojmem a na mnoha kusech je více než znát tehdejší často nevalné zpracování auta. Vcelku pohodlná jsou sedadla, ovšem boční vedení je pramalé. Posádka ocení na danou kategorii nadstandardně prostorný interiér. I dozadu se cestující poskládají docela dobře, u třídveřové verze potěší snadná manipulace s mechanismem sklápění předních sedadel, a tudíž překvapivě snadné nastupování. Rovněž zavazadlový prostor není ani při pohledu dnešní optikou vůbec špatný, jeho 275 litrů je dobrý výkon i na dnešní poměry.
 
Jízdní komfort i jízdní vlastnosti jsou z dnešního pohledu spíše základní. Chování Punta na silnici bude ovšem dáno spíše konkrétním stavem vozu. Původně na tom z hlediska komfortu i ovladatelnosti nebyl vůz vůbec špatně, ale menší a lehčí auto přece jenom na silnici trochu poskakuje.
 
Paleta pohonných jednotek víceméně odpovídá vozu dané třídy a velikosti. Základem je čtyřválec 1,1 litru s výkonem 40 kW, který ovšem uspokojí opravdu jen klidné a velmi nenáročné řidiče. Daleko zajímavějšími pohonnými jednotkami jsou dvanáctistovky. Už základní osmiventilová s výkonem 44 kW je dost pružná a pro lehké Punto vcelku dostačující, výkonnější verze má 55 kW a příjemnou dynamiku. Šestnáctiventilová verze motoru pak disponuje solidním výkonem 63 kW, který dovedl s malým a lehkým Fiatem docela dobře cvičit. Motor vlastně nahradil starší agregát 1,6, který měl jen o málo větší výkon 66 kW a vyšší spotřebu paliva. Raritou bude u Punta jeho sportovní verze GT, která používá přeplňovanou čtrnáctistovku s výkonem 96 kW. Není asi nutné dodávat, že u tohoto motoru je nutné dát pozor na stav turbodmychadla a také opotřebení podvozku. Setkat se můžeme i se vznětovými motory, které ovšem zbytečně zatěžují přední nápravu a navíc vzhledem ke konstrukčnímu stáří nejsou příliš spolehlivé. Atmosférický motor 1,7 D má výkon 42 kW a velmi letargický projev, turbodiesel 1,7 TD postupně vystřídal výkony 46, 51 a 52 kW a ani on nepotěší kultivovaností. 

Výbava

Fiat Punto byl i ve své době v řadě provedení jen velmi základně vybaveným automobilem. Mnoho vozů nemá ani airbag, ABS nebo posilovač řízení, chybět může i elektrická výbava a řada dalších prvků. Na druhou stranu lze samozřejmě sehnat i auta těmito prvky vybavená. Klimatizaci první Punto téměř nezná. 

Design

Jednou z předností první generace Fiatu Punto je jeho vzhled. Ve své době šlo o velmi líbivý malý vůz a líbivé jsou jeho tvary i dnes. Jistě, některé detaily potvrzují jeho věk, ovšem oblá karoserie vypadá sympaticky a jednoduše zakomponované vertikální zadní svítilny vzhled ozvláštňují. Punto existuje i ve verzi kabriolet, která má záď řešenou jinak. 

Spotřeba

Fiat Punto se může u většiny motorů pochlubit příjemně nízkou spotřebou paliva, proto není mnoho důvodů vyhledávat verze se vznětovými motory. Malý a lehký vůz si vystačí se zážehovými motory, ideální kombinaci spotřeby a dynamiky představují dvanáctistovky. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Fiatu Punto nebyly v době jeho vzniku špatné, dnes může vůz těžit především z nízké hmotnosti a dobré obratnosti, někdy také z přímějšího řízení bez posilovače. Ovšem celkově bude projev hodně záležet na stavu vozu. 

Bezpečnost

Ze soudobých konkurentů kladl Fiat Punto první generace spíše menší důraz na bezpečí posádky. Dokazuje to i výsledek crashtestu organizace Euro NCAP. V roce 1997 získalo proti zdi vyslané Punto jen dvě hvězdičky, a to už šlo o vůz vybavený alespoň airbagem řidiče, který nebyl u všech kusů samozřejmostí. 

Praktičnost

Naopak v praktičnosti Punto mnoho svých soudobých soupeřů převyšuje. Karoserie dobře využívá obestavěný prostor, uvnitř je na danou třídu i z dnešního pohledu překvapivě dost místa. Zavazadlový prostor pojme solidních 275 litrů nákladu a i třídveřová verze překvapí vcelku pohodlným nastupováním dozadu. 

Komfort

Jízdní komfort prvního Punta patří z dnešního pohledu spíše k podprůměru. Podvozek bude na nerovnostech trochu poskakovat, rázy jsou uvnitř cítit i slyšet a třeba celkové odhlučnění je také spíše základní. 

Provozní náklady

Fiat Punto je z dnešního hlediska provozně relativně nenáročný automobil. Vzhledem k věku bude sice asi vyžadovat častější údržbu, ovšem ceny náhradních dílů jsou nízké a opravy velmi jednoduché, takže je šikovnější motoristé mohou zvládnout i sami.  



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

800 110 800


Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 7:00 - 21:00 Zavolejte mi
E-SHOP
Kupte svůj nový vůz,
rychle a jednoduše
ONLINE
  • Doprava zdarma
    Vůz Vám doručíme až domů
  • 14 dní na vrácení vozu
    Pohodlně a bezpečně, jasný původ i historie vozu
Nabídka vozů