Proč koupit |
---|
Bohatá základní výbava Prostorný interiér Jízdní komfort díky 17″ alu kolům |
O vozidle
Jedná se o crossover SUV italského výrobce osobních a užitkových vozů, který byl představen v roce 2011. Původně tento vůz jezdil v Americe pod označením Dodge Journey. Oproti svému bratříčkovi je ale o
V porovnání s konkurenty na tom není Freemont vůbec špatně. Například oproti Mitsubishi Outlander nebo VW Sharan disponuje větší délkou, a především nejnižší pořizovací cenou nového vozu. Srovnatelná verze s konkurenty v podobě 2,0 Multijet II 4x4 vyšla o 100 tisíc korun levněji nežli Mitsubishi a o více než 110 tisíc méně než VW Sharan.
A jaké pohonné jednotky najdeme pod kapotou tohoto vozu? Dvě benzinové a dvě dieselové verze v podobě
Výbava
Zájemce o tento vůz jistě potěší moderní grafika přístrojů a měkčené plasty přístrojové desky. Již v základní verzi najdete třízónovou digitální klimatizaci. Výhodou je, že ji lze ovládat nejen zepředu, ale i na zadních sedadlech. Pasažéři ji mohou nastavovat na panelu pod stropem. Ve výbavě nechybí samozřejmě ani ABS, ESP s ochranou proti převrácení, šestice airbagů, tempomat, mlhová světla, parkovací senzory. Za příplatek lze dokoupit i navigaci, která je dostupná samozřejmě u vrcholových verzí modelu.
Design
Freemont v sobě nezapře americký rodokmen. Zvenku je jistá podobnost patrná na první pohled. Tento crossover jinak vypadá na první pohled nenápadně. Lze říci, že svým designem nikoho neurazí, ale zároveň ani nikoho zcela nenadchne. Účelem však bylo vytvořit víceúčelový vůz pro rodinu a na delší cestování a to se Italům do posledního detailu podařilo. V základu najdete na voze 17″ alu kola, pokud ale chcete, aby vypadal Freemont lépe, pak si lze za příplatek objednat 19″ kola. Z důvodu vyššího stupně pohodlí doporučuji zůstat u základních 17″ kol.
Spotřeba
Nejlépe si v této oblasti vedou samozřejmě turbodieselové pohonné jednotky. Dvoulitrový Multijet s výkonem 125 kW disponuje průměrnou spotřebou
Jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti patří u Freemontu k tomu lepšímu. Vůz dokáže držet stopu při svižné jízdě zatáčkou jak na 17″ kolech, tak i na 19″ kolech a v zatáčkách se oproti svému americkému bratříčkovi příliš nenaklání. Řízení Freemontu je strmější a citlivější oproti Dodge. Nelze tak očekávat kdovíjakou zpětnou vazbu. Pro klidné a pohodové cestování to ale plně dostačuje. Především na 17″ kolech dokáže Freemont skvěle tlumit nerovnosti, což je velkou výhodou pro cestující. Na suché silnici sice pohon všech kol není příliš znát, ale pokud zaprší nebo se na vozovce objeví sníh, elektronicky řízené připojení zadních kol pomůže pro lepší trakci a větší bezpečnost při jízdě.
Bezpečnost
Nárazovými zkouškami Euro NCAP prošel Fiat Freemont v roce 2011. Díky důkladné revizi původního modelu Dodge Journey získal tento crossover maximální počet pěti hvězdiček. Nejvyššího ohodnocení dosáhl v oblastech ochrany spolujezdce a při bočním nárazu. Právě skutečnost, že maximum bodů získal při bočním nárazu, svědčí o robustnosti karoserie, která je velkou výhodou pro tento vůz. Velmi dobře si vedl i v ochraně dětí, kde rovněž získal maximální možný zisk bodů. Naopak při ochraně chodců zaostal, ale to na celkové hodnocení nemělo již vliv. I tak lze říci, že se v případě Fiatu Freemont jedná o maximálně bezpečný vůz s řadou asistenčních a bezpečnostních prvků.
Praktičnost
Interiér crossoveru nabízí až sedm míst ve třech řadách. Pětimístnou verzi lze objednat v rámci volitelné výbavy. Zajímavostí je skutečnost, že každá řada je oproti té předcházející vyvýšená. Navíc přístup na zadní sedačky je zvýhodněn možností otevřít dveře až do úhlu devadesáti stupňů. Sedmimístná konfigurace ale bohužel nenabízí příliš velký zavazadlový prostor, a tak se budete muset spokojit pouze s velikostí 145 litrů. V případě sklopení třetí řady sedadel dojde ke zvětšení na solidních 540 litrů, a pokud je i toto málo, lze zavazadlový prostor po sklopení druhé řady zvětšit až na
Komfort
V první řadě je nutné říci, že se jedná o sedmimístný vůz, a tak lze očekávat, že si cestující užijí dostatek místa v oblasti nohou i hlavy. Ano, je tomu skutečně tak. Místa je dostatek a spolu s obrovským počtem různých odkládacích ploch, a to i na místech, kde byste je asi ani nečekali, si užije zřejmě každý. A kde byste je zřejmě nečekali? Např. pod nohama cestujících ve druhé řadě jsou rozměrné odkládací schránky, které byste spíše čekali pod sedadly řidiče a spolujezdce. A jak je to s místem ve třetí řadě? Možná jste zvyklí, že do třetí řady lze posadit tak maximálně nějaké dítě, ale v případě Freemontu je tomu naopak. I na tato místa tak bez komplikací mohou usednout průměrně vzrostlí dospělí, což je jistě pro případné zájemce povzbudivou zprávou. Potěšíme vás i v oblasti jízdního komfortu. Na 17″ kolech většinou nezaznamenáte přejezdy přes klasické nerovnosti. Podvozek je velmi dobře vyvážen, a tak ani jízda po dálnici D1 pro vás nemusí být peklem.
Provozní náklady
Turbodieselové verze patří vzhledem k velikosti vozu k lepšímu průměru ve své třídě. Dostat se tak se spotřebou paliva kolem osmi litrů by neměl být větší problém. Hůře je na tom nejsilnější benzinová verze. Zde se průměrná spotřeba pohybuje kolem