O vozidle
Paleta motorů pod kapotou odpovídá době. Základem se stala slabší čtrnáctistovka s výkonem 59 kW, která docela stačí. Ovšem mnohem zajímavější je modernější motor s překvapivě malý objemem 1,2 litru s výkonem 60 kW. Ne, že by to byl kdovíjaký sprinter, ale klidným řidičům může překvapivě stačit, je příjemně pružný a spotřebu drží v rozumných mezích. Šestnáctistovka byla nejprve dostupná s výkonem 68 kW, šestnáctiventilové provedení později posílilo na podstatně lepších 76 kW. Tento motor je také oblíbený, a to pro svou slušnou dynamiku a dobrou životnost. Zároveň i spotřeba zůstává rozumná. Silnější osmnáctistovka s výkonem 83 kW a pětiválcový dvoulitr se 108 kW jsou už na palivo náročnější. Vznětové motory tu zastupuje letargický a slabý nepřeplňovaný agregát 1,9 s výkonem 48 kW, jeho přeplňovaná verze TD s 55 nebo 74 kW a také podstatně modernější provedení 1,9 JTD s výkonem 77 kW. To je z hlediska spolehlivosti provozu ze vznětových provedení nejlepší volbou.
Výbava




Na svou dobu se Brava nabízela se vcelku dobrou základní výbavou, dnes už ovšem vůz ničím nepřekvapí. Klimatizace je standardem u vybavenějších modelů s lepšími motory, v základu často chybí, naopak centrální zamykání, elektrická okna a zrcátka mají snad všechny modely.
Design




Fiat Brava se může dodnes pochlubit velmi elegantním a líbivým designem. Auto má vyvážené proporce a i interiér vypadá vcelku originálně, byť se na něm jeho věk samozřejmě projevuje. Ovšem to především z hlediska zpracování a použitých materiálů.
Spotřeba




Brava patří ještě k vozům, u kterých se na spotřebu nehledělo tak úzkostlivě, ovšem dovede nabídnout úsporné motory. Diesely samozřejmě palivo šetří, ovšem jsou vzácnější, ze zážehových agregátů jsou vhodné základní dvanáctistovky nebo výborná a živá šestnáctistovka, která přitom rovněž netrpí příliš vysokou spotřebou.
Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti modelu Brava jsou dodnes stále solidní, auto má dobrý technický základ s dobrým vedením stopy a slušnou ovladatelností. U modelů do roku 1998 ovšem řidič příliš neví, co se děje s předními koly, důvodem je hodně přeposilovaný posilovač řízení.
Bezpečnost




V oblasti aktivní a pasivní bezpečnosti patří Fiat Brava tak trochu k propadákům. Už v době svého vzniku získal model v nárazových testech Euro NCAP pouhé dvě hvězdičky, což už tehdy znamenalo silně podprůměrný výsledek. Strukturální stabilita vozu ani poměrně základní výbava jen s jedním airbagem ve standardu dnešním nárokům určitě nevyhoví.
Praktičnost




Fiat Brava se může pochlubit prostornou karoserií s rozměrnými sedadly. Cestující tu nebudou strádat nedostatkem místa a vcelku dost je ho i pro zavazadla. Brava je totiž větší než třídveřové Bravo, a tak se do kufru vejde solidních 380 litrů nákladu.
Komfort




Brava nabízí posádce solidní jízdní komfort, daný dobrým naladěním podvozku i celkově dobrým komfortem v interiéru. Zážehové motory jsou velmi kultivované. V interiéru ovšem nepotěší tvrdé a na pohled levné plasty, které mohou být u ojetých vozů výrazně poničeny.
Provozní náklady




Fiat Brava nepatří ke zrovna spolehlivým vozům, ovšem vzhledem k jeho věku už původní nespolehlivost nehraje takovou roli. Dnes je důležité, že jsou náhradní díly opravdu levné a samotné opravy nenáročné, takže provozní náklady se budou držet v příznivých mezích.