Proč koupit |
---|
Lákavý design
Dobrý vnitřní prostor
Bohatá nabídka motorů
Variabilní interiér
Dobrý jízdní komfort |
O vozidle
Fiat se rozhodl na maximum využít marketingový potenciál krásného retro modelu 500, a tak s odstupem času přicházejí i jeho další varianty. Jako první je tu malé MPV, nebo spíše crossover, s názvem 500L. S malou městskou Pětistovkou má pramálo společného – jen základní designové rysy a právě jméno. Opět ovšem platí, že malé MPV od Fiatu je velmi stylové, v dané kategorii patří k vozům s nejpovedenějším designem vůbec. Vzhled je opravdu originální, na druhé takové MPV určitě nenarazíte, Fiat navíc opět přišel se širokou řadou možností individualizace auta. Výrobce také vsází na několik různých provedení. Krom běžné verze 500L nabízí Fiat i zvýšené provedení Trekking, které se tváří trochu jako SUV, avšak rozhodně jím není. V nabídce tak chybí pohon všech kol. Od roku 2013 pak Fiat nabízí i prodlouženou verzi 500L Living, která více vyhoví nárokům často cestujících rodin. Zvětšený je u ní především zavazadlový prostor. Pravda, delší provedení možná trochu ztratilo z roztomilé elegance běžné verze, avšak stále jeho styl překonává soupeře. Stylová Pětistovka tentokrát navíc není dražší než odpovídající soupeři, což reflektují i ceny ojetin. Stylový je opět i interiér auta, ve kterém by však mohly být použity hodnotnější materiály. Už v základní verzi je interiér hodně prostorný a skvěle variabilní. Je tu posuvná zadní lavice, a zavazadlový prostor tak může mít proměnný objem. Standardní hodnota je 400 litrů, posunutím sedadel však může vzrůst až na 455 litrů. Verze 500L Living, která může být i sedmimístná, pojme v zavazadelníku dokonce 638 litrů nákladu, což je opravdu hodně. Potěší dvojitá podlaha zavazadlového prostoru, která umožní oddělení nákladu.
K dobrému vnitřnímu prostoru se přidává i dobrý cestovní komfort. Pohodlná sedadla jsou jednou jeho stránkou, komfortní podvozek druhou. 500L určitě není auto na dovádění v zatáčkách, což potvrzují i trochu větší náklony při jejich průjezdu a připojuje se k tomu i dost odtažité řízení a jen průměrně přesné řazení. Jízdní vlastnosti i tak patří v dané kategorii k nadprůměru a komfort odpružení vůbec k tomu nejlepšímu ve třídě.
Nabídka motorů je stejně bohatá jako rozličné množství výbav a doplňků pro auto. Nejběžnějším motorem bude čtrnáctistovka s výkonem 70 kW, která je více než důstojným základem. Prověřený agregát je kultivovaný a vcelku úsporný. Další benzinovou možností je provedení se specifickým dvouválcem 0,9 TwinAir s výkonem 77 kW. Toto provedení je jedinou benzinovou možností pro variantu Trekking. Motor existuje i ve variantě pro pohon na CNG, pak je jeho výkon jen 63 kW, což rozhodně není na rodinný vůz mnoho. Nabídka turbodieselů začíná agregátem 1,3 Multijet s výkonem 62 kW. S ním rozhodně není 500L žádným sprinterem, ovšem zato dovede hodně spořit palivo. Úsporná je i silnější šestnáctistovka s výkonem 77 kW. Paleta motorů pro prodlouženou verzi 500L Living je zcela shodná.
Výbava




Výbava Fiatu 500L v základních verzích není kdovíjak bohatá, ovšem také není chudá. Základní provedení se soustředí především na bezpečnost, tady je už od nejlevnějších provedení výbava maximální. Komfortní prvky přibývají s vyššími stupni, které také nabízejí široké možnosti individualizace auta. Specialitou může být třeba vestavěný kávovar.
Design




Stylový Fiat 500L se snaží vytěžit maximum z popularity městského minivozu 500. Design je výrazný, optimistický a až roztomilý, bude vyhovovat především mladým rodinám. V dané třídě patří 500L k nejatraktivnějším a nejvýraznějším vozům.
Spotřeba




Fiat vybavuje 500L většinou prověřenými a vcelku úspornými pohonnými jednotkami. Jen motor TwinAir vyžaduje trochu specifické zacházení, jinak příliš úsporný není. Velmi spořivé jsou však turbodiesely, pro rodinný vůz je rozhodně lepší volbou silnější šestnáctistovka. Verze Trekking má kvůli horší aerodynamice a standardně velkým kolům trochu vyšší spotřebu.
Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti 500L patří k nadprůměru ve třídě malých MPV. Podvozek je hodně jistý a chová se velmi nezáludně. Jeho kvality ovšem z hlediska řidičských zážitků sráží nekomunikativní a přeposilované řízení a také méně přesné řazení. Výraznější náklon v zatáčkách u MPV nepřekvapí.
Bezpečnost




V nárazových testech Euro NCAP získal Fiat 500L v roce 2012 plné pětihvězdičkové hodnocení, které by si zachoval i podle přísnějších kritérií pro rok 2013. To znamená, že si vede dobře nejen v oblasti ochrany posádky, ale i ochrany chodců při střetu s nimi. Bezpečnostní výbava je vcelku bohatá.
Praktičnost




Už v základní verzi je interiér hodně prostorný a skvěle variabilní. Je tu posuvná zadní lavice, a zavazadlový prostor tak může mít proměnný objem. Standardní hodnota je 400 litrů, posunutím sedadel však může vzrůst až na 455 litrů. Verze 500L Living, která může být i sedmimístná, pojme v zavazadelníku dokonce 638 litrů nákladu, což je opravdu hodně. Potěší dvojitá podlaha zavazadlového prostoru, která umožní oddělení nákladu.
Komfort




Jízdní komfort Fiatu 500L patří k tomu nejlepšímu ve třídě. Podvozek je velmi dobře utlumen a filtrování rozbitých českých silnic zvládá ze všech malých MPV s největším přehledem. Dobrá je i akustická pohoda, i když vznětové verze jsou méně kultivované. Pohodlná jsou také sedadla vozu.
Provozní náklady




Malé MPV od Fiatu patří k provozně nenáročným vozům. A to jak díky úsporným motorům, tak díky prověřené a spolehlivé technice. Fiaty mají cenově dostupný servis i náhradní díly a příznivá spotřeba motorů rovněž přispívá k příznivým provozním nákladům.
Fiat 500L
Další vozy