Proč koupit |
---|
Atraktivní design Prémiový interiér Výborný jízdní komfort Dobré odhlučnění Bohatá nabídka pohonů |
O vozidle
DS 7 Crossback je kompaktní prémiové SUV francouzské luxusní značky koncernu Stellantis. DS je značka, která si zakládá na francouzském pojetí luxusu a DS 7 coby jeden z větších modelů v nabídce značky toto pojetí rozvíjí skutečně naplno. Má výrazný a pro některé možná trochu extravagantní design, který kombinuje základní ostré tvary a k tomu výrazné linky a hrany. DS navíc vůz připravilo v několika výbavových liniích, které mají vliv i na samotný vzhled vozu, ten tak může být podle vybrané verze elegantnější nebo naopak sportovnější. Kompaktní SUV se nebojí využívat velká kola a další moderní designové prvky a je prostě šik. Platí to jak pro modely prodávané zhruba od roku 2018, tak pro vozy po modernizaci, ke které došlo v průběhu roku 2022 (ale zejména v Česku se vozy v prodeji objevily až v roce 2023). Po modernizaci mimochodem auto přišlo o dovětek Crossback v názvu.
Modernizace měla vliv také na skladbu pohonných jednotek v nabídce modelu DS 7. Před ní šlo o bohatou paletu, kde byl základem vznětový agregát 1.5 BlueHDi o výkonu 95 kW, další dieselovou alternativou byl motor 2.0 BlueHDi se 130 kW. Benzínové motory reprezentoval agregát 1.6 PureTech s výkonem 133 nebo 165 kW. Kromě základního dieselu jsou všechny motory spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou, základní nafťák ji má volitelně (a běžně disponuje šestistupňovou manuální převodovkou). Časem se do nabídky modelu DS 7 dostaly i plug-in hybridy, které pak po modernizaci v nabídce dominují, kromě základního dieselu (tentokrát už výhradně s automatem) se totiž staly jedinou další možností pohonu. Základem je provedení E-TENSE 225, které kombinuje zážehový agregát, elektromotor a baterie k celkovému výkonu 165 kW a elektrickému dojezdu 65 km. Tato verze má pohon předních kol. Provedení E-TENSE 300 má kombinovaný výkon 225 kW a elektromotor i na zadní nápravě, takže má pohon všech kol. A na vrcholu nabídky stojí po modernizaci provedení E-TENSE 360 s výkonem 265 kW.
DS 7 jezdí hladce, plynule a plavně, jak se na francouzský luxusní model sluší a patří. Posádka si může užívat přiměřeně prostorný, ale především elegantně „zařízený“ interiér se spoustou příjemných materiálů. Po modernizaci se v nabídce objevil například nový špičkový stupeň výbavy Esprit de Voyage, který si v případě materiálů a řešení v kabině bere inspiraci v módním průmyslu. Pro zavazadla nabízí DS 7 slušných 555 litrů místa.
Výbava
Výbava DS 7 Crossback je bohatá, což je dáno samotnou prémiovou povahou tohoto francouzského vozu. Ovšem v nabídce je celá řada výbavových variant, takže konkrétní provedení jednotlivých vozů se může lišit. První majitelé si ale typicky ochotně připláceli za některé z lepších provedení, takže obvykle se na trhu ojetin vyskytují skutečně velmi dobře vybavené kusy.
Design
DS 7 je kompaktní SUV, které klade důraz na atraktivní vzhled. Základní oblé tvary karoserie kombinuje s výraznými a ostrými linkami a velkou maskou chladiče. Celek, ačkoli nemá vlastně žádné zásadní estetické výstřelky, působí někdy až trochu avantgardně. Vůz lze pořídit v různých variantách vzhledu, někdy dávali původní majitelé přednost eleganci chromu, jindy sportovnějšímu pojetí bez něj.
Spotřeba
I když už patří DS 7 Crossback s délkou téměř 4,6 metru k trochu větším a těžším vozům, spotřeba se díky vyspělým agregátům i špičkové automatické převodovce (ta v nabídce jasně převládá) drží v příjemných mezích. Snad jen čistě benzínové verze mají trochu vyšší spotřebu, diesely a plug-in hybridy ale dovedou jezdit skutečně úsporně.
Jízdní vlastnosti
DS 7 stojí na platformě EMP2 koncernu Stellantis, kterou využívají i další kompaktní SUV a crossovery dalších značek jako Citroën, Peugeot, Opel a další. Platforma poskytuje z hlediska jízdních vlastností jistý základ a dobrou ovladatelnost, sportovní jízdní výkony ale nejsou u DS 7 Crossback cílem. Ovládání vozu je ale příjemné a zejména plug-in hybridní jednotky s vysokým točivým momentem elektromotorů dovedou být i velmi dynamické.
Bezpečnost
V roce 2017 si SUV DS 7 Crossback v nárazových testech Euro NCAP vysloužilo plný počet pěti hvězdiček, což je pro prémiové kompaktní SUV v podstatě povinnost. Z hlediska bezpečnostní výbavy ovšem jde DS 7 nad rámec povinností a najdeme v něm tedy vyspělé asistenční a bezpečnostní systémy.
Praktičnost
Mezi kompaktními SUV patří DS 7 Crossback k těm trochu větším modelům, což se projevuje i v nabídce místa. Toho má posádka dostatek, byť provedení interiéru zároveň navozuje i pocit útulnosti, to třeba díky masivnímu středovému tunelu. Příjemné je, že na rozdíl od některých konkurentů neubírá plug-in hybridní pohon žádný prostor pro zavazadla nebo posádku. Pro náklad je tu tak vždy 555 litrů místa.
Komfort
Francouzské SUV musí být z podstaty věci komfortní, to snad ani jinak nejde. A DS 7 se samozřejmě snaží zajistit maximální komfort. Podvozek dobře filtruje nerovnosti a auto je ve všech ohledech velmi dobře odhlučněné, takže pro posádku nabízí opravdu pohodové prostředí. K příjemnému cestování přispívá i samotné luxusní provedení interiéru
Provozní náklady
DS 7 Crossback je prémiový automobil, jehož provozní náklady se ale mohou srovnávat spíš s běžnými mainstreamovými vozy. Tedy alespoň co se každodenních nákladů týče. Pohonné jednotky jsou úsporné a běžný servis odpovídá jiným vozům koncernu Stellantis. V některých specifických příkladech ale mohou být náklady trochu vyšš