O vozidle
Daewoo Nubira je korejský model na pomezí střední a nižší střední třídy, který se v letech 1997–2004 vyráběl celkem ve dvou provedeních. Těžko je označovat za generace, technika je velmi podobná, jde spíš o výraznější facelifty. Od počátku výroby existovalo provedení sedan, combi a také hatchback, které ovšem nepřežilo modernizaci v roce 2000. Tehdy auto dostalo místo užších a širších čelních světlometů světla výraznější, kulatější a více zabírající přední rohy karoserie. Na konci modelového života pak byla Nubira nahrazena vozem Chevrolet Lacetti, někdy ovšem můžeme tento vůz najít označený jako druhá generace Nubiry.
Dnes je Nubira starší a cenově dostupná ojetina, zákazníky oslovuje především combi, které je jednoduchou a levnou cestou, jak získat relativně prostorný a nenáročný automobil. Je ovšem nutné počítat s tím, že kvalitativně není Daewoo Nubira příliš vyspělý vůz. Už v době výroby neohromoval tvrdými plasty, jen přijatelným slícováním a vůbec celkově spíše jednodušším dílenským zpracováním. Roky provozu se pochopitelně na Nubiře podepsaly a interiér je často již hodně opotřebován, což platí například i pro sedadla s relativně levnou látkou. I mechanická stránka vozu bude vzhledem k věku vyžadovat pozornost, především skupiny podvozku budou typicky dost opotřebované. Jízdní vlastnosti jako takové nepatřily nikdy k přednostem tohoto vozu, podvozek je spíše měkčeji naladěn a měl by dobře zvládat tlumení nerovností. V zatáčkách ovšem nepůsobí příliš jistým dojmem a řízení je velmi odtažité. Nepotěší ani nepřesné řazení.
Z hlediska vnitřního prostoru není Nubira rekordmanem, ale na svůj věk nabízí celkem slušný standard. Provedení sedan po faceliftu pojme 434 litrů nákladu, combi pak 412. Moderní combi nižší střední třídy mají větší přepravní kapacitu, avšak Nubira se svou délkou vyrovná mnohým dnešním hatchbackům této kategorie.
Motorizace jsou v případě Nubiry k dispozici pouze dvě. Buď základní šestnáctistovka s výkonem 78 kW, nebo dvoulitr s 98 kW. Ve faceliftovaném provedení mají motory upravenou řídicí jednotku, která přináší lepší pružnost a o něco nižší spotřebu paliva než před faceliftem. Základní motor bohatě dostačuje i vzhledem k vlastnostem podvozku, dvoulitr poskytuje vcelku zajímavou dynamiku. Vykoupena je ovšem vyšší spotřebou paliva. Oba agregáty pochází z dílen GM a patří mezi jednoduché a vcelku trvanlivé jednotky.
Výbava




Nubira lákala ve své době zákazníky slušnou výbavou za rozumnou cenu, jenže z dnešního pohledu toho auto moc nenabízí. Prvky jako klimatizace, posilovač řízení, elektrické ovládání oken, centrální zamykání a další podobné „klasiky“ ovšem ve výbavě nechybí.
Design




Daewoo Nubira je jedním z prvních vozů korejských značek, které přišly s propracovanějším designem. Jenže věkem jeho vzhled už výrazně zestárl a Nubira už vůbec neohromí – ať už v provedení před, nebo po faceliftu.
Spotřeba




Žádný diesel, jen dva klasické zážehové motory „ze staré školy“. Pod kapotou Nubiry si můžete vybrat ze dvou čtyřválců – s objemem 1,6 a 2,0 litru. Šestnáctistovka je pochopitelně úspornější, ale mezi nejúspornější motory stejně nepatří, dvoulitr má nároky na palivo ještě vyšší.
Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti jako takové nepatřily nikdy k přednostem tohoto vozu, podvozek je spíše měkčeji naladěn a měl by dobře zvládat tlumení nerovností. V zatáčkách ovšem nepůsobí příliš jistým dojmem a řízení je velmi odtažité. Nepotěší ani nepřesné řazení.
Bezpečnost




Daewoo Nubira pochází z doby, kdy ještě korejské automobilky bezpečnost tolik neřešily a ani u těch evropských nemusela být prioritou. Nárazovými testy Euro NCAP auto nikdy neprošlo, předpokládat však, že by tehdy získalo více než tři hvězdičky, by bylo trochu pošetilé. Z dnešního hlediska neohromí bezpečnostní výbava a technický stav auta by se mohl na celkovém bezpečí také podepsat.
Praktičnost




Nubira je vcelku jednoduchý a praktický vůz, jehož interiér už nejspíš ten největší záběr dostal. Pokud tedy hledáte nenáročný automobil pro přepravu různého nákladu například na chalupu, může být Nubira vhodnou volbou. O jeho interiér se již příliš strachovat nebudete. Combi má sice menší zavazadelník než sedan, ale pochopitelně variabilitou jasně vede.
Komfort




Podvozek Daewoo Nubira je velmi komfortně naladěn, což lze poznat především na nekvalitních cestách a městské dlažbě. Pokud je podvozek v pořádku, bude Nubira komfortní i dnes. Pohodlí ovšem snižuje kvalita interiéru a také trochu horší odhlučnění auta.
Provozní náklady




Starší ojetina je sice levná na pořízení, provozními náklady se ovšem může vyrovnat novějším vozům. Záleží na tom, v jakém konkrétním stavu Nubira bude. Náhradní díly nejsou nijak zásadně drahé, ovšem je možné, že vůz bude vyžadovat jejich větší přísun.