




Proč koupit |
---|
Atraktivní design Prostorný a povedený interiér Živé a úsporné motory Příznivé ceny |

O vozidle
Výbava




Oproti předchozí generaci se vylepšily možnosti výbavy Sandera. V základu je obsažena až překvapivá várka airbagů. Vzhledem k cenové politice výrobce by pak neměl být problém sehnat vůz vybavený klimatizací, která v základu chybí.
Design




Dacia se už první generací Sandera odpoutala od výhradně účelného designu svých vozů a druhá generace je v tomto ohledu dalším výrazným posunem kupředu. Na levné auto Sandero na první pohled určitě nevypadá, podstatně povedenější je také interiér. Celkově je tak Sandero překvapivě elegantním autem.
Spotřeba




Ani v druhé generaci to Dacia se šíří nabídky pohonných jednotek nepřehání. Motory jsou opět celkem čtyři, dva benzinové a dva diesely. Diesely jsou pochopitelně podstatně úspornější, avšak benzinové motory na tom nejsou o mnoho hůře, takže spotřebu lze u všech hodnotit velmi kladně.
Jízdní vlastnosti




Podvozek Sandera druhé generace má sice opět jednoduchou konstrukci, inženýrům se však tentokrát podařilo dosáhnout přece jen lepšího pocitu z jízdy. Sandero tak sice nemá na špičku, avšak auto je docela dobře čitelné a nezáludné. Řízení je vcelku komunikativní a přesné.
Bezpečnost




Druhá generace Sandera si v nárazových testech Euro NCAP z kraje roku 2013 vysloužila vcelku standardní skóre čtyř hvězdiček. Přitom k lepšímu výsledku by vůz potřeboval především přidat v oblasti bezpečnostní výbavy, což je u levného vozu pochopitelný ústupek. Přitom třeba o airbagy není vůz ochuzen, i nejlevnější provedení jich má rovnou celou sadu, krom čelních jsou tu i boční, které chrání hlavu a hrudník.
Praktičnost




Vzhledem k tomu, že se rozměry oproti předchozí generaci změnily minimálně a stejně tak se nic nezměnilo na koncepci auta, zůstává prostornost vozu na shodné úrovni jako u první verze. To není kritika, Sandero má dostatek místa pro cestující a zavazadlový prostor s objemem 320 litrů je v dané kategorii také dost nadstandardní.
Komfort




Velmi podobný jako v předchozí generaci zůstává i jízdní komfort. Podvozek je opět naladěn vcelku měkce, sedadla mají jen základní boční vedení, jsou však pohodlná. Opět platí, že se šetřilo na odhlučnění, ovšem modernější, kultivovanější motory se neprojevují zvukově tolik jako u předchozího provedení.
Provozní náklady




I když může mít nové Sandero lepší výbavu než první generace, zůstala zachována celková jednoduchost konstrukce automobilu. To v kombinaci s úspornými motory znamená nízké provozní náklady vozu, které jsou navíc podpořeny nízkými cenami náhradních dílů a servisních úkonů.