Proč koupit |
---|
Sympatický vzhled Drsnější zvýšená verze Stepway Prostorný interiér Příznivé ceny Komfortní podvozek |
O vozidle
Výbava
Výbava Sandera je veskrze základní, pokud například hledáte vůz s klimatizací, je nutné mezi ojetinami pečlivěji vybírat. Ani nejlépe vybavené vozy přitom nemohou mít kdovíjak dobrou výbavu. I ta bezpečnostní je většinou jen velmi základní.
Design
Dacia Sandero je modelem, který v roce 2008 nastartoval změnu v přístupu rumunské automobilky k designu. Jeho tvary jsou podstatně lákavější než u Loganu a trochu zakrývají jinak přísně účelné zaměření automobilu. Lákavěji vypadá provedení Stepway. V interiéru je však vše při starém, včetně použitých materiálů.
Spotřeba
Pod kapotou Sandera můžeme potkat jeden ze čtveřice maloobjemových motorů. Největší je benzinová šestnáctistovka a i ta je vzhledem k relativně nízké hmotnosti auta vcelku úsporná. Turbodiesely dovedou být ještě podstatně úspornější než benzinové motory, ovšem jsou méně kultivované.
Jízdní vlastnosti
Jednoduchý podvozek Sandera rozhodně nepřináší žádné skvělé řidičské zážitky, obzvláště to platí pro zvýšenou verzi Stepway. V zatáčkách není Sandero záludné, ovšem celkově jde spíš o to, že řidič nemá mnoho informací o dění pod koly. Řízení je nepřesné a nekomunikativní, brzdy a řazení trochu tupé.
Bezpečnost
V bariérových nárazových testech organizace Euro NCAP získala Dacia Sandero v roce 2008 trojici hvězdiček. Vzhledem k jednodušší konstrukci vozu to nepřekvapí, je však nutné s tím počítat. Ostatně, bezpečnostní výbava vozu je také jenom základní.
Praktičnost
Co Sandero ztrácí v oblasti jízdních vlastností nebo bezpečí, získává v praktičnosti. Předně můžeme kladně hodnotit, že jde o jednoduchý a nenáročný automobil, u kterého se nemusí příliš hledět na případné drobnější poškození zevnějšku i interiéru vozu. V interiéru je docela dost místa a zavazadlový prostor má na čtyřmetrový automobil velmi nadprůměrný objem 320 litrů.
Komfort
Jízdní vlastnosti Sandera nejsou nic moc, auto to alespoň vynahrazuje pohodlným naladěním podvozku, který zvládne dobře žehlit i velké nerovnosti českých silnic. Ovšem toto žehlení bude doprovázeno výrazným zvukovým doprovodem. Odhlučnění auta je minimální, hlučné jsou motory, podvozek a slyšet je i aerodynamický svist.
Provozní náklady
Sandero je konstrukčně jednoduchý automobil, který sice netrhá rekordy ve statistikách spolehlivosti, i přesto je však jeho provoz levný. Spotřeba motorů je nízká, případné servisní úkony jednoduché a levné a totéž platí o samotných náhradních dílech.