Proč koupit |
---|
Atraktivní design
Výborná výbava
Komfortní a kvalitně zpracovaný interiér
Velký zavazadlový prostor |
O vozidle
Citroën DS5 je třetím modelem prémiovější řady modelů francouzské automobilky. Podobně jako menší DS4 a DS3 tu citroën vsadil na velmi zajímavé až extravagantní tvary, které nemají v ostatní automobilové produkci obdoby. DS5 je opět dynamický, ale především vizuálně velmi zajímavý automobil, na kterém vás bude bavit objevovat o obdivovat jeho nápadité a elegantní detaily. Prozatím největší zástupce řady DS stojí velikostně i vizuálně na pomezí nižší střední a střední třídy, celkově je to velmi netradiční automobil, který je poměrně těžké zařadit do některé z fungujících škatulek. Technika pochází ze třídy kompaktní, DS5 přitom neklade důraz na velikost vnitřního prostoru, na druhou stranu zavazadlový prostor je na kompaktní model poměrně velkorysý. Atraktivní zevnějšek má oporu i ve velmi atraktivním interiéru. DS5 je už na první pohled nejluxusnější a nejlépe provedený citroën současnosti. Řešení palubní desky budete obdivovat dlouho a některé detaily se jen tak neokoukají, DS5 působí opravdu luxusně a bohatá je také výbava vozu. Cestující vpředu jsou tu středem veškerého dění, sedí v opravdu komfortních sedadlech a mají dostatek místa. Vzadu je prostor na danou velikost automobilu lehce podprůměrný, ani největší zástupce třídy DS není vyloženě rodinným automobilem. Řidič se u DS5 bude muset vypořádat s jednou nepříjemností – auto je vcelku mohutné a řidič je tu trochu utopený, takže přehled o tom, kde končí a začíná karoserie je opravdu špatný, navíc se příliš dobře neodhaduje ani šířka vozu. Pokud máte potíže při parkování s menšími vozy, DS5 není tím pravým autem pro vás.
Jízdně DS5 také trochu zaostává za svým prémiovým slibem, když opět záleží na tom, jakou optikou se na něj díváme. Rozhodně není DS5 tak komfortní a kultivovaný jako vozy střední třídy, většinu produkce v nižší střední, s výjimkou špičky, ovšem překoná. Jízdní vlastnosti jsou solidní, jízdní komfort také, ovšem technika pocházející například z C4 tu má svá omezení a tak především zadní náprava přenáší více rázů a v zatáčkách znervózní dříve než u prémiové konkurence. Velmi dobré je naopak odhlučnění, které pohodu na palubě výrazně vylepšuje.
Pochvalu zaslouží také výběr pohonných jednotek. Jak je obvyklé, u luxusnějších modelů citroën vynechává zbytečně slabé motory a základem tu tak je rovnou přeplňovaná šestnáctistovka THP s výkonem 115 kW, ovšem kombinovaná s automatickou převodovkou. Jde o automat od aisinu, který nestačí na nejmodernější převodovky především ve spotřebě, ale standardně úsporný motor dovede apetit celkem zkrotit. Silnější provedení THP 200 s výkonem 147 kW už má manuální převodovku a je tak dynamické a přitom spotřeba paliva zůstává v příznivých mezích. Vznětovým základem je provedení 1.6 e-HDI s výkonem 84 kW. V tomto případě není DS5 žádný sprinter, ale dovede být velmi úsporný. Nezvyklou záležitostí je ovšem robotizovaná převodovka BMP6. Silnější motor 2.0 HDI lze kombinovat s manuální nebo automatickou převodovkou. S manuálem přináší výkon 120 kW solidní dynamiku a příjemně nízkou spotřebu paliva. Specialitou je pak hybridní provedení Hybrid4, které kombinuje dvoulitrový diesel pohánějící přední nápravu a elektromotor s výkonem 27 kW na zadní nápravě. Toto provedení má také vyspělejší podvozek s víceprvkovou zadní nápravou, takže přináší vylepšený jízdní komfort a agilnější jízdní vlastnosti.
Výbava
DS5 je v současnosti nejluxusnějším a nejlépe vybaveným citroënem na trhu. Množství dostupné techniky se přinejmenším vyrovná i těm nejlepším kompaktním modelům prémiových značek, v tomto případě má navíc citroën často výraznou cenovou výhodu.
Design
Jestli něčím citroëny řady DS vynikají, tak je to opravdu originální a velmi povedený design. DS5 je toho asi nejlepším důkazem, auto vymykající se běžným třídám vypadá opravdu skvěle a mnohé detaily exteriéru i interiéru budete velmi dlouho obdivovat.
Spotřeba
Citroën DS5 je vybaven moderními pohonnými jednotkami s příznivou spotřebou paliva, což platí i pro benzínové agregáty. Výjimku tvoří snad jen provedení s automatickou převodovkou. Nejúspornější je pak hybridní provedení Hybrid4, které kombinuje pohon předních kol vznětovým agregátem a pohon zadních elektromotorem.
Jízdní vlastnosti
Technika podvozku Citroënu DS5 pochází z platformy střední třídy použité například v modelu C4. U většího typu tu tak podvozek naráží na své limity trochu dříve než v menších provedeních. Pokud toužíte po citroënu s opravdu špičkovými jízdními vlastnostmi, řešením je provedení Hybrid4, které má zadní víceprvkovou nápravu.
Bezpečnost
V nárazových testech Euro NCAP si Citroën DS5 opět vedl výtečně, stejně jako všichni ostatní zástupci luxusní řady DS. V roce 2011 získal vůz plné skóre pěti hvězdiček. Podílí se na tom jak velmi bohatá bezpečnostní výbava s šesticí airbagů.
Praktičnost
Ani DS5 nemá být praktickým vozem luxusnější řady. Automobil je sice prostornější než DS4, ovšem i tak je na zadních sedadlech místa jen průměrné množství. Zavazadlový prostor je ovšem podstatně praktičtější, pro náklad nabídne velmi solidních 468 litrů. DS5 je tak spíše ideálním cestovním vozem pro dvojici s aktivním stylem života.
Komfort
DS5 možná trochu překvapivě není králem jízdního komfortu, podvozek přeci jenom na rozbitých silnicích trochu znejistí. Je to dáno tužšími stabilizátory a jednodušší zadní nápravou. Velmi dobré je ovšem odhlučnění a velkou pochvalu si také zaslouží sedadla, která jsou pohodlná a poskytují výbornou oporu pro tělo.
Provozní náklady
Na rozdíl od vyloženě prémiových automobilů tradičních luxusních značek má Citroën DS4 výhodu ve stále nižších provozních a servisních nákladech. Technika vychází z běžných kompaktních citroënů, takže vyšší náklady budou založeny především na celkově výkonnějších motorech a složitější technice.