Proč koupit |
---|
Atraktivní design Komfortní a kvalitně zpracovaný interiér Dobré jízdní vlastnosti Výborné odhlučnění Úsporné motory |
O vozidle
Pod kapotou DS4 najdeme výhradně silnější agregáty, které jinak známe z běžného modelu C4. Základem tak je motor 1,6 VTi s výkonem 88 kW, který nebude patřit k brzdám provozu. Pro DS4 a její tužší a vcelku sportovně naladěný podvozek se ovšem více hodí přeplňované motory 1,6 THP. Slabší provedení se 120 kW je kombinováno s automatickou převodovkou, silnější se 147 kW přinese velmi zajímavé dynamické zážitky. Turbodiesely zastupuje provedení 1,6 e-HDI s 84 kW a buď ručně řazenou, nebo robotizovanou převodovkou. Dieselovým vrcholem je pak 2,0 HDI se 120 kW a manuální nebo automatickou převodovkou.
Výbava
Už běžný Citroën C4 patří ve své kategorii k velmi dobře vybaveným automobilům. Ovšem DS4 posunuje možnosti výbavy a kvalitu základního paketu ještě dále. Bohatá je jak bezpečnostní, tak komfortní výbava, ve které se může nacházet řada opravdu luxusních prvků.
Design
Design Citroënu DS4 je velmi originální a rozhodně si jej nespletete s žádným jiným vozem. Atraktivní zevnějšek má proporce nastaveny tak, aby DS4 vypadal opticky menší, než je. Nápadité linie se přenášejí také do interiéru a celkově je DS4 velmi pohledné auto, na které je radost se dívat i v něm jezdit.
Spotřeba
Pod kapotou DS4 najdeme vzhledem k zaměření vozu jenom silnější motory z nabídky běžného kompaktního hatchbacku C4. Jde však o moderní pohonné jednotky, které mají vzhledem k výkonu vesměs velmi příznivou spotřebu paliva. Nejúspornější jsou pochopitelně vznětová provedení, ale ani u benzinových variant není nutné se obávat přehnaných nároků na palivo.
Jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti DS4 byly oproti běžnému C4 vylepšeny především tím, že byl trochu přepracován podvozek. Ten je nyní tužší a dovoluje i ostřejší jízdu, k výborné přilnavosti přispívají i větší kola. Řízení i řazení jsou rovněž dobré, byť k vyloženě sportovnímu charakteru jim něco chybí. Na druhou stranu, DS4 vyloženě sportovní být nemá.
Bezpečnost
Konstrukce v základu shodná s běžným C4 a ještě větší důraz na luxus znamenají i vysokou úroveň bezpečnosti. DS4 má ještě bohatší bezpečnostní výbavu a v nárazových testech Euro NCAP si v roce 2011 vysloužil plný počet pěti hvězdiček.
Praktičnost
Tvary karoserie DS4 jsou méně praktické než u klasického C4, modelu to ovšem nelze vytýkat. DS4 je stylovější a sportovnější automobil s trochu jiným zaměřením. Kdo chce co nejvíce prostoru, zvolí C4, kdo žádá stylovější vůz, musí u DS4 trochu praktičnosti obětovat. Hodnota objemu zavazadlového prostoru 385 litrů je ovšem velmi solidní.
Komfort
Přitvrzený podvozek znamená určité snížení jízdního komfortu. Na kvalitních vozovkách si DS4 vede překvapivě dobře, ovšem rozbité cesty znamenají trochu nervóznější projev podvozku a horší tlumení rázů od nerovností.
Provozní náklady
Ačkoli je DS4 vozem s luxusnějším zaměřením, jeho základní technika zůstává v podstatě mainstreamová, což znamená i rozumné provozní náklady. Oproti běžnému C4 tak budou rozdíly jen velmi malé a dané především od základu výkonnějšími motory.