Proč koupit |
---|
Velký vnitřní prostor Velká variabilita Až osm plnohodnotných míst Vysoký komfort |
O vozidle
Výbava
Velká MPV koncernů PSA a Fiat mají také dobrou výbavu. A to už od základních verzí, ostatně ve své době to rozhodně nebyly levné automobily. Základem výbavy tak je například duální automatická klimatizace, palubní počítač a další vymoženosti. Vyšší výbavy pak přidávají i některé luxusnější prvky.
Design
Velká MPV koncernů Fiat a PSA se od sebe vzhledem liší pouze maskou chladiče. Design je elegantní a na danou třídu stále rozumně moderní. Originálně je proveden i praktický interiér, ve kterém ovšem řidič nemusí ocenit přístrojovou kapličku umístěnou uprostřed palubní desky.
Spotřeba
Zážehové motory se u Citroënu C8 a jeho sourozenců vyznačují v praxi vysokou spotřebou paliva, obzvláště to platí pro třílitrový šestiválec. To turbodiesely jsou na tom výrazně lépe, obzvláště silnější motor 2,2 HDi se může chlubit výborným poměrem spotřeby a dynamiky.
Jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti Citroënu C8 nejsou ničím překvapivé. Auto je zaměřeno především na cestovní komfort, v zatáčkách dochází k výraznějšímu náklonu a držení stopy není příliš dobré. Při klidné jízdě však může vadit jen hodně odtažité přeposilované řízení a méně přesné řazení.
Bezpečnost
Nárazové testy Euro NCAP absolvoval ze čtveřice modelů Peugeot 807. Jeho hodnocení se ovšem přenáší i na jeho sourozence, tedy i Citroën C8. Velké MPV nejprve testy prošlo v roce 2002 se ziskem čtyř hvězdiček, o rok později si Peugeot 807 testy zopakoval a čtveřici modelů vysloužil pětihvězdičkové hodnocení. Eurovany se tak staly prvními velkými MPV, která se mohou takovým výsledkem chlubit, a dodnes tak patří k solidně bezpečným vozům.
Praktičnost
Krom dobrého bezpečí pro posádku se může Citroën C8 a jeho sesterské modely chlubit vysokou mírou praktičnosti. Začíná to prostorným interiérem, který nabídne až 8 plnohodnotných míst dospělým cestujícím, pokračuje přes posuvné zadní dveře, které usnadňují nastupování, a končí u vysoké variability uspořádání. Navíc si sedadla zaslouží zvláštní pochvalu za nabízené pohodlí. S třetí řadou sedadel pojme velké MPV jen 225 litrů zavazadel, pokud je tato řada vyjmuta, vejde se sem ohromných 830 litrů nákladu.
Komfort
Citroën C8 a jeho sourozenci se mohou pochlubit opravdu špičkovým jízdním komfortem. Odpružení je měkce naladěno a podvozek zvládá výborně filtrovat nerovnosti našich vozovek. Velmi pohodlná jsou také sedadla, která poskytnou skvělé pohodlí všem osmi cestujícím.
Provozní náklady
Ačkoli se eurovany řadí v rámci své třídy k průměrně spolehlivým vozům, je potřeba počítat s vyššími provozními náklady. Spotřeba vozů už docela roste, a i když vznětové motory umějí s palivem šetřit, je spotřeba vyšší než u běžných vozů. Servis velkých minivanů se také oproti obyčejným autům trochu prodraží.