




Proč koupit |
---|
Příznivé ceny Skvělý jízdní komfort Velkorysá a pohodlná sedadla Velký vnitřní prostor Výborné odhlučnění Originální a majestátní design |

O vozidle
O pohon C6 se starají především vznětové motory. Nejslabší provedení 2,2 HDI má 125 kW a je sotva důstojnou motorizací. K charakteru auta výborně pasují především vznětové šestiválce, například 2,7 HDI se 150 kW. Ten má síly dostatek a přitom dovede držet spotřebu v rozumných mezích, byť po městě jsou nároky na palivo přece jenom vyšší. Nejsilnějším dieselem je třílitr HDI se slušným výkonem 177 kW, který se rozhodně neunaví ani při dlouhých dálničních sprintech. Třílitrový benzinový motor se 155 kW také není špatnou volbou, avšak vzhledem k tomu, že i turbodiesely jsou špičkově utlumeny, nepřináší mnoho akustického komfortu navíc, přitom spotřeba je pochopitelně vyšší.
Výbava




Z hlediska výbavy toho lze C6 také vytýkat jen velmi málo, auto je k sehnání s celou řadou komfortních prvků a prvků bezpečnostní výbavy. K dispozici je i řada jízdních asistentů. Přesto samozřejmě můžeme v soudobé produkci najít i vybavenější vozy, na druhou stranu bude jejich cenovka nejspíš podstatně vyšší.
Design




Originálnější reprezentativní sedan než Citroën C6 budete hledat asi jen velmi těžko. Design auta je jeho nespornou předností, vůz působí nadčasově, originálně a přitom také velmi luxusně. C6 má vlastně image mnohem dražšího auta, než jakým ve skutečnosti je, a v případě ojetého vozu to platí dvojnásob. I interiér působí vesměs velmi luxusně, byť některé detaily pocházejí z běžné produkce.
Spotřeba




S turbodieselovými jednotkami není Citroën C6 vyloženě žravým vozem, ovšem u téměř pětimetrové dvoutunové limuzíny nemůžeme očekávat extrémně úsporný provoz. Především ve městě mohou být nároky na palivo opravdu vysoké. Na dlouhých cestách lze i u šestiválcových turbodieselů držet průměr dlouhodobě hluboko pod deseti litry.
Jízdní vlastnosti




Citroën C6 je vůz zaměřený především na jízdní komfort, přesto zaslouží jeho podvozek pochvalu. Vůz rozhodně nepůsobí nejistým dojmem, byť řidiče svým charakterem nabádá spíše k rozvážné a poklidnější jízdě, v kritických okamžicích podvozek není nijak záludný. Počítat je potřeba s výraznou nedotáčivostí.
Bezpečnost




Velký sedan od Citroënu se může pyšnit i vysokou úrovní bezpečí. Citroën si dal na této oblasti záležet a v nárazových testech Euro NCAP automobil získal v roce 2005 poměrně suverénně plný počet pěti hvězdiček. Kvalitní konstrukci tu doplňuje výborná bezpečnostní výbava, ve které nechybí množství airbagů včetně toho kolenního u řidiče. Chodce tu premiérově chránila aktivní kapota, která není samozřejmostí ani u mnohých nejnovějších vozů vyšších tříd.
Praktičnost




Praktická stránka C6 se dá brát ze dvou pohledů. Pokud se budeme dívat do zavazadlového prostoru, velkou pochvalu Citroën nezíská. Pouhých 411 litrů není na takto velký vůz mnoho, na druhou stranu je vstupní otvor velkorysý a tvar zavazadelníku pravidelný. V interiéru je ovšem místa více než dost a navíc tu nechybí množství odkládacích míst, včetně příjemných uzavíratelných schránek.
Komfort




Jízdní komfort Citroënu C6 patří k tomu nejlepšímu, co za dané peníze vůbec můžete získat. Zásluhu na tom má především pneumatické odpružení, které opravdu filtruje nerovnosti téměř dokonale, auto nerozhodí ani zpomalovací prahy. Komfort zvyšuje i dostatek místa a celkové provedení interiéru, pochvalu zaslouží i odhlučnění, ani nezahřáté diesely se v interiéru zvukově nijak výrazně neprojevují.
Provozní náklady




Provozní náklady Citroënu C6 patří k trochu vyšším, ať už z hlediska spotřeby, nebo servisních nákladů. Velký vůz se spoustou techniky vyžaduje pečlivější a pravidelnější údržbu, náhradní díly svou cenou mnohdy odpovídají prémiovým německým sedanům. Pozor je potřeba si dát na stav filtrů pevných částic, pravidelně je po 200 000 kilometrech nutné měnit hydraulické členy odpružení, to však není přehnaně nákladná záležitost.