




Proč koupit |
---|
Líbivý design Parádní interiér Dobrá výbava Příznivé ceny Jízdní komfort |

O vozidle
Druhá generace Citroënu C3 se objevila v roce 2009 a už tak hezký a nápaditý design předchozího provedení posunula ještě o stupínek výše. Auto vypadá opravdu moderně a svěže, specialitou je panoramatické čelní okno, které lze získat za příplatek. To nejenže se projeví pozitivně na vzhledu auta, ale také vylepšuje výhled ve městě – například na semafory. Auto se oproti předchozí generaci posunulo kvalitativně o notný kus dopředu, nejvýraznější je to v interiéru. Ten má opět moderní pojetí, ovšem laciné materiály jsou ty tam a třeba parádní volant by mohl C3 závidět nejeden vůz o několik kategorií výše. Celkově opravdu působí interiér atraktivním a hodnotným dojmem. Když k tomu navíc připočítáme dobrou výbavu a ergonomii, je to opravdu příjemné místo k pobytu.
Jízdní vlastnosti auta také doznaly zlepšení, ovšem při nejlepší vůli je můžeme označit za průměrné. Nedotáčivost se dostavuje velmi brzy, podvozek je trochu nejistý a řízení odtažité a přeposilované. C3 tak opět nabádá spíše ke klidné jízdě, což je ovšem to, v čem pro změnu Citroëny excelují. Jen řazení by mohlo být snazší. Základní pohonnou jednotkou je opět motor 1,1 litru se 44 kW. Vzhledem k tomu, že si mezigeneračně základní provedení zachovalo stejnou pohotovostní hmotnost, projev agregátu je tu v podstatě stejný. Opět však platí, že se hodí maximálně do městského provozu. Čtrnáctistovka je tu v provedení s 54 kW, což také není mnoho, lepší je verze VTi s výkonem 72 kW, která s autem dovede opravdu velmi dobře cvičit. Ovšem při využívání její dynamiky už trochu roste spotřeba. Nejsilnějším benzinovým motorem je 1.6 VTi s výkonem 88 kW, což už je na malý Citroën s komfortním podvozkem možná trochu zbytečná porce, přední kola tak mívají potíže s trakcí. Diesely tu zastupuje 1.4 HDi s 50 kW a šestnáctistovka s výkonem 66 kW. Zkraje roku 2013 se objevil facelift modelu, který přinesl lehké změny nejen v designu, ale také pod kapotou. Základem je litrový motor VTi s výkonem 50 kW, druhým stupněm pak 1.2 VTi se solidními 60 kW. Čtrnáctistovky VTi i HDi zůstávají na svém, stejně jako benzinová šestnáctistovka. To motor 1.6 HDi posílil na 68 kW.
Výbava




Už první generace C3 patřila k velmi dobře vybaveným vozům své třídy a ta druhá v tomto trendu zcela jasně pokračuje. Opět nechybí třeba čtveřice airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken i zrcátek, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a řada dalších příjemností. Už druhý stupeň výbavy pak přinese třeba i tempomat a manuální klimatizaci. O dobře vybavená auta není na trhu ojetých vozů nouze.
Design




Druhá generace C3 se chlubí opravdu líbivým designem s moderním a svěžím pojetím. Snad ještě lépe než zevnějšek vozu je na tom jeho interiér, na kterém estéti značky zapracovali zdaleka nejvíce. C3 tak rozhodně zvenku ani zevnitř nepůsobí fádním dojmem, přitom zároveň nebudí rozpaky a kontroverze.
Spotřeba




I u nové generace C3 platí, že motory pod jeho kapotou nemají přehnaný apetit, ovšem silnější zážehové jednotky přece jenom při využívání potenciálu motoru spotřebují benzinu trochu více. Dieselová provedení dovedou být opět příkladně úsporná.
Jízdní vlastnosti




Ačkoli byly jízdní vlastnosti C3 vylepšeny, nezaznamenaly takový pokrok jako kvalita interiéru vozu. A tak stále platí, že je malý Citroën vhodný ke klidné jízdě, dynamické choutky a dovádění v zatáčkách autu nesvědčí už jen kvůli brzy přicházející nedotáčivosti a celkově trochu nejistě působícímu podvozku.
Bezpečnost




C3 ukazuje, jak mohou mezigeneračně vzrůst nároky na bezpečnost vozů. Stejně jako předchozí verze i nový model totiž získal v nárazových testech Euro NCAP čtyři hvězdičky, a to i přes výrazně robustnější konstrukci, která místy trochu omezila prostor pro cestující. Na druhou stranu od předchůdce si auto vzalo velmi dobrou bezpečnostní výbavu.
Praktičnost




S novou generací C3 se trochu překvapivě snížila praktičnost vozu. Důvodem je trochu stísněnější prostor na zadních sedadlech, na vině je především hodně se svažující střecha. Zavazadlový prostor má objem 300 litrů, což je v dané třídě nadprůměr, ale oproti první generaci modelu jde o mírný pokles.
Komfort




U Citroënu se technikům podařilo vyladit podvozek malého auta do opravdu komfortní podoby. Jak jen to vzhledem k velikosti vozu jde, přes nerovnosti se C3 přenáší plavně a dobře tlumí nešvary našich silnic. K celkovému komfortu přispívá i dobrá výbava auta a také opravdu elegantní a hodnotné provedení interiéru.
Provozní náklady




U nové C3 by měla oproti předchozímu modelu stoupnout spolehlivost, takže návštěvy servisu už nebudou tak často potřeba. I samotné zpracování vozu budí větší důvěru. Spotřeba motorů zůstává v rozumných mezích, takže provozní náklady jsou vcelku příznivé.