Proč koupit |
---|
Obratnost
Dynamický vzhled
Verze i se silnými motory
Úsporný provoz |
O vozidle
Citroën C2 nahradil společně s větším modelem C3 typ Saxo. Zatímco C3 je prostornějším autem, C2 se s trojicí dveří a délkou jen lehce přes 3,6 metru řadí do kategorie opravdových supermini – tedy těch nejmenších vozů na trhu. C2 je ovšem přece jenom o něco větší než v Kolíně vyráběný typ C1, uvedený na trh o několik let později. Obě auta se po nějakou dobu nabízela současně, ovšem nakonec byl C2 vyřazen z nabídky. Dnes je to vůz, který zvolí především dynamičtěji smýšlející mladí řidiči, kteří nechtějí za své první auto utrácet příliš mnoho peněz. Právě design je totiž vcelku neobvyklý a originální, C2 se mezi malými vozy rozhodně neztratí. Výhradně třídveřová karoserie příliš neusnadňuje nastupování dozadu, cestující tu však mají místa překvapivě docela dostatek. Mírně ovšem trpí zavazadlový prostor, i když ani tady není situace úplně kritická. Základní objem 164 litrů je sice miniaturní, ale zadní dvojice sedadel je posuvná, takže objem lze zvětšit na 225 litrů. Sklopením sedadel pak získáte solidních 880 litrů. Přístup do zavazadlového prostoru je přitom v dané kategorii hodně netypický a i přes vcelku malý vstupní otvor vlastně hodně praktický. Víko je totiž dvojdílné, jedna část se vyklápí nahoru, druhá se pak sklápí dolů (ne však do roviny s podlahou). Spodní díl má nosnost 100 kilogramů, takže na něm lze třeba i sedět, rozhodně není nutné se bát sem odložit těžký nákup. Jeho nakládání do zavazadlového prostoru to výrazně ulehčí.
Pod kapotou C2 najdeme i motory, které mohou odpovídat jeho dynamickému vzezření. Jen je lepší vynechat robotickou převodovku SensoDrive, která řadí dost necitlivě, s velkým škubáním a přitom ještě pomalu. Základem je motor 1,1 litru s výkonem 44 kW, který pro pohon malého auta pro městské použití docela stačí. Krásným ideálem je potom čtrnáctistovka s výkonem 55 kW. I proto překvapí, že Citroën nabízel i podstatně silnější jednotky. Například čtrnáctistovka v šestnáctiventilovém provedení má výkon solidních 66 kW, což už s lehkým autíčkem dobře cvičí. Vrcholem jsou pak motory 1,6 litru v provedeních VTR a VTS. Slabší, osmiventilový, má výkon 81 kW, silnější šestnáctiventil pak rovných 90 kW. Tím ovšem nabídka zdaleka nekončí – pod kapotou můžeme najít i turbodiesely, které se však zdají pro pohon malého a s benzinovými motory úsporného auta vcelku zbytečné. Čtrnáctistovka HDI dává výkon 50 kW, šestnáctistovka je pak vyladěna na 80 kW, což je u takto malého vozu opravdu hodně neobvyklé. Oba diesely i silnější benzinové motory jsou ovšem na trhu ojetých vozů vcelku vzácností.
Výbava




Výbava Citroënu C2 může být na poměry minivozů až nezvykle bohatá, pak je ovšem potřeba počítat i s vyšší cenou ojetého kousku. Častěji se však setkáme se základnějšími provedeními, která svou výbavou tolik nepřekvapí.
Design




U malých vozů se výrobci častěji pouštějí do různých tvarových experimentů a originálních řešení. Platí to i pro Citroën C2, který dostal dynamické a originální linky, které přitom nepůsobí prvoplánovitě. Je to jednoduše atraktivní malé auto, které dodnes vypadá velmi dobře.
Spotřeba




U Citroënu C2 překvapí na takto malý vůz opravdu široká nabídka pohonných jednotek. Už základní motor má pro pohon minivozu dostatek síly, odvděčí se především nízkou spotřebou. Ta ovšem není nijak přehnaná ani u nejsilnějších variant. I proto se často nesetkáme s velmi úspornými turbodiesely. Ty byly totiž drahé a reálná úspora paliva není tak výrazná jako u větších aut.
Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti C2 sice nepatří na špičku třídy, ale lze je považovat za dobré. Auto je hravé a jeho chování dobře čitelné, verze VTR a VTS k tomu přidávají i tužší naladění, které dovolí ostrou jízdu.
Bezpečnost




V bariérových testech Euro NCAP získal Citroën C2 krátce po svém uvedení v roce 2003 solidní skóre čtyř hvězdiček. Pochopitelně z dnešního hlediska tento malý automobil se spíše základní bezpečnostní výbavou neplní nejvyšší nároky, ale ochrana je vcelku dobrá.
Praktičnost




Při koupi C2 je nutné si uvědomit, že jde o vůz především pro jednoho až dva cestující. Dozadu se vejdou na samostatnou dvojici sedadel další dva, avšak pohodlí tu mnoho nenajdou. Zavazadlový prostor pojme od 164 do 225 litrů nákladu, to podle toho, jak budou zadní posuvná sedadla posunuta vpřed. Překvapí praktické dvojité víko zavazadlového prostoru, které usnadní nakládání zavazadel a lze na něm třeba i sedět.
Komfort




Malé autíčko dovede nabídnout i solidní cestovní komfort. Krom dobrého podvozku a solidní nabídky místa pro cestující je to i díky docela bohatým možnostem výbavy. Za to vše vděčí C2 svému technickému původu ve větším C3, od kterého vymoženosti auto přebírá.
Provozní náklady




Citroën C2 je malý automobil s jednoduchou technikou. Spotřeba motorů je ve většině případů příznivá, celkové provozní náklady většinou taktéž. A to i přesto, že C2 nepatří mezi zrovna spolehlivé vozy. Je však nutné pamatovat na to, že také nepatří mezi běžná auta, takže shánění některých dílů může chvíli trvat.