OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Citroën C-Elysée (2012–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Dobrý vnitřní prostor

Velký zavazadlový prostor

Slušný jízdní komfort

Zajímavé ceny

O vozidle

Citroën C-Elysée je kompaktní sedan, který klade velký důraz na příznivou cenu. Je to dvojče Peugeotu 301 a na trhu soupeří s podobně zaměřenými sedany, jako je například Fiat Linea a částečně i Dacia Logan, která se ve své druhé generaci vyšvihla k přece jen vyspělejší technice. Mnozí za soupeře C-Elysée mohou považovat i dvojici Škoda Rapid a Seat Toledo, to jsou ovšem technicky propracovanější vozy s přece jenom o trochu vyšší cenou. C-Elysée je opravdu jednoduchý a základní dopravní prostředek, který klade důraz především na dostatek prostoru pro posádku i zavazadla a slušný jízdní komfort. Na všem ostatním se tu ovšem docela viditelně šetřilo, třeba odhlučnění auta je jen základní a jízdní vlastnosti vyhoví jen málo náročným motoristům. Ani výbava není kdovíjak bohatá.

C-Elysée může na první pohled zaujmout docela povedeným designem s atraktivně řešenou, lehce zamračenou přídí. Není to designově nejvyváženější sedan na trhu, ale v rámci kategorie levných modelů si vede velmi dobře. Po otevření dveří na posádku dýchne jednodušší atmosféra interiéru. Ten je docela strohý, detaily jsou řešeny především jednoduše a levně, ne vždy však dobře z hlediska ergonomie. Na moderní funkce a vymoženosti lze rovnou zapomenout, například ani elektrické stahování oken nemá automatickou funkci. Kdo toto oželí, bude odměněn velkou dávkou vnitřního prostoru. I přesto, že na délku měří vůz jen něco přes 4,4 metru, posádka tu má dostatek prostoru jako v mnohem větších vozech. A to se prosím nešetřilo ani na místu pro zavazadla, do stupňovité zádi se vejde velmi solidních 506 litrů nákladu. Jenže tvar zavazadelníku je dost nepravidelný a přístup do něj je kvůli víku omezený.

Řízení C-Elysée není kdovíjaký řidičský zážitek. Dlouhý rozvor a jednoduché komponenty například znamenají, že do zatáček se vůz skládá velmi postupně, zadní náprava může odskakovat i při zcela běžných rychlostech a směrová stabilita na dálnici také za mnoho nestojí, vůz je náchylný na boční vítr. Především na dálnici pak vynikne jen základní odhlučnění auta, hluk je slyšet od pneumatik, od motoru i od proudícího vzduchu.

Motorizace odpovídají zaměření vozu. Základem je jednoduchá, ale moderní tříválcová dvanáctistovka. Vzhledem k jednoduché konstrukci auta, a tedy nízké hmotnosti je motor s výkonem 53 kW pro účely vozu vcelku dostatečný, pochopitelně jen ovšem pro rozvážnou jízdu. Silnější motorizací je zážehová šestnáctistovka s výkonem 85 kW, ke které lze přikoupit čtyřstupňovou automatickou převodovku. Jediným vznětovým motorem v nabídce je turbodiesel 1,6 HDI s výkonem 68 kW.

Výbava

Výbava C-Elysée je veskrze základní, u nejlevnějšího modelu najdeme čtveřici airbagů, posilovač řízení, rezervu, jednoduchý palubní počítač, ale třeba i centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické stahování čelních oken a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Design

Citroën C-Elysée je kompaktní sedan, který se sice neubránil pocitu mohutné zádě, ale na svou cenovou hladinu působí celkově elegantním dojmem. Povedená je především čelní maska s mírně zamračeným výrazem. Interiér je stejně jako exteriér relativně jednoduchý.

Spotřeba

C-Elysée je jednoduchý a lehký automobil se vcelku jednoduchými motory. Moderní tříválec 1,2 litru dovede být příjemně úsporný, šestnáctistovka je z trochu starší školy a je náchylnější na zacházení, ale ani její spotřeba není nijak astronomická a dá se držet pod osmi litry na 100 kilometrů. Velmi úsporný dovede být turbodiesel, ten ovšem pod kapotou modelu najdeme jen málokdy.

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti jsou jedním z největších nedostatků C-Elysée. Dlouhý rozvor a jednoduché komponenty například znamenají, že do zatáček se vůz skládá velmi postupně, zadní náprava může odskakovat i při zcela běžných rychlostech a směrová stabilita na dálnici také za mnoho nestojí, vůz je náchylný na boční vítr.

Bezpečnost

Mezi moderními automobily se nemůže Citroën C-Elysée chlubit zrovna dobrou bezpečností. Zisk tří hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP je v současné době podprůměrná hodnota. Částečně je sice dána absencí všemožných elektronických pomocníků, avšak ani samotná ochrana posádky není kdovíjak špičková. Oproti mnohaletým ojetinám s rozličným technickým stavem je ovšem zánovní C-Elysée mnohem bezpečnější vůz.

Praktičnost

Ve své kategorii patří Citroën C-Elysée k praktickým automobilům, byť je to jen sedan se stupňovitou zádí. Přístup do zavazadelníku je ale jediným omezujícím faktorem, jeho objem 506 litrů i vnitřní prostor pro posádku jsou ovšem v dané třídě špičkovými hodnotami.

Komfort

Měkce naladěný podvozek s plavným chováním přispívá k dobrému cestovnímu komfortu, podobně jako dostatek vnitřního prostoru. Jenže sedadla jako taková by mohla být pohodlnější a komfort také snižuje nevalné odhlučnění.

Provozní náklady

C-Elysée je mladý vůz, který bude ještě několik let vyžadovat jen základní údržbu. A ani potom nebudou provozní náklady nijak vysoké, technika je jednoduchá a ceny náhradních dílů i servisních úkonů mírné. Totéž platí o pojistkách a dalších výdajích. Motory jsou rovněž vcelku úsporné.

Citroen C-Elysee

Další vozy


Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

800 110 800


Momentálně je online 40 odborníků Volejte denně 7:00 - 21:00 Zavolejte mi
E-SHOP
Kupte svůj nový vůz,
rychle a jednoduše
ONLINE
  • Doprava zdarma
    Vůz Vám doručíme až domů
  • 14 dní na vrácení vozu
    Pohodlně a bezpečně, jasný původ i historie vozu
Nabídka vozů