




Proč koupit |
---|
Nízké ceny Skvělá manévrovatelnost Dobrý vnitřní prostor Úsporné motory Atraktivní design |

O vozidle
Druhá generace Chevroletu Spark znamená výrazný odklon od původní linie založené ještě Daewoo Matiz, jehož je vlastně Spark následníkem. Namísto co možná nejlevnějšího městského vozu se snaží Chevrolet nabídnout auto stylovější a s lepší výbavou. Určení do městské džungle však zůstává. Sparku vyráběnému od roku 2009 rozhodně nelze upřít atraktivní a dynamický design, povedená je především příď vozu. Stále však zůstává poměrně výrazně viditelná úzká stavba vozu. Ostatně, ani do druhé generace Sparku se dozadu tři cestující pohodlně neposadí, ačkoli je na to vůz homologován. Dvojice pasažérů se tu však bude cítit dobře, místa má dostatek v podélném směru i na výšku. Stěžovat si však mohou na horší výhled ze zadních oken, jejichž linie se výrazně zvedá a navíc tu místo zabírá ještě klika dveří. Co se zavazadlového prostoru týče, ten zůstal vlastně shodný a má objem 170 litrů. V kabině překvapí dobrá úroveň použitých materiálů i celkový design interiéru, zvláštností je však přístrojový štít, který kombinuje analogový rychloměr s digitálním štítem. Na velmi dobré úrovni je celkové zpracování vozu. Překvapí i dobrá bezpečnostní výbava a některé prvky standardního provedení.
Spark je i přes daleko lepší zpracování a výrazně vylepšenou výbavu nadále především městským vozem, který se vyznačuje velmi dobrou obratností. Mimo město se zlepšilo odhlučnění, avšak třeba pohonné jednotky už při dálničních sprintech ztrácejí dech. Základem je litrový motor o výkonu 50 kW. Ten by měl na lehké autíčko stačit, ovšem dlouhé zpřevodování jeho elán krotí a udržovat stabilně rychlost blízko dálničního limitu je s ním opravdu složité. Ve městě je však dostatečně svižný a úsporný. Mnoho nevylepší ani silnější agregát 1.2 s výkonem 60 kW. Ten přináší možnost opravdu bleskových startů na semaforu, v rychlostech nad 50 km/h však opět rozlet začíná brzdit dlouhé zpřevodování. Z hlediska dynamiky tak mezi malými vozy najdeme i zajímavější vozy.
Výbava




Druhá generace Chevroletu Spark přinesla výrazně vylepšenou výbavu, a to především v oblasti bezpečnosti. Šest airbagů tak příjemně překvapí. Jinak je v základu například výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio nebo klimatizaci musíme hledat ve vyšších stupních nebo je nutné za ně připlácet. Mezi ojetými vozy by však nemělo být obtížné takto vybavený vůz najít.
Design




Vzhled Chevroletu Spark je mladistvý a atraktivní, jde o vyloženě moderní vůz do městského provozu. Rozhodně jej tak nelze v městském provozu přehlédnout. Povedený je také design interiéru, tady překvapí i dobré materiály a zpracování.
Spotřeba




I druhý Chevrolet Spark je úsporný vůz. Jeho maloobjemové motory se ve městě cítí skvěle a jejich spotřeba se přitom drží jen lehce nad hranicí pěti litrů na 100 kilometrů. Platí to pro obě varianty, tedy litrový motor i dvanáctistovku.
Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti Sparku druhé generace doznaly výrazného vylepšení oproti prvnímu provedení, stabilita se zlepšila. I nadále ovšem platí, že náklony v zatáčkách jsou větší a na dálnici působí vůz nervózně. Ve městě si však není nač stěžovat.
Bezpečnost




Inženýři Chevroletu hodně zapracovali na bezpečnosti Sparku. V roce 2009 získal tento minivůz v nárazových testech Euro NCAP čtyři hvězdičky z pěti možných, od maximálního zisku jej přitom oddálila především požadovaná elektronická výbava (stabilizační systém je za příplatek). Proto můžeme mezi městskými vozy považovat Spark za opravdu bezpečný vůz.
Praktičnost




I druhý Spark je homologován jako pětimístný, pohodlně se v něm budou cítit maximálně čtyři cestující. Na vnitřní prostornosti se oproti předchozí generaci mnoho nezměnilo, dokazuje to i objem zavazadlového prostoru 170 litrů. Pro městské cestování je však ve voze místa dostatek.
Komfort




Spark druhé generace ke komfortně naladěnému podvozku, který dobře zvládá filtrovat nerovnosti městské dlažby, přidává i vcelku pohodlná sedadla. Čtveřice cestujících se tu bude cítit dobře, nabídka prostoru je dostatečná. Pozitivním dojmem bude působit samotný interiér a dobré je také jeho odhlučnění.
Provozní náklady




Z hlediska provozních nákladů je Chevrolet Spark druhé generace nadále velmi nenáročný vůz. Motory jsou úsporné, Chevrolet navíc na vůz nabízí i velkorysé záruční podmínky, dobrá by měla být spolehlivost. Navíc ceny servisních úkonů také rodinný rozpočet nezruinují.