




Proč koupit |
---|
Nízké ceny Přehledná karoserie Skvělá manévrovatelnost Dobrý vnitřní prostor Úsporné motory Levný provoz |

O vozidle
Chevrolet Spark patří k nejmenším a nejlevnějším vozům na našem trhu. Model uvedený na trh v roce 2005 je v podstatě pouze drobnou evolucí do té doby vyráběného Daewoo Matiz. Od něj přebírá design, který se proměnil pouze drobně, veselé kulaté světlomety tu byly nahrazeny méně nápaditými klasickými světly, která však mají lepší účinnost. Spark je opravdu obyčejný a základní malý automobil, určený především do městského provozu. Jeho zpracování nenadchne, podobně jako výbava, která bývá dost chudá. Jako jednoduchý dopravní prostředek však Spark poslouží perfektně, a to třeba i díky tomu, že na rozdíl od mnoha soupeřů ve třídě nejmenších vozů byl standardně dodáván v pětidveřovém provedení. Zavazadlový prostor o objemu 170 litrů nenadchne, je však vcelku obvyklý. Ve městě potěší přehledná karoserie a skvělá obratnost vozu, parkovat se Sparkem je radost. Pro pohyb až čtyř cestujících v městském provozu je Spark také překvapivě dost prostorný a potěší živým projevem motorů. Mimo město se však elán z vozu vytrácí a nastupují logické nedostatky. Spark je až nezvykle úzké auto, což má vliv na stabilitu ve vyšších rychlostech, také zatáčky je lepší projíždět obezřetně. Mimo město také narůstá aerodynamický hluk i hluk motorů. Pohonné jednotky jsou však příjemně úsporné a ve městě více než dostatečné. Celkově je Spark provozně hodně nenáročný vůz.
Pod kapotou může být jeden z dvojice motorů. Základem je tříválcová jednotka s velmi skromným objemem 0,8 litru o výkonu 38 kW. S tímto motorem je Spark opravdu snad výhradně městským vozem. Čtyřválec s objemem rovný jeden litr je dynamičtější a živější volbou, nabízí výkon 49 kW a pro příležitostné přesuny i mimo město s malým zatížením je dostačující. Připravit se však musíte na vcelku nepřesné řazení.
Výbava




Výbava Sparku je v podstatě opravdu základní, v nejlevnějších modelech najdeme pouze jeden airbag a přípravu pro autorádio, klimatizace se dávala až do nejvybavenějších modelů. Opět platí, že do městského provozu taková výzbroj bez problémů stačí.
Design




Chevrolet Spark má jednoduché tvary, které v podstatě jen s minimálními změnami převzal od předchozího oblíbeného Daewoo Matiz. Design auta příliš nestárne, na druhou stranu po estetické stránce se nemusí příliš líbit levnější verze s černými plastovými nárazníky.
Spotřeba




Úsporný provoz je jednou z velkých předností Chevroletu Spark. Maloobjemové agregáty snad ani žíznivé být neumějí, skvěle se hodí do městského provozu, kde budou požadovat jen střídmý přísun paliva a přitom jim nevadí jen krátké pojížďky.
Jízdní vlastnosti




Skvělá obratnost, přehledná karoserie a snadné parkování jsou přednosti Sparku, ovšem jízdní vlastnosti jsou horší záležitostí. Ve městě jsou plně dostačující a řidič si nebude stěžovat, mimo něj se však vůz vyznačuje horší stabilitou, danou hodně úzkou a přitom vysokou stavbou. Ani v zatáčkách podvozek nemá mnoho jistoty.
Bezpečnost




Bezpečnost není parádní disciplínou malého Sparku, v roce 2005 získal vůz v crashtestech Euro NCAP pouhé dvě hvězdičky a téměř nulová bezpečnostní výbava dává jasně najevo, že tento vůz je určen opravdu především do města, kde žádné větší karamboly nehrozí.
Praktičnost




Překvapením u Sparku je fakt, že je homologován jako pětimístný, na zadní sedadla se ovšem trojice cestujících složí jen s největším sebezapřením. Podobné je to s užitečnou hmotností, která se i se slabším motorem blíží pěti stům kilogramů, to si pak motor hodně „mákne“. Z hlediska běžného používání potěší, že místa nad hlavou je dost a stejně tak v podélném směru, čtyři cestující také Spark odveze vcelku bez potíží, jen nesmějí mít moc zavazadel. Do kufru s objemem 170 litrů toho příliš naložit nelze.
Komfort




Ve městě nabídne Spark své posádce překvapivě dobrý jízdní komfort. Odpružení je měkčí a dobře tlumí nerovnosti, dobře se vyrovná s městskou dlažbou. I odhlučnění je ve městě zcela dostačující. Mimo něj se však situace výrazně mění, nastupuje aerodynamický hluk i hluk motoru a kolébavý charakter auta může být při vyšších rychlostech nepříjemný.
Provozní náklady




Laciné a jednoduché auto, jako je Chevrolet Spark, se musí logicky vyznačovat nízkými provozními náklady. Nízkou spotřebu jsme již probrali, pokračujeme nízkými cenami náhradních dílů a naprosto nenáročnými opravami. Spark je vcelku průměrně spolehlivý vůz, takže celkové náklady jsou opravdu nízké.