Proč koupit |
---|
Dobrá výbava Atraktivní design Dobrý komfort tlumení Příjemné řízení Dobrý vnitřní prostor |
O vozidle
Druhá generace Chevroletu Aveo má s tou první společné v podstatě pouze jméno a místo, kde se vyrábí – tedy jihokorejské továrny bývalého Daewoo. Jde o zcela nový globální model, postavený na zcela nové technice. Chevrolet tu vsadil na výrazný a dynamický design s agresivním tvarováním přídě a vůz se svým vzhledem rozhodně ve třídě malých aut neztratí. Působí dostatečně originálně, přitom to není za každou cenu. Kromě klasického pětidveřového hatchbacku je k dispozici i sedan, jenž má v řadě Aveo tradici. Sedan má přece jenom trochu tradičnější proporce a vynechal například kliku integrovanou do rámu okna zadních dveří, kterou najdeme u hatchbacku. Výrazný a originální design pokračuje i v interiéru. Přístrojový štít je hodně netradiční, má výrazný analogový otáčkoměr, rychloměr a další údaje pak najdeme na digitální části štítu. Velmi zajímavě řešené jsou také kontrolky uspořádané po šesti ve dvou řadách. Připomíná to řešení u motocyklů a ne pro každého to bude zcela přehledné.
Aveo působí na pohled robustním dojmem a celková konstrukce automobilu to opravdu potvrzuje. Karoserie je tuhá, což vede k velmi dobré úrovni bezpečnosti a celkové stabilitě auta. Jízdní vlastnosti jsou solidní a na špičku kategorie ztrácejí jenom maličko. Tlumení nerovností je překvapivě dobré i na pneumatikách s velkým průměrem a pochvalu si zaslouží i naladění řízení. Vnitřní prostor je solidní a patří k lepšímu průměru třídy, zavazadlový prostor (zejména u sedanu) nabízí hodně nadstandardní kapacitu.
Výrazného rozšíření se dočkala i paleta motorů pro Aveo. Základem je dvanáctistovka o výkonu 51 nebo 63 kW. Slabší verze je vhodná spíše jen do městského provozu, ta silnější už poskytuje dobrou celkovou dynamiku. Benzinová čtrnáctistovka dává 74 kW, avšak kvůli zpřevodování a ekonormám je její charakter vcelku utlumen, navíc má i docela vysokou spotřebu. Šestnáctistovka s výkonem 85 kW je dynamičtější, ale řidič by od ní také očekával více. Aveo lze mít i s turbodieselem, třináctistovka má výkon buď 56, nebo 71 kW. Motor se také vyznačuje velmi příznivou spotřebou paliva.
Výbava
Chevrolet Aveo se může pochlubit velmi zajímavou základní výbavou, ve které najdeme šest airbagů a další obvyklé bezpečnostní prvky. Od základu je k dispozici také klimatizace, zajímavostí je například standardně montovaný asistent rozjezdu do kopce.
Design
Chevrolet Aveo druhé generace je vzhledově originální malý automobil, v rámci své třídy je rozhodně nepřehlédnutelný. Přitom styl není přehnaný, snad až na řešení přístrojového štítu v interiéru. Hatchback má některé neobvyklé detaily i zvenku, sedan je trochu klasičtější.
Spotřeba
Pod kapotou Avea druhé generace se může nacházet i velmi úsporný turbodiesel, avšak ten patří na trhu ojetých vozů k velmi vzácné motorizaci. To je dáno jeho původně vyšší cenou. Nejčastěji potkáme Aveo se silnější dvanáctistovkou, která dovede být solidně úsporná a má rozumnou dynamiku. Silnější benzinové motory však mají v praxi spotřebu zbytečně vyšší a jejich dynamika trochu zaostává za očekáváními.
Jízdní vlastnosti
Podvozek Avea je jistý a dobře drží stopu, jen na nerovnostech v zatáčkách se dovede trochu rozvlnit. Vůz těží z velmi tuhé konstrukce karoserie a pochvalu si zaslouží celkové naladění řízení, které je docela přesné a má rozumnou zpětnou vazbu.
Bezpečnost
V oblasti bezpečnosti udělal Chevrolet Aveo druhé generace obrovský skok. Zatímco předcházející model vykazoval velmi neuspokojivé výsledky, nový typ se rovnou řadí na vrchol třídy. Podepisuje se na tom především mimořádně tuhá karoserie, ale také solidní bezpečnostní výbava, ve které od základu najdeme šest airbagů.
Praktičnost
Aveo druhé generace má velmi dobrou nabídku vnitřního prostoru pro posádku, přesto však nepřerůstá meze obvyklé ve třídě. Příjemně však překvapí zavazadlový prostor. Ten má u hatchbacku objem solidních 290 litrů, sedan pak pojme ohromujících 503 litrů nákladu.
Komfort
I v oblasti jízdního komfortu došlo u Avea k výraznému zlepšení, při nižších cestovních rychlostech například posádka ocení i dobré odhlučnění. Vůz velmi dobře tlumí nerovnosti, a to i na příplatkových šestnáctipalcových pneumatikách, což je v dané třídě poměrně neobvyklý jev.
Provozní náklady
Aveo je k dispozici za dostupné ceny a to samé platí pro jeho servis a ceny náhradních dílů. Provozní náklady ovšem může zvyšovat trochu větší apetit některých zážehových motorů, byť nejobvyklejší dvanáctistovka s výkonem 63 kW se drží v rozumných mezích.