OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / BMW X6 (2014 - 2019)

Proč koupit

Ikonický design SUV-kupé

Výkonné motory

Vysoká míra prestiže

Špičková výbava

Luxusní interiér

O vozidle

Když se v roce 2007 na autosalonu ve Frankfurtu objevila studie BMW X6, způsobilo to doslova šok. Auto se stalo jakýmsi symbolem nepraktičnosti a nesmyslnosti, těm, kdo nemohou přijít na chuť vozům SUV, je snad ještě větším trnem v oku. Kombinace sportovní karoserie ve stylu kupé a zvýšeného podvozku totiž mnohým na první pohled nedávala žádný smysl. Jenže právě tato kombinace zafungovala v praxi naprosto skvěle. Z první generace BMW X6, která používala techniku modelu X5, se stal hit, prodalo se jí přes čtvrt milionu kusů. A tak přišla v roce 2014 generace druhá, která v úspěšném receptu bez výraznějších změn pokračuje, jen využívá techniku soudobé generace BMW X5.

 

Už tak výrazný design BMW X6 dostal ve druhé generaci snad ještě výraznější a dynamičtější linky. Auto je na první pohled relativně mohutné, což je dáno velmi vysokou linií boků, zároveň však navozuje vysoce sportovní pocity. To je právě kombinace, kterou na tomto voze, co před lety zakládal kategorii SUV-kupé (dne také často označovanou jako SAC – sports activity coupé), zákazníci tak oceňují. Kombinace vozu, který vyvolává svou velikostí respekt a který má velmi sportovní design je jasnou emotivní volbou. BMW X6 se jednoduše nekupuje rozumem, ale srdcem. Musíte se do něj zamilovat, v různých racionálních tabulkách by určitě s klasicky koncipovanou konkurencí prohrálo.

 

Ale zamilovat se je tu opravdu snadné. Stačí nastoupit a rozjet se, svět BMW X6 pak pochopíte velmi snadno. Auto je totiž jedinečnou kombinací protichůdných faktorů, která dělá řidiči v praxi velkou radost. Pocit za volantem je jedinečný – auto je skutečně velké a mohutné, vždyť je o něco málo delší a širší, než soudobá X5. Zároveň je ale také přikrčené, takže i když má řidič (i zbytek posádky) dostatek prostoru, nízká okna navozují uvnitř útulnou a opravdu sportovní atmosféru. Jistě, klasický sporťák to rozhodně není, ale v každodenním provozu oceníte právě tuto stránku vozu: řidič má nad ostatním provozem lehký nadhled, nemusí se bát nekvalitní silnice či zpomalovacích prahů a vůz nabízí veškeré komfortní a pohodlné prvky.

 

O dynamiku se pak starají výkonné motory. X6 ve druhé generaci s interním označením F16 jsou to šestiválce a osmiválce, což je další přitažlivý faktor. Downsizing se tu rozhodně nekoná. Základem nabídky jsou třílitrové šestiválce s přeplňováním, zážehový (sDrive35i a xDrive35i) má výkon 225 kW, turbodiesel začíná na 190 kW (xDrive30d), pokračuje přes variantu s 230 kW (xDrive40d) a vrcholí výkonem 280 kW u provedení M50d. Kdo chce ještě více výkonu, může sáhnout po některé z osmiválcových benzínových variant: xDrive50i nabídne výkon 331 kW, vrcholem je pak provedení X6 M, které ze osmiválce o shodném objemu 4,4 litru dává výkon ohromujících 423 kW. S takovým motorem zvládne BMW X6 sprint na stovku za pouhé 4,2 sekundy. To je na dvoutunové SUV opravdu úctyhodný výkon. Co se jízdních vlastností týče, ty patří k vrcholu dané třídy, ovladatelnost tak velkého auta dovede příjemně překvapit. 

Výbava

Extravagantní BMW X6 patří k vrcholným modelům mnichovské automobilky, takže od základu dostává opravdu bohatou výbavu. Samozřejmostí jsou jak pokročilé asistenční systémy, tak komfortní prvky jako automatická klimatizace nebo různé kožené prvky v interiéru, včetně koženého čalounění. Seznam příplatkových prvků umí být u BMW hodně dlouhý, ale X6 si typicky zákazníci pořizovali v bohatě vybavených variantách.

Design

Vzhled je tím hlavním důvodem, pro který si BMW X6 zákazníci kupují. Kombinace mohutné karoserie a ladných dynamických linek je až uhrančivá a i když ji již mnozí konkurenti napodobují, X6 zůstává skutečně jedinečným originálem. Navíc originálem, který je velmi nadčasový, i když už je na trhu třetí generace X6, ani ta druhá nevypadá nijak zastarale.

Spotřeba

Velké a dynamické SUV nebude rozhodně žádným rekordmanem v úsporném provozu. Na druhou stranu dieselové šestiválce BMW jsou dobře známé svým střídmým apetitem, takže lze s obřím SUV-kupé jezdit s překvapivě příznivou spotřebou. U silných benzínových agregátů to bude samozřejmě trochu horší, na druhou stranu je u nich spotřeba vykoupena vynikající dynamikou.

Jízdní vlastnosti

BMW X6 je pořádný kus auta s pohotovostní hmotností nad hranicí dvou tun, což trochu sportovní vášně krotí. Ale podvozek je výtečně vyladěn, auto i díky němu hodně maskuje skutečnou rychlost a tak se snadno přistihnete, že zatáčky projíždíte daleko rychleji, než byste v běžném voze chtěli. Řidič si tak musí auto dobře osahat, hledání limitu je vzhledem k hmotnosti a výkonu trochu ošemetné. Práci řidiči v tomto ohledu komplikuje trochu odtažité řízení.

Bezpečnost

Velké mohutné SUV-kupé od BMW nikdy neprošlo nárazovými testy Euro NCAP, ovšem vzhledem k příbuznosti se špičkově hodnoceným modelem X5 není třeba o jeho bezpečnosti jakkoli pochybovat. Prvotřídní bude ochrana posádky při nehodě, skvěle si X6 vede i v případě asistenčních systémů: jde o jeden z nejvyšších modelů BMW a jako takový tedy dostává opravdu pořádnou nálož velmi pokročilých řešení.

Praktičnost

BMW X6 je často vyčítána praktičnost. Pravda, na zadní sedadla se tu kvůli výrazně skloněné střeše nenastupuje úplně ideálně, ale s místem to tu není tak špatné, jak tvary karoserie naznačují. Navíc zavazadlový prostor dovede překvapit příjemně: objem je hodně dobrých 580 litrů, tvar pravidelný a k tomu jsou zadní sedadla dělena v poměru 40:20:40, takže je lze sklápět podle aktuální potřeby. Trochu vysoko se ovšem nachází nákladová hrana.

Komfort

BMW X6 dává najevo své sportovnější zaměření podvozkem, který má tužší naladění. Nejde ale o nic nesnesitelného, spíš jde o to, že X6 nerovnosti kopíruje, než aby je filtrovala. Kdo chce vyloženě komfortní SUV, nechť se podívá jinde.

Provozní náklady

Jelikož jde o prestižní model, je jasné, že je provoz BMW X6 druhé generace nebude úplně levou záležitostí. Jen běžná hodinová sazba v servisu je u tohoto technicky velmi vyspělého modelu samozřejmě silně nadprůměrná. Spotřeba paliva v této souvislosti naopak žádné nepříjemné překvapení nepřinese, přesto platí, že na provoz X6 jednoduše musíte mít. 

BMW X6



800 110 800 Volejte denně 8:00 - 21:00
  • Garáž
  • Upozornění 0
  • Hledat

Tým AAA AUTO Tým AAA AUTO

Dobrý den , potřebujete poradit s výběrem auta? Nechte nám na sebe kontakt a my vám zavoláme zpět.

nebo volejte rovnou 800 110 800