




Proč koupit |
---|
Atraktivní vzhled Kvalitní zpracování Výborné turbodiesely Výborné jízdní vlastnosti Jízdní dynamika |

O vozidle
I proto se do X6 dodávají výhradně jen velmi silné motory. Benzinové jsou v základní nabídce dva. Provedení xDrive35i vozí pod kapotou přeplňovaný šestiválec s výkonem 225 kW, typ xDrive50i má osmiválcový motor s výkonem 300 kW. Vzhledem k vysoké spotřebě těchto motorů jsou ovšem obvyklejšími motorizacemi turbodiesely. Provedení xDrive30d mělo výkon 173 kW, typ xDrive35d pak 210 kW, obojí z třílitrového šestiválce (s jedním nebo dvěma turby). Při modernizaci v roce 2012 byla ovšem paleta turbodieselů kompletně proměněna. Oba třílitrové šestiválce posílily, slabší na 180 kW, silnější pak na 225 kW, s čímž zároveň dostal nové označení xDrive40d. Špičkovými motorizacemi jsou ty s M ve znaku. Specialitou je třílitrový turbodiesel přeplňovaný hned trojicí turbodmychadel v modelu M50d. Ten má ohromující výkon 280 kW a uděluje autu špičkovou dynamiku při zachování spotřeby na úrovni slabších dieselů. Dynamiku z říše supersportů pak přináší provedení X6 M s přeplňovaným osmiválcem o výkonu 408 kW.
Výbava




BMW X6 je nejluxusnějším mnichovským SUV a od toho se také odvíjí výbava. Ta je o něco lepší než u X5, na druhou stranu seznam příplatkové výbavy je opět téměř nekonečný a jednotlivé vozy se od sebe mohou hodně lišit. Většinou ovšem nemají ojetá auta vůbec špatnou výbavu, původní majitelé byli ochotni za ledasco připlácet.
Design




BMW X6 je automobilem s hodně netradičním designem, který u mnohých budí kontroverzní reakce. Právě v kombinaci nízké siluety a vysokého podvozku ovšem tkví krása tohoto svalnatého BMW. Důkazem povedeného designu je i fakt, že s faceliftem se měnily jen drobné detaily, celkový vzhled auta zůstal zachován.
Spotřeba




Ačkoli se BMW X6 nabízí i se zážehovými motory, vzhledem ke spotřebě jsou zdaleka nejpopulárnější silné turbodiesely. Ty dovedou držet spotřebu v celkem přijatelných mezích, ovšem vzhledem k vysoké hmotnosti a velkým jízdním odporům je nutné v praxi počítat s dvoucifernou hodnotou i u těchto agregátů. Benzinové jsou pak pochopitelně na palivo ještě náročnější.
Jízdní vlastnosti




Jestliže BMW X5 patří z hlediska jízdních vlastností k nejlepším SUV, tak od něj odvozené X6 je tím absolutním vrcholem, se kterým se mohou všichni ostatní poměřovat. Změn je tu málo, ale udělaly své a X6 překvapí tím, jak zarputile se drží v zatáčkách asfaltu a jak řidiče poslouchá.
Bezpečnost




Ani BMW X6 se podobně jako X5 nezúčastnilo nárazových testů Euro NCAP. Ovšem velmi robustní konstrukce s hodně tuhou karoserií a mohutnými výztuhami zajistí výbornou ochranu posádky. Standardem je také pohon všech kol a bohatá bezpečnostní výbava.
Praktičnost




BMW X6 je vzhledem k nižší stavbě karoserie méně praktické než větší X5, ovšem vyloženě špatná situace není. Zavazadlový prostor je sice mělký, ale pojme 570 litrů nákladu a po sklopení se do X6 dá naložit až 1450 litrů zavazadel. To ovšem bude nejspíš dělat málokdo.
Komfort




Perfektní sedadla, výborné zpracování interiéru, špičkové odhlučnění, to jsou typické klady velkých SUV od BMW a X6 je jen potvrzuje. Úroveň pohodlí na dlouhých cestách je opravdu vysoká, posádka navíc ocení eliminované náklony karoserie. Tlumení rázů a nerovností je ovšem trochu slabší stránkou X6, a to i vzhledem k velmi rozměrným run-flat pneumatikám.
Provozní náklady




Stejně jako X5 druhé generace patří i X6 ke spolehlivým a trvanlivým vozům, ovšem celkové náklady na jeho provoz jsou pochopitelně vyšší. A to i přes rozumnou spotřebu vznětových motorů. U v podstatě novějšího BMW nelze totiž počítat s příznivými cenami náhradních dílů a i servis je nákladnější záležitostí.