Proč koupit |
---|
Image značky Velký vnitřní prostor Menší pokles hodnoty Skvělá sedadla Dobré jízdní vlastnosti Turbodiesely s nízkou spotřebou |
O vozidle
První generace BMW X3 byla zakládajícím vozem kategorie prémiových kompaktních SUV. Během let jí ovšem vyrostli špičkoví konkurenti, a tak muselo BMW v roce 2010 reagovat uvedením generace druhé. Ta se poučila z chyb prvního provedení a celkově přinesla celou řadu zlepšení. Auto především povyrostlo, a to i proto, aby na trhu udělalo prostor pro menší model X1. Druhá X3 se tak svou velikostí může měřit s první generací X5. To se velmi pozitivně projevuje na místu v interiéru, kterého je ve všech směrech více než dostatek. Interiér také tentokrát výrazně více hraje na luxusní notu. Oproti vcelku strohému provedení první generace je elegantnější i vzhled, lepší jsou především použité materiály a celkové zpracování. Posádka má k dispozici velmi komfortní sedadla, byť ta vzadu mají možná zbytečně nízko umístěné sedáky. Krok kupředu udělal i podvozek, který byl v předchozím provedení velmi hrubý. BMW se podařilo zachovat velmi jisté a čitelné jízdní vlastnosti, přitom se výrazně zlepšil komfort odpružení a celková filtrace rázů a nerovností. Kdo touží po opravdu komfortním svezení, měl by hledat vozy vybavené příplatkovým adaptivním podvozkem, který dovede měnit charakter auta podle potřeby a nálady řidiče.
Pod kapotou došlo k mnoha změnám, nastěhovaly se sem novější pohonné jednotky. Atmosférický agregát byste už pod kapotou X3 druhé generace hledali marně. Všechny motory jsou přeplňované. Základem je čtyřválec 2,0 litru ve verzích xDrive 20i a xDrive 28i s výkonem 135 a 190 kW, nejsilnějším benzinovým motorem je zážehový třílitrový přeplňovaný šestiválec v modelu xDrive 35i, který dává výkon 225 kW. Motor má sametový chod, ale vzhledem k vyšší spotřebě mnoho smyslu, podobně jako ostatní benziny, pod kapotou nedává. Obzvlášť, když je v nabídce turbodiesel v provedení xDrive 35d, který má 230 kW a v podstatě shodné dynamické parametry při podstatně nižší spotřebě paliva. Drobné zhoršení akustické pohody na palubě je v tomto případě jistě přijatelné. Šestiválec je k dispozici i ve slabší variantě xDrive 30d s výkonem 190 kW, vznětovým základem pak je dvoulitr s výkonem 135 kW nebo 105 kW. Slabší varianta je na velké SUV už dýchavičná, u ostatních dynamika víceméně odpovídá výkonu a hmotnosti vozu. Dvoulitrové motory (s výjimkou 28i) mají v základu šestistupňovou manuální převodovku, ostatní provedení disponují sametovým osmistupňovým automatem, který mohou mít slabší provedení za příplatek.
Výbava
Hodnotit výbavu BMW X3 druhé generace není snadné. BMW si typicky v ceníku nechává připlácet poměrně vysoké částky i za zdánlivé samozřejmosti, na druhou stranu majitelé tohoto vozu do ceníku příplatkových položek sáhli poměrně často. Na trhu ojetých vozů by tak neměl být problém sehnat dobře vybavený vůz, který splní vaše představy.
Design
Druhá generace BMW X3 výrazně dospěla po vzhledové stránce, vozu k tomu pomohl i nárůst rozměrů. Elegantní tvary tak nechávají průchod mohutné podstatě auta a X3 rozhodně nepůsobí jako malé SUV. Ostatně, tím také není. Výborné je i provedení interiéru, který nově klade daleko větší důraz na eleganci a luxus.
Spotřeba
BMW zvolilo v případě X3 druhé generace zvláštní taktiku, když nabízí v podstatě stejně výkonné benzinové i naftové motory. Ty naftové jsou jednoznačně rozumnější volbou z hlediska spotřeby, která se i vzhledem k vysoké hmotnosti vozu drží často až překvapivě nízko.
Jízdní vlastnosti
BMW X3 druhé generace zůstaly čitelné a přímé jízdní vlastnosti, ovšem pokus o sportovní projev už se nekoná. I tak ale platí, že řízení a jeho zpětná vazba i ochota vozu měnit směr a držet stopu jsou v dané kategorii nadstandardní.
Bezpečnost
V nárazových testech Euro NCAP potvrdilo BMW X3 druhé generace svou robustní konstrukci a získalo maximální hodnocení pěti hvězdiček. Mezi SUV patří také k vozům vcelku ohleduplným k chodcům. I bezpečnostní výbava vozu je na velmi dobré úrovni.
Praktičnost
Výrazný nárůst rozměrů znamená pro BMW X3 ještě bohatší nabídku místa v interiéru. Nikde se tu pasažéři opravdu nebudou tísnit, více než dostatek místa mají také zavazadla – 550 litrů objemu vystačí téměř každému. Na praktičnosti ubírá snad jen trochu nízko otevírané víko zadních dveří a fakt, že po sklopení zadních sedadel nevznikne rovná ložná plocha.
Komfort
Pobyt na palubě BMW X3 druhé generace je podstatně komfortnější než v případě provedení prvního. Lepší dojem zanechá už samotný prostornější a luxusnější interiér, za jízdy pak vynikne ještě lepší odhlučnění, ale především komfortnější odpružení a lepší filtrace nerovností. I přesto na rozbitých silnicích X3 v oblasti komfortu trochu ztrácí, skóre ale může vylepšit příplatkový adaptivní podvozek.
Provozní náklady
BMW X3 druhé generace je vcelku nový vůz, u kterého by se neměly objevovat závažné problémy. I tak je opět nutné vzhledem ke značce vozu počítat s vyššími provozními náklady, které jsou dané například vyšší cenou standardních servisních prohlídek i dalších úkonů. A i přes rozumnou spotřebu paliva nepatří X3 k nejúspornějším vozům.