Proč koupit |
---|
Špičkový komfort
Úsporné vznětové varianty
Špičková varianta M6
Jízdní dynamika
Perfektní zpracování
Majestátní design |
O vozidle
V roce 2011 uvedlo BMW na trh další generaci svého velkého cestovního kupé. Šestkové BMW tentokrát dostalo interní označení F13, o něco později představený odvozený kabriolet nese označení F12. V roce 2012 pak BMW představilo ještě čtyřdveřové kupé šestkové řady, které má konkurovat úspěšnému Mercedesu CLS nebo novému Audi A7. Dvoudveřové varianty si to pak rozdávají s komfortním éčkovým kupé od Mercedesu, ale také cestovním GT řady XK od Jaguaru nebo ještě vznešenějšímu modelu Bentley Continental. Oproti předchozí generaci E63 dostal vůz decentnější a mohutnější design, ostatně i velikostně se Šestka trochu natáhla, což pochopitelně platí především pro čtyřdveřové provedení. Zvenku je Šestka opravdu majestátní kousek, který ovšem možná trochu ztratil z agresivity předchozího provedení.
Daleko komfortnější a luxusnější je i interiér, ve kterém i přes větší rozměry vozu není místa na rozdávání. U dvoudveřových variant jsou zadní sedadla nadále spíše nouzová, vpředu zase může řidiči i spolujezdci vadit hodně široký středový tunel. Ten má sice navozovat větší pocit útulnosti a souznění s vozem, ovšem nemusí se zamlouvat každému. Každopádně zpracování interiéru je naprosto špičkové, stejně jako použité materiály. Šestkové BMW se úrovní luxusu posunulo ještě blíže k limuzíně řady Sedm, je vlastně jakousi zábavnější variantou k tomuto korábu.
Co se zábavy za volantem týče, ta se bude týkat především opojného zrychlení, které Šestka téměř v kterémkoli provedení nabízí. Dynamika je ohromující, v zatáčkách ovšem velké kupé tak zábavné není. Je to dáno tím, že limity podvozku leží hodně daleko a řidič s pudem sebezáchovy se k nim jen tak nepřiblíží. Rychlosti průjezdu zatáček na limitu jsou opravdu hodně vysoké. Podvozek je velmi jistý, ovšem vzhledem k velké hmotnosti vozu a trochu menší zpětné vazbě v řízení jízda na hraně tolik neláká.
Pod dlouhou přední kapotou Šestky najdeme výhradně opravdu silné motory. Výkonovým základem je přeplňovaný třílitrový turbodiesel s výkonem 230 kW, který už sám o sobě poskytuje velmi dynamické svezení a přitom zachovává nízkou spotřebu paliva. Další motory už jsou benzinové. Pod kapotou provedení 640i najdeme třílitrový přeplňovaný šestiválec s výkonem 235 kW, v modelu 650i je pak osmiválec 4,4 litru s výkonem 330 kW. Všechna tato provedení jsou krom pohonu zadních kol k dispozici i s pohonem všech kol xDrive. Pro špičkovou variantu M6 tato možnost není, osmiválec 4,4 litru s přeplňováním je tu vyladěn na ohromujících 412 kW. Motorizace i druhy pohonu jsou pro všechny karosářské varianty shodné.
Výbava




Výbava šestkového BMW může být opravdu bohatá, i nadále ovšem platí, že její konkrétní podoba u ojetého vozu záleží na tom, jak moc byl původní majitel ochoten připlácet. Speciality jako adaptivní tempomat, špičkový navigační systém s desetipalcovou obrazovkou nebo head-up displej rozhodně nejsou standardem.
Design




BMW 6 v provedeních F06, F12 a F13 dostalo majestátní design, kterým se posunulo opravdu do kategorie nejluxusnějších cestovních GT. Tvary jsou méně agresivní než u předchůdce a působí luxusněji, platí to také pro interiér.
Spotřeba




Šestka je k dispozici v provedení s celkem čtveřicí vysoce výkonných motorů, přesto nemusí být její spotřeba kritická. Opět to platí především pro provedení s turbodieselem, které se dovede překvapivě krotit, při rozumném jízdním tempu dovedou ovšem spotřebou překvapit i slabší benzinové motory.
Jízdní vlastnosti




Velké cestovní kupé od BMW má pochopitelně špičkové jízdní vlastnosti, očekávat od něj ovšem dovádění a hravost v zatáčkách nelze. Limity podvozku totiž leží opravdu hodně daleko a řidič se k nim vlastně ani nechce přibližovat, auto totiž vzhledem k rozměrům a hmotnosti budí při vysokých rychlostech na okreskách opravdu respekt.
Bezpečnost




Špičková bezpečnostní výbava je pro šestkové BMW naprostou samozřejmostí. Množství airbagů je jen základem, specialitou nejvybavenějších provedení mohou být například i nové plně adaptivní čelní LED světlomety a další speciality.
Praktičnost




Ačkoli se šestkové BMW nového provedení oproti předchozí generaci zvětšilo, pro cestující vzadu je v něm stále relativně málo místa. Ovšem tento nedostatek řeší čtyřdveřové provedení 6 Gran Coupé. Zavazadlový prostor je opět nadstandardní, u kupé a čtyřdveřového kupé pojme 460 litrů, kabriolet uveze 300 litrů nákladu.
Komfort




Nejnovější Šestka se vyznačuje především opravdu vysokou úrovní cestovního komfortu. To ostatně dokazuje například i fakt, že je vůz poprvé k dostání s pohonem všech kol, který dává řidiči větší jistotu při běžné jízdě. Luxusní interiér s perfektním zpracováním a dokonalými sedadly je v tomto případě naprostou samozřejmostí.
Provozní náklady




U jednoho z nejluxusnějších a nejdražších modelů z nabídky BMW je nutné počítat s vyššími provozními náklady. Opět platí, že náklady na palivo nemusí být tím nejvýraznějším výdajem, náhradní díly, servis nebo pojistky rozhodně nejsou levné.