




Proč koupit |
---|
Jízdní komfort Úsporné vznětové varianty Špičková varianta M6 Jízdní dynamika Perfektní zpracování |

O vozidle
O pohon reprezentativního kupé se stará vcelku široká paleta výkonných agregátů, premiérově se tu pod kapotou velkého kupé mnichovské značky objevuje turbodiesel. Ten najdeme v provedení 635d a jde o přeplňovaný šestiválcový agregát s úctyhodným výkonem 210 kW. O dynamiku tedy není třeba mít obavy, přitom spotřeba zůstává příjemně nízká a 635d je ideální na časté polykání opravdu dlouhých vzdáleností. Akusticky komfortnější a jízdně trochu agilnější budou však modely s benzinovými motory. Základem je tu třílitrový šestiválec s dostatečným výkonem 200 kW. Osmiválec 650i má výkon 270 kW a špičkou je provedení M6 s úchvatným pětilitrovým desetiválcem o výkonu 373 kW, tedy více než 500 koní. Jízdní vlastnosti auta jsou na velmi dobré úrovni, ovšem vyšší hmotnost znamená, že na okreskové dovádění se především slabší modely příliš nehodí. Nejlépe se šestkové kupé nebo kabriolet cítí na dálnici.
Výbava




Jakožto v podstatě druhý nejdražší model mnichovské automobilky musí být BMW 6 také náležitě dobře vybaveno. Je tomu tak, ačkoli si výrobce opět nechal v cenících prostor pro řadu příplatků, auta jsou většinou velmi dobře vybavena, a to i proto, že původní majitelé se nezdráhali si za některé luxusní prvky připlatit.
Design




Design BMW 6 generace E63 patří k nejlépe přijímaným vozům kontroverzní designové éry mnichovské automobilky. Působí opravdu hodně dynamicky a agresivně, bývá přirovnáván ke žralokovi, podobně jako starší kupé ze sedmdesátých a osmdesátých let. Velmi hodnotné provedení má také interiér.
Spotřeba




Velké cestovní kupé s výkonnými šesti-, osmi-, nebo dokonce desetiválcovými jednotkami pochopitelně nebude mít nízkou spotřebu rodinných sedanů. Ovšem u šestkového kupé existuje i jedna výjimka, kterou je model 635d. Jeho vznětový motor umí stlačit průměrnou spotřebu i k osmi litrům na sto kilometrů, což je u luxusního cestovního GT s původní cenou přes dva miliony korun úctyhodný výsledek.
Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti šestkového BMW jsou pochopitelně v dané kategorii excelentní, dovádění na zatáčkovitých silničkách však přece jenom relativně velkému modelu jde trochu hůře než rychlý let po dálnici. Každopádně je podvozek BMW 6 ve všech situacích velmi jistý, ostatně není divu, když musí zvládat výkony přes 500 koní u nejlepší varianty M6.
Bezpečnost




Nárazovými testy Euro NCAP šestkové BMW E63 neprošlo, ovšem dá se předpokládat, že úroveň ochrany posádky bude špičková. Je to dáno moderní konstrukcí vozu a také prakticky kompletní bezpečnostní výbavou, ve které nemusí chybět třeba ani adaptivní tempomat.
Praktičnost




Velké cestovní kupé od BMW je ve své kategorii také slušně praktickým automobilem, byť pochopitelně praktičnosti sedanů či combi nedosahuje. Když je to nutné, sveze Šestka až čtyři cestující, zavazadlový prostor pojme velmi solidních 450 litrů nákladu. U kabrioletu je objem stále velmi dobrých 300 litrů.
Komfort




BMW 6 E63 má velmi dobré jízdní vlastnosti, celkově je však spíše určeno pro pohodlné polykání velké porce kilometrů. Jízdní komfort je dán jak pečlivě naladěným odpružením, tak celkově luxusně vybavenou kabinou s velmi pohodlnými a anatomickými sedadly.
Provozní náklady




Vysoké provozní náklady patří k drahému kupé tak nějak samo sebou, obzvlášť když pochází z Mnichova. Přitom náklady na palivo budou jen menší částí výdajů, ostatně u vznětové varianty nemusejí překračovat náklady u mnohých obyčejnějších vozů. Ceny náhradních dílů, servisních úkonů nebo pojistek jsou ovšem podstatně vyšší.