Audi A4 je jednou z nejprodávanějších prémiových ojetin, a tak jsem si řekl, že ji taky musíme vyzkoušet. A to v netradiční motorizaci 2.0 TFSI s předním náhonem a v manuálu. Auto sjelo z výrobní linky v roce 2011 a zakoupeno bylo v České republice. Na tachometru najdeme číslovku 69 352 km a tato A4 by měla být ve velmi solidním stavu. Napovídá tomu i řádně vedená servisní knížka a prověřené od Carlife, v jeho hodnocení získává plný počet bodů 5 hvězdiček.
Technika
Pod kapotou této stále moderně vypadající Audi A4 najdeme známý benzinový čtyřválec TFSI. Je to jeho slabší varianta, která dominuje výkonem 132 kW a všechen posílá na přední nápravu. Motor je propojen s šestistupňovou manuální převodovkou a ta má poměrně dlouhé zpřevodování. Kvůli lepším jízdním vlastnostem a komfortu tu máme víceprvkovou nápravu vpředu i vzadu.
Exteriér
Tato generace Audi A4 má velkou výhodu v jednoduchém a svěžím designu, který se jen tak neokouká. Máme ji však v základní výbavě, tak nehledejte žádná příplatková kola, xenony či LED-denní svícení. Ale to ničemu nevadí, na menších kolech vyšší pneumatiky pomáhají s filtrováním nerovností a komfort je tu na velmi vysoké úrovni. Obyčejné světlomety jsou taky dostačující.
Interiér
Je tu vše co potřebujete a i bez příplatkové výbavy je v pořádku. Jediná věc, se kterou bych žít nechtěl je obyčejný volant bez multifunkčního ovládání. Látkové sedáky jsou pohodlné a velmi snadno najdete tu správnou polohu pro řízení. Uvítal jsem možnost vysunutí volantu dále, než u konkurence a u novějších aut, takže kdo má rád posez – natažené nohy a volant více u těla, má vyhráno. Béžové čalounění je o vkusu, mě se líbilo. Ovládání informačního systému je jednoduché a všeobecně ergonomii nelze nic vytknout.
Stav vozidla
Po technické stránce a stránce jízdní jsem nenašel žádnou vadu. Jen jednička a dvojka šla při studeném počasí před zahřátím trochu hůře zařadit, stačilo však najít správný grip a vše bylo OK. Na laku jsem po důkladnějším ohledání našel pár menších škrábanců, ale nebylo to nic, co by se nedalo rozleštit a s takovým opotřebením člověk musí počítat u každé ojetiny.
Každodenní používání
Jezdíte každé ráno pár kilometrů do práce a zpět? Tak 2.0 TFSI je přesně pro Vás. Motor je velmi rychle zahřátý, a tak ho nebudete zatěžovat jako naftu při krátkém popojíždění. Auto je skvěle odhlučněné a agregát nejde skoro slyšet. Zapomeňte na nějaký líbivý zvuk při vyšších otáčkách, tady je to o tom – čím tišší, tím lepší.
Usednu za volant, startuji a hned při rozjezdu zjišťuji, že je tu jedná z nejlíp naladěných spojek, co jsem u obyčejného auta měl. Jízda po městě je příjemná a s motorem se velmi rychle sladíte – chová se neutrálně a vše plní na stejně kvalitní úrovni, prostě příjemně sladěný vůz. Podvozek žehlí 90% i větších nerovností a rozhodí jej jen víc větších výmolů za sebou.
Kabina je prostorná a útulná, po sklopení zadních sedadel dostanete velkou rovnou plochu a i bez nich je zavazadlový prostor poměrně slušně objemný. Na převoz rozloženého nábytku z nejmenovaného velkoobchodu a podobných věcí bez problému stačí. Spotřeba ve městě je do 8 l/100 km a mimo není problém dostat se k 6 l/100 km. Na dálnici při 130 km/h počítejte se 7l/100 km.
Sportovní jízda
Se slušným výkonem 132 kW a s víceprvkovou nápravou by A4 nemusela být marným společníkem ani na klikatých okreskách. Při první projeté zatáčce však budete překvapeni, jak brzo je při rychlejším nájezdu auto nedotáčivé – je to dáno hlavně motorem a převodovkou umístěnými moc vpředu. Takže se musí dřív na brzdy, zatáčku si více nadjet a plyn opatrně přidávat až za apexem. Jakmile zjistíte, co a jak, Audi je je docela svižným kombíkem. Chyběl mi jen pohon všech čtyř kol Quattro, protože přední kola mají s přenesením výkonu v pomalých zatáčkách a při rozjezdu docela problém. Sportovec to hold není.
Na co si dát pozor
2.0 TFSI jsou náchylné na špatné zacházení… Je potřeba do nich tankovat kvalitní paliva a vyhnout se nekvalitním olejům. Motor je nutno před vyšší zátěží pořádně zahřát, jinak Vám radost dělat nebude a auto stráví víc času na servise než u Vás v garáži. Takže pokud jste někdo, kdo se o auto nestará s láskou, tato Audi není pro Vás. Pokud se však o auto dokážete postarat, bude Vám dělat pouze radost.
Závěr
Audi A4 je skvělým rodinným vozem pro mladší pár. I na delších cestách je příjemným společníkem a díky kultivovanému zážehovému čtyřválci jej budete mít čím dál tím víc rádi.
Za propůjčení vozu bychom chtěli poděkovat společnosti AAA Auto.
Článek si můžete přečíst také zde.
		




